Wednesday, January 6, 2010

SIAPA KHALIFAH DIBUMI ALLAH INI...PAS,PKR DAN DAP?









”Ingatlah ketika Tuhanmu berfirman kepada para Malaikat:

”Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di muka bumi.”

Mereka berkata:

”Mengapa Engkau hendak menjadikan (khalifah) di bumi itu orang yang akan membuat kerusakan padanya dan menumpahkan darah, padahal kami senantiasa bertasbih dengan memuji Engkau dan mensucikan Engkau?”.

Tuhan berfirman:

”Sesungguhnya Aku mengetahui apa yang tidak kamu ketahui”(Al-Baqarah:30)

Mungkin disinilah belakunya pemisahan diatara dua golongan yang haq/benar manakala satu puak lagi yang batil/thaghut yang akan membuat kerusakan padanya dan menumpahkan darah….seperti yang dimaksudkan dari firman diatas.

Ketika itu ujud golongan yang hendak pada Islam dan golongan yang menentang Islam itu terasing dan terpisah!!!

Apakah cirri-ciri tersebut sudah tidak ujud lagi dalam perjuangan PAS. Hari ini PAS menjadi puak-puak yang masih hendak berdamai dengan musuh Islam dengan alasan untuk memperkasa Pakatan Rakyat dan memperjuangkan kesamaan hak…?

Apakah Perjuangan PAS hari ini tidak menyimpang dari Al-Quran dan Hadith dan perjuangan mereka adalah perjuangan Thoghut yang lebih kapiaq dari kapiaq?

SIAPAKAH SEBENARNYA MEWAKILI (KHALIFAH) DIBUMI INI YANG DIMAKSUDKAN DARI FIRMAN ALLAH…

SIAPA PULA ORANG YANG MEMBUAT KERUSAKAN PADANYA…DAN MENUMPAH DARAH?

Adakah mereka itu Khalifah LGE atau Khalifah Gobala yang bertuhankan holy Spirit, Tuhan Bapa dan Jesus sebagai tuhan anak.Atau dewa siwa.

Atau…. khalifah Awang Hadi…. pencipta amanat Dajal(kini bersama kapiaq harbi) yang mengakui Allah adalah suatu zat yang Maha agung yang memilki sifat kesempurnaan dan kehebatan yang tidak sama dengan ciptaanNYa?dan mengakui Allah juga adalah tunggal dan tidak beranak apatahlagi memperanakkan. Berlainan dengan tuhan yang dinyatakan dalam Bible dan kitab-kitab hindu lama.

Pemahaman Tuhan Dalam Hindu- http://ilovehindu.weebly.com


“Hindu adalah agama tertua di dunia, Hindu menganut kepercayaan satu Tuhan (monotheisme), memang jika kita dengar/lihat secara sepintas Tuhan dalam Hindu itu banyak banget. Ada dewa ini, dewi itu, dsbg. Lalu benarkah Tuhan dalam Hindu itu Banyak??

Baik, saya coba jelaskan. Saya bangga menjadi Hindu, ternyata setelah saya kaji ternyata Hindu adalah agama yg rendah Hati dan memiliki sopan santun.

Seperti halnya tata kraama kehidupan, saya boleh umpamakan, jika anda anak yg punya tata krama terhadap org tua anda tentunya anda akan memanggil bapak/ibu/ayah/bunda kepada org tua anda. Tentu tidak etis jika anda langsung-langsung memanggil nama org tua anda.


Nah, begitu pula dalam ajaran Hindu dalam memanggil Tuhan juga perlu tata krama / sopan santun.

Misal Tuhan dipanggil sbg dewa Siwa karena bertugas memelihara Dunia dan isinya”

Apakah ketiga-tiga mereka PAS,DAP dan PKR berkongsi kuasa hari ini dan dilantik oleh Allah menjadi khalifah Pakatan kapiaq harbi di bumi ini seperti yang dimaksudkan dari firman Allah diatas.

Bolehkah khalifah LGE , Khalifah Gobala dan khalifah Nga Ko Meng mengakui firman Allah diatas dan mengakui Allah yang dimaksudkan itu adalah suatu zat yang Maha agung yang memilki sifat kesempurnaan dan kehebatan yang tidak sama dengan ciptaanNYa?

Dan mengakui Allah juga adalah tunggal dan tidak beranak apatahlagi memperanakkan berlainan dengan tuhan yang dinyatakan dalam Bible dan kitab-kitab tua hindu.

"Jika kita dengar orang bukan Islam berkata, 'Allah menciptakan alam', adakah kita hendak ambil tindakan pada mereka?-Dr Asri.

Bagaimana pula jika kalimah Allah hak bersama orang bukan islam berada di situasi yang tidak sepatutnya….adakah kita berhak untuk mengambil tindakan atau terus menjadi syatan bisu yang buta perut patuh pada sekutu kita kapiaq harbi demi politik dajal hari ini…demi memperkasakan parti?


“Puak-puak Yahudi laknatullah tidak akan berpuas hati selagi Islam tertengak dimuka bumi ini…mereka tidak “sebangang” dan “bahlol” seperti puak-puak PAS hari ini yang berhenti berkokok dan menyalak bila sudah berada dalam selimut DAP. Berpuas hati dengan kuasa dan jawatan yang diberi bila sudah dapat menguasai negeri,hukum Allah ta’ala dan amanat dajal tolak ketepi demi parti Dajal hari ini.”

Inilah ulama-ulama as-su yang sedang giat berpolitik bersama kaiaq harbi(DAP) hari ini.!!!

"SHAH ALAM, 19 Dis: Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang mahu konvensyen yang berlangsung hari ini memberi natijah terbaik kearah keutuhan ketiga-tiga parti PAS, PKR dan DAP untuk terus memperkasa Pakatan Rakyat menjelang Pilihan Raya Umum ke-13"

Terpisahkah puak yang haq/benar dan puak yang batil/thaghut dalam usha PAS hari ini kearah memperkasakan Pakatan kapiaq harbi dalam konvensyen yang berlansung baru-baru ini?


“Dr Haron….

“Hari ini dilaporkan berkata umat Islam yang menyokong keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur – membenarkan mingguan Katholik Herald The Catholic Weekly menggunakan kalimah Allah dalam penerbitannya – boleh membawa kepada kekufuran.


Amanat Hadi…Pencipta Amanat Dajal.

“Dalam kenyataannya semalam berkata, berdasarkan kaedah Islam, penggunaan nama Allah pada asasnya dibenarkan kepada penganut agama Kristian dan Yahudi.
Bagaimanapun, Abdul Hadi juga berkata, penggunaannya secara salah dan tidak bertanggungjawab mestilah dielakkan supaya ia tidak menjadi isu yang menjejaskan keharmonian kaum dan agama”

Bekas pesuruhjaya PAS Perak Ahmad Awang
(Menuju Misi dan Vesi Anwar)

"Kefahaman bahawa kalimah Allah itu eksklusif untuk orang Islam sahaja, saya percaya (kefahaman) itu lagi sesat..
Bagi mengelakkan penggunaan kalimat tersebut secara salah, beliau mencadangkan pendekatan undang-undang dan dialog antara agama”

Dr Mohd Asri….

"Saya hendak tanya Dr Haron, kalau kita dengar orang bukan Islam berkata, 'Allah menciptakan alam', adakah kita hendak ambil tindakan pada mereka?

"Adakah kita hendak suruh mereka kata tuhan lain yang menciptakan alam?" kata bekas mufti Perlis.

“Kenyataan Dr Haron itu bertentangan dengan kenyataan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang sendiri berhubung perkara yang sama.”

"Hendak mengkafirkan orang bukan senang. Parti beliau sendiri(Awang Hadi) kata golongan bukan Islam boleh menggunakan perkataan Allah.

Inilah JADAH dan Sial nya jika ulama sibuk nak berpolitik akhirnya kalimah Allah dipersendakan OLEH sekutu sendiri UNTUK perkasakan parti demi kapiaq harbi!

Komentar :

ada 0 comments ke “SIAPA KHALIFAH DIBUMI ALLAH INI...PAS,PKR DAN DAP?”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.