Saturday, March 30, 2013

BN - KEDAH PILIH CALON BOLEH MENANG!! KAH..KAH..KAH..KAHH


Walaupun keutamaan masih diberi pada senarai yang dikemukakan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kedah Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah masih belum muktamad ia satu langkah bijak yg telah diambil oleh Doto'Sri Najib.

Langkah terakhir Dato' Sri Najib perlu mengambil kira suara rakyat setempat bukan sekadar menerima bulat2 senarai yang dikemukakan Pengerusi Badan Perhubungan Umno kerana dlm nya masih terdapat unsur kroni dan kaki bodek yang telah terpilih lebih  awal..

Suara dari Rakyat setempat lebih tepat  untuk dipertimbangkan  oleh Dato'Najib  dalam memberi kemenagan pada BN dalam PRU13...berbanding senarai yang dikemukakan oleh Pengurusi Perhubungan UMNO Kedah itu sendiri...kerana rakyat yang lebih berhak dan lebih tepat memilih siapa pemimpin mereka yang betul2 layak dan bukan dipilih berdasarkan penilaian yang dibuat oleh kroni2 dan panasihat25% Pengrusi Perhubungan UMNO Kedah.




Setakat hari ini calon didaerah Kedah Selatan amat kretikal seandainya BN masih mahu mengekal muka2 lama khususnya di Parlimen Merbuk,Sungai Petani,Baling,Kulim Bandar Bahru,dan Padang Serai.

Paling kretikal Parlimen Padang Serai dan DUN Lunas mengekal muka-muka yang sedia ada pada hari ini bererti BN turut menyumbang  kemenangan percuma pada pihak PR .

Parlimen Padang Serai memerlukan anak tempatan dan muka buru yang mesra rakyat.

Bukannya muka baru yang mengkianati rakyat setempat.

Begitu juga dengan lain2  Parlimen dan DUN  khususnya di Kedah selatan.

Sebenarnya UMNO mempunyai  ramai "Winnable candidate" cuma Perhubungan UMNO Kedah lebih mementingkan  langau2  disekeling untuk ditonjolkan walaupun  ia terlalu muak dan loya kepada Rakyat.

Sebenarnya PRU13 inilah  untuk  membuktikan  kepada rakyat benarkah UMNO/BN benar2 telah membuat satu tranfomasi yang besar dan berkesan demi memenangkan BN.

Menepikan  kehendak rakyat setempat dengan alasan terikat dengan "QUOTA"  BN/UMNO bukan lagi  menjadi alasan bodoh! ...jika BN mahu kemenangan dalam PRU13!!!

Hari ini suara-suara  yg datang dari dalam UMNO/BN  itu sendiri bukan lagi boleh dijadikan rujukkan  yg tepat bahwa  ia  adalah suara  yg datang dari rakyat sebenar....kerana rata2nya suara2 tersebut adalah suara2 kroni bertaraf jalang Politik yang akan menambah kehancuran pada UMNO!

read more

Komentar :

ada 1
Anak Bukit Jelutong said...
pada hari 

Sungguh tajam dan tepat benar.

BN/UMNO mesti menang dalam PRU 13 ini, khususnya di Negeri Kedah.

Jadi elok sangatlah dipertimbangkan suara rakyat kelompok akar umbi.

Bagi menang PRU 13 ini dulu lepas ini bercakaplah habis-habis dan sepuas-puasnya tentang "menjaga hati" dan atau menetapkan quota.

Apa guna menetap dan mengikut quota kalau BN/UMNO kalah.kerana salah memilih calon.



Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.