Friday, October 21, 2011

PANAS !! MAT SABU BONGKAR RAHSIA ANWAR....kah..kahhh..kahhh


Dendam punya hal Mat Sabu bongkar rahsia Anwar….kah..kah..kah…
Begitu jugalah dengan MB Kedah yang rahsianya terbongkar melalui buku AZIZAN DALAM DOSA!! Kah..kah..kahhh

Semuanya gara2 Dendam kesumat yang lama tersimpan dilubuk hati penyokong2 PAS…kah..kah..kahhh

Begitu juga dengan terbitnya buku Air Mata Mat Sabu di Memali…ia adalah gara2 DENDAM yang tidak mampu menahan lukanya selama ini akhirnya Tragedi Maut Memali masih menyimpan seribu rahsia lagi yang masih disembunyikan realitinya…kah..kah..kahhhh

Dari Blog AIDC, GMC papar kan sekali Reality Dendam Mat Sabu terhadap al-Juburi…kisahnya begini..


Sebab musabab Mat Sabu Gelar Anwar Al Juburi

Berdasarkan senario di atas, kita kembali kepada persoalan asas, kenapa Mat Sabu tergerak hati mahu jumpa Ummi Hafilda dan Azizan Abu Bakar ?

Mesti ada motivasi besar di sebalik itu hingga mendorong dia melangkah kakinya mencari saksi-saksi yang boleh mengesahkan tabiat buruk Anwar.

Persoalan kedua adalah kenapa Mat Sabu sanggup melabelkan kata-kata yang paling hina, Al Juburi, kepada Anwar ?

Mesti perkataan yang terbit dari mulut Mat Sabu itu hasil dari keyakinannya melihat dan mendengar sendiri pengakuan dari mulut saksi.

Ketiga, kenapa Mat Sabu pilih gelaran ‘Al Juburi’ dan bukannya gelaran-gelaran yang lain ?

Jubur maksudnya belakang atau bontot, tetapi dalam loghat Kelantan, jubur juga bermakna kemaluan perempuan di bahagian hadapan.

Maknanya Mat Sabu yang berasal dari Pulau Pinang, tetapi bertanding di Kelantan telah memahami sentimen budaya Kelantan dan luar, memilih gelaran yang paling tepat untuk menggambarkan Anwar adalah lelaki yang tidak normal, suka main depan (Shamsidar Taharin) dan suka main belakang (Azizan Abu Bakar).

Bijak..bijak..gelar Al Juburi, maksudnya Anwar suka main depan, belakang, sama rasa, sama rata !

Namun, ada satu lagi sebab yang paling utama kenapa Mat Sabu sanggup mencari Ummi dan Azizan serta memberi gelaran Al Juburi kepada Anwar. 

Sebab itu adalah faktor dendam.

Kenapa Mat Sabu berdendam dengan Anwar ?

Sebabnya, Anwar merupakan kepala konspirator, penangkapan Mat Sabu berkhalwat di bilik Hotel Perdana, Kota Bharu pada 31 Januari 1995.

Kes khalwat Mat Sabu itu berlaku selepas dua tahun Pas Kelantan meluluskan usul Hudud dan Qisas di dalam Sidang Dewan Undangan Negeri Kelantan.

Wassallm

Komentar :

ada 3 comments ke “PANAS !! MAT SABU BONGKAR RAHSIA ANWAR....kah..kahhh..kahhh”
Anonymous said...
pada hari 

kasihan semua cerita lama

Anonymous said...
pada hari 

saje la tu.. blogger nak ingat kenangan lama.. bagus juga.. aku x tau pun kisah ni...

Aku x tau yg Anwarlah konspirator penangkapan Mat Sabu kt hotel tu. Yg setau aku, dulu aku penganut agama pas tegar, rajin pergi dgr ceramah. Selepas peristiwa khalwat tu, Mat Sabu telah diarahkan berceramah keliling negara mengatakan bahawa tok guru tok pekong n.ajis telah mengampunkan dosa2nya.. Kata Mat Sabu: Tok Guru kata, saya telah bersih dari dosa, seperti bayi yg baru lahir..

Dahsyat tuh.. mcm bayi baru lahir tuh. Tp skrg dah x aci lah.. sbb si Mat ni mmg kaki tipu dulu smpai sekarang. Kes kena langgar polis, dia tipu. Kes Mat Indera, dia tipu. Kes duit kebajikan janda2 Memali pun dia tipu. Dahsyat pemimpin Syiah ni.

Anonymous said...
pada hari 

memang cetita lama tapi vesi PAS dan Mat Sabu GMC akan kisah cerita baru,tp ada hubung kaitan dgn yg lama.kah..kah..kah...

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.