Tuesday, March 26, 2013

Nsib baik Anwar tak jadi Presiden PAS - Subky Latif Aktivis PAS


Ketika arwah Fadhil Noor memangku ABIM selama 5 tahun, (kerana ketika itu Anwar ditahan ISA) bermula pada 3 Disember 1974 hingga Julai 1978, ketika itu arwah mengenali siapakah Anwar, siapa inner circle Anwar dalam dan luar negara. 

Dan tidak mengejutkan Apabila Anwar keluar dari tahanan ISA, arwah Fadhil Noor meletakkan jawatan dalam ABIM dan mengistiharkan diri tiada kaitan dengan ABIM serta menyertai PAS.Tetapi Ust Ismail Mina masih setia bersama Anwar...

Ahmad Lutfi Othman dalam bukunya, "Memo buat Bakal PM" (Penerbitan PEMUDA,1993) merupakan penulis pertama yang membongkar fikrah Anwar yang tidak selari dengan fikrah arwah Fadhil Noor.

Fikrah 'Islam' Anwar berpaksikan pluralisme.



Nasib baik ramalan bekas wartawan Utusan, Sukby Latif yang salah satu bukunya, Anwar bakal calon sesuai jadi Presiden PAS tidak menjadi kenyataan.

Kumpulan ustaz ABIM yang dipimpin oleh arwah Fadhil Noor, bukan diarahkan Anwar sertai PAS, tetapi sengaja disingkirkan oleh Anwar untuk persiapan Anwar menyertai UMNO pada tahun 1982.

 Jadi apabila Anwar sertai UMNO, tiada siapa pun mempersoalkan tindakannya, kerana golongan ustaz ABIM yang lebih pro-ulama semuanya telah masuk PAS dan yang tinggal dalam ABIM adalah golongan 'sekular' pro Anwar Ibrahim.

Anwar lebih bijak berbanding pemimpin2 PAS ..tidak hairanlah PAS terpaksa tunduk dan patuh dengan setiap gerak kerja licik agenda peribadinya.

Komentar :

ada 1
Anonymous said...
pada hari 

BAIK DI PERCEPATKAN VIDEO SEKS MAKNUSIA HOMOSEKS NI SEMUA SEMOGA YANG BENAR MENYERLAH!!

ANWAR IBRAHIM PEMIMPIN HOMOSEKS TERUNGGUL DI DUNIA!!

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.