Monday, October 10, 2011

TRAGEDI MALANG AMANAT DAJAL HADI .....KAH..KAH..KAH...


.....KINI PAS MULA BERJINAK DENGAN HUKUM HUDUD PULA..SETELAH AMANAT DAJAL MENGKAPIAQ DIRI..kah..kah..kah..

Selepas amanat Dajai  itu diucapkan pada 7 April 1981, kira-kira setahun kemudian berlakulah suatu tragedi yang menyayatkan iaitu sebulan sembahyang Tarawih dua imam dan Jumaat bergilir dalam satu masjid di kampung Gong Pasir, Besut Terengganu pada bulan Julai-Ogos 1982.]

[Pada 29 Disember 1985 (40 hari selepas peristiwa berdarah Memali 19 November 1985) YAB Hj Abd Hadi memberi ceramah umum di Kampung Raja, Besut Terangganu. Saya masih menyimpan rakaman dalam bentuk video. ]


Majlis Fatwa PAS negeri Kedah, bahawa 14 orang sahabat kita yang telah dibunuh itu adalah syahid (Disambut Allahu Akhbar) dan kita kebumikan mereka sebagai syuhada', sebagai orang yang mati syahid yang dikafankan... dan dikafankan dengan pakaiannya yang berdarah, dikebumikan dengan keadaan tidak disembahyangkan, darah mereka dalam keadaan hidup; inilah keyakinan kita bahawa mereka adalah syahid".


Hukum yang dicipta oleh PAS ini jelas bercanggah dengan fatwa Jawatankuasa Fatwa negeri Kedah Darul Aman yang jelas menyatakan tidak syahid maarikah (Utusan Melayu 3 Februari 1986) Apa yang pelik ialah pengumuman yang dibuat oleh Hj Abd Hadi "Inilah keputusan Dewan Ulamak PAS Kedah" telah dinafikan oleh Hj Fadzil Noor dalam Utusan Melayu 7 Februari 1986.

Siapakah sebenarnya yang betul?pernahkah kita mempersoalkan sikap haram jadahnya puak2 sekutu kapiaq harbi yang mempersendakan hukum dan fatwa ulama sendiri?

Persoalan sekarang….setelah AMANAT DAJAI HADI AWANG di gadai pada DAP…. Masih sah lagi ke hukum/fatwa atau kenyataan di bawah ini yg menjadi tangkal azimat mengkafirkan bangsa selama ini?

"Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram" Majlis Ulama PAS Kelantan pada Ogos 1963]

Soalannya: Masih Islam @ sudah bertukar kapirkah penyokong serta pemimpin PAS serta ulama politik dajal mereka hari ini.

Bagaimana pula dgn mangsa2 yg terkorban dalam peristiwadi Memali …yang kononnya dikafankan dengan pakaiannya yang berdarah, dikebumikan dengan keadaan tidak disembahyangkan,……??????setelah Amanat Dajai Hadi sudah disepak kekandang babi kini PAS berpelok berdakap pula dengan DAP ????? masih islam seperti dulu kah seluruh penyokong,pemimpin serta ulama politik Dajal PAS hari ini? Atau umumnya seluruh warga PAS sudah berubah menjadi haram dan kafir?

Apakah Pemimpin PAS hari ini perlu mengorek kembali jenazah mereka yg terkorban dalam peristiwa tersebut lalu disempurnakan seperti jenazah biasa dimandi,kafan serta disembahyangkan  semula seperti jenazah biasa…? Setelah hukum dan fatwa ulama politik dajal mereka berubah hukum dan fatwa? mahukah PAS mengambil risiko ..???

Sedarkah kah kita bahwa betapa mudahnya pemimpin PAS hari ini mempersenda hukum allah swt dan fatwa ulama sendiri demi politik gila babi…???

Hari ini PAS menyalak bagai anjing gila nak laksanakan Hudud pula setelah hukum dan fatwa ulama sendiri sudah dipijak oleh kapiaq harbi DAP.

Jika Hukum Hudud itu bukan untuk DAP bagaimana dengan hukum dan fatwa Dewan ulama politik dajai yg sudah diabai hukum dan fatwanya hari ini? 

Apakah dalam soal ini PAS tidak menolak hukum dan fatwa ulama politik dajai sendiri secara terang dan lebih jelas berbanding UMNO?.

Hari ini PAS meniup serunai  batang padi kononnya umno menolak hukum hudud? Benarkah UMNO menolak hukum,dan hari ini benarkah PAS telah benar2 mengikut dan mematuhi hukum serta fatwa dari dewan ulama politik dajal mereka ia itu.. "Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram" Majlis Ulama PAS Kelantan pada Ogos 1963]

Alahai betapa haram jadahnya puak2 sekutu kapiaq harbi PAS hari ini mempersendakan hukum allah swt demi politik murahan ala musang berjanggut.

Kah..kah..kah..
kah..kah..kah..kah..
kah..kah..kah..kah..kah..

Komentar :

ada 2 comments ke “TRAGEDI MALANG AMANAT DAJAL HADI .....KAH..KAH..KAH...”
Anonymous said...
pada hari 

astagfirullah.....politik punya pasal...

kene gali semula tu dan dimandikan.....

kalau tak satu kg dpt dosa, patutla di baling miskin berpuluh tahun... seolah2 mcm satu sumpahann....

Anonymous said...
pada hari 

yang sepak terajang bini pun ada,bkn setakat itu saja lebih dari yg org umno buat pun masih besepah2 dalam pas cuma juak2 dlm pas ni bijak bermuka2 macam muka tembok.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.