Sunday, March 31, 2013

Inikah muka2 "Winnable candidates" calon boleh menang PRU13? kah..kah..kah..kahhh


Jika benarlah mereka dan beberapa orang lagi calon sudah disenarai pendek oleh Pengurusi Perhubungan UMNO Kedah untuk calon PRU13 nanti....keputusan Dato' Sri Najib yang mahu melihat pandangan beberapa pihak lain sebelum memuktamad adalah satu langkah yang amat bijak !!

Mereka adalah diantara pemimpin MCA/MIC dan UMNO Padang Serai.

Kenalkah Rakyat Parlimen Padang Serai dengan mereka-mereka ini walaupun mereka adalah diantaranya pemimpin yang terdiri dari anak2 tempatan...mengapa?rakyat Parlimen Padang serai dan Lunas tidak mengenali siapa mereka!!

Kerana mereka "BUKAN" lah calon boleh menang yang diharapkan oleh Dato' Sri Najib..mereka hanya "Winnable candidate" dikalangan segelintir pemimpin atasan UMNO dan Pengurusi Perhubungan UMNO Kedah saja !!Pada rakyat mereka hanya calon yang membantu mengekalkan PR di Kedah.



Jadi keputusan YAB Dato' Sri Najib Tun Razak mahu melihat pandangan beberapa pihak lain khususnya Rakyat tempatan sebagai memuktamad sekali lagi GMC ingin mengucapkan SYABAS dan satu langkah yang amat bijak demi rakyat dan kemenangan UMNO/BN yang telah dibuat oleh Dato' Sri Najib.

Insyaallah!!

Pecayalah mereka bukanlah  calon-calon  yang berkemampuan untuk menghadapi pertarungan senggit dalam PRU13 kali ini.

Mereka tidak mampu meyakinkan rakyat  dan tidak berkeupayaan untuk mendampigi rakyat  rata-rata rakyat tempatan tidak mengenali siapa mereka kecuali segelintir pemimpin dan pendukung UMNO?BN kawasan tersebut...mereka hanya 'langau" yang berjaya menghurung pemimpin2 dalam majlis tertentu !!

Sebenarnya pada mereka inilah  PR [Pakatan Rakyat]  bersandar harapan agar UMNO/BN memilih mereka dalam pertarungan  PRU13.Andainya mereka bukan pilihan UMNO/BN bererti ia satu petanda buruk bagi PR mengekal kemenangan kali ini dalam PRU13 nanti.

Jadi sebagai kesimpulan  dan  "JANJI" UMNO/BN tentang  tranfomasi melalui Slogan  "Rakyat didulukan pencapaian di utamakan" maka suara rakyat tempatan haruslah diambil kira sebelum keputusan memuktamad diambil oleh UMNO/BN.

Sesal dulu pendapatan ...sesal kemudian PR kekal lagi di Kedah untuk penggal ke-2. 

Sebenarnya UMNO/BN masih ramai  lagi calon.....jangan terus memperbodohkan rakyat melalui calon-calon bilis yg hanya menjadi umpan PR dalam PRU13.






Komentar :

ada 1
non misai said...
pada hari 

Gambar saya tak ada ke tuan.? Non misai

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.