Tuesday, March 26, 2013

Muslim Moderat Halalkan Homoseksual?


Anwar Ibrahim bersama Prof. Dr Siti Musdah Mulia dalam program Parlimen Agama Dunia. Dalam program itu Anwar lebih menuding jari kepada dunia Islam dan membela dunia Barat.



Lebih menarik lagi penglibatan Anwar bersama Prof. Dr Siti Musdah Mulia, tokoh Islam Liberal Indonesia. Tokoh bekas sayap kanan NU (Nahdatul Ulama) pimpinan Gus Dur itu telah menimbulkan kontroversi di Indonesia, apabila beliau menghalalkan kegiatan homoseksual di kalangan muslim Indonesia.



Prof. Dr. Siti Musdah Mulia (kanan) Pengarah UIN, Jakarta ‘memfatwakan’ Islam tidak mengharamkan homoseksual. Pendapatnya bersandarkan pendapat majoriti sarjana Muslim Moderat. Foto di atas Dr Siti Musdah bersama Paula Dobriansky, 

Penolong Setiausaha Jabatan Negara Amerika Syarikat setelah beliau menerima Anugerah Keberanian Wanita Antarabangsa (International Women of Courage Award) 2007 di Washington DC.

 Siti Musdah juga merupakan Ketua Muslimat Nahdlatul Ulama (NU) yang dipimpin oleh Abdurrahman Wahid (Gus Dur). 


Sekarang kita semakin nampak belang si chameleon yang digelar oleh majalah The Economist ini kecuali PAS yang masih "BUTA" disebalik bayang-bayang Putra Jaya....
 

Komentar :

ada 0 comments ke “Muslim Moderat Halalkan Homoseksual?”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.