Sunday, March 24, 2013

Layakkah Anwar berbanding Pairin???


Anwar hanya seorang Mamak Penang dari Malaya, sedangkan Pairin orang Kadazan-Dusun ori.

"..Pairing Kitingan dan adiknya Dr Jeffrey Kitingan adalah cucu Datu Paduka Muhammad Salleh (Mat Salleh) dari isteri Dusun Tambunan. adalah Tausug atau Suluk secara Salasilah"

"..Mungkin setelah kehilangan Mat Salleh selepas perang Tambunan, wanita-wanita Dusun yang Islam kebanyakannya isteri-isteri pahlawan Suluk yang berjuang bersama Mat Salleh telah sembunyikan identiti sehinggalah kemudian mereka menjadi kristian"

"...ni bermakna Dr Jeffrey adalah Tausug atau Suluk secara Salasilah, sangat jelas dalam darah mereka mengalir darah kepahlawanan Tausugdari Ahlulbait Rasulullah SAW tinggal lagi orang Suluk malu menyebut keluarga Kitingan dari keluarga Rasulullah SAW kerana mereka telah dikristiankan. Saudara terdekat atau sepupu terdekat keluarga Kitingan ini ialah keluarga Tun Datu Mustapha. Mereka nampaknya punya keturunan dan salasilah yang sama"[Clik]



Pernah kita dengar Datuk Pairin Meliwat lelaki? Datuk Pairin seorang Kristian Katolik yang taat kepada agamanya, wajahnya lebih berseri berbanding Anwar, tiba-tiba Anwar dapat Huguan Siou Malaysia, Pairin mau letak mana?

Integriti Anwar dan Integriti Pairin

“Saya kata macam mana nak tuduh Datin Seri Rosmah yang bunuh Altantuya, bukti jelas dia bersama anak yatim malam itu, pada bulan Ramadan. Walaupun tiada bukti, Anwar tetap berkeras mengarahkan saya mencari bukti palsu untuk mengaitkan Najib dan Rosmah".-YB Zulkifli Nordin

Anwar paksa saya, “Awak buat juga, cari jalan supaya Rosmah dan Najib dituduh membunuh Altantuya. Akhirnya pada tahun 2009, Zulkifli meletakkan jawatan. Inikah manusia suci yang ditabalkan Huguan Siou! [clik]


Komentar :

ada 1
Anonymous said...
pada hari 

Tumpang lalu, mohon di doakan moga mereka ini yang rupanya keturunan Shariff /Ahlul bait Rasulullah kembali kepada agama datuknya yakni Islam.. Amin

http://jarimerdeka.blogspot.com/2013/02/panasss-jeffrey-kitingan-merupakan.html?m=1

http://tausug-global.blogspot.com/2012/10/facebook-philippine-sabah-claim-forum.html?m=1

Adakah Dr Jeffrey tahu latarbelakangnya sendiri? Mungkin juga Dr Jeffrey tahu salasilahnya sendiri tapi berusaha menyembunyikannya dari pengetahuan umum. Namun ahli keluarganya yang lain tidak dapat menyembunyikannya, iaitu Tan Sri Pairin Kitingan bekas hakim negeri sabah ( hakim Kadazan yang pertama) dan adiknya Datuk Dr Jeffrey Kitingan seorrang peguam terbilang dan Top 10 student semasa belajar di Havard University adalah cucu Datu Paduka Muhammad Salleh (Mat Salleh) dari isteri Dusun Tambunan bernama Siti Fatimah dlm nama islamnya. Entah bagaimana dari keturunan isteri Dusun ini kemudian berjaya dikristiankan tidaklah dapat diketahui. Mungkin setelah kehilangan Mat Salleh selepas perang Tambunan, wanita-wanita Dusun yang Islam kebanyakannya isteri-isteri pahlawan Suluk yang berjuang bersama Mat Salleh telah sembunyikan identiti sehinggalah kemudian mereka menjadi kristian.

Ini bermakna Dr Jeffrey adalah Tausug atau Suluk secara Salasilah, sangat jelas dalam darah mereka mengalir darah Shariff kepahlawanan Tausug dari Ahlulbait Rasulullah SAW tinggal lagi orang Suluk malu menyebut keluarga Kitingan dari keluarga Rasulullah SAW kerana mereka telah dikristiankan. Saudara terdekat atau sepupu terdekat keluarga Kitingan ini ialah keluarga Tun Datu Mustapha. Kisah Tun pun sama yakni sebenarnya adalah anak Datu Paduka Mat Salleh juga dan bukannya Datu Harun spt yang kita sedia maklum. Mereka nampaknya punya keturunan dan salasilah yang sama. Perkara ini berlaku atas sebab2 keselamatan kerana semua keturunan Datu Paduka Mat Salleh di buru hingga kelubang cacing pasti di bunuh jika dapat di tangkap.

Semua ini adalah perancangan Yahudi atas nama penjajah. Penjajah itu datang ke Nusantara antara agendanya adalah untuk menghapuskan keturunan Rasulullah yang mereka sangat tahu bahawa dari zuriat inilah akan lah akan lahir pemimpin yang Rasulullah sebut yakni Putera Bani Tamim dan Imam Mahdi. Yahudi telah lama mengetahuinya. Seorang peramal Yahudi dari Perancis di kenali dengan nama "Nostradamus" telah menulis ramalannya lebih 200 tahun lalu seperti link berikut:

http://keluargasambion.blogspot.com/2009/04/ramalan-nostradamus-tentang-akhir-zaman.html?m=1


Apa yang mungkin tidak jelas bagi Dr Jeffrey ialah jalur keturunan Mat Salleh itu dari mana datangnya. Sebenarnya Mat Salleh dari keluarga Sultan Bantilan I (defender of Islam) bukan dari keluarga Sultan Azimuddin (Kiram). Maka sewajarnya beliau kembali mendokong keluarganya sendiri dari jalur Bantilan kerana Sultan Sulu yang mengapalai SSDI sekarang adalah dari keluarga Sultan Bantilan I. Saya kira beliau telah lakukan kesilapan berhubungan dengan individu yang mengaku Sultan-Sultan Sulu yang mana sultan-sultan ini tiada pengetahuan sejarah malah berkesinambungan melakukan kesilapan hingga menjadikan mereka dimusuhi oleh Tausug sendiri.

Nampaknya sekiranya Dr Jeffrey punya perhubungan dengan keluarga Kiram seperti di atas, maka Parti Star yang dikepalai oleh Dr Jeffrey dan parti-parti yang mendokongnya seperti SAPP dan USNO Baru (peringkat penaja) tidak akan disokong olah pengundi Tausug di Sabah. Kita mengharapkan bahawa gambar di atas iaitu Dr Jeffrey bersama Sultan Muidzullail Kiram hanyalah lawatan biasa tanpa apa-apa agenda yang tidak diingini oleh Tausug dan Kesultanan Sulu (SSDI). Untuk lebih jelas eloklah Tausug sendiri yang tanya Dr Jeffrey berkenaan keturunannya serta hubungannya dengan Kiram secara lanjut.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.