Monday, January 25, 2010

EXCO KEDAH PULA BERTAICI DI KAWASAN SENDIRI.



EXCO kerajaan Negeri pula bertaici dikawasan sendiri..
Sebelum ini orang kuat Azizan Razak membuat kenyataan begini!



Dalam masa 7 bulan RM 1 Bilion hutang sudah dikurangkan?

Kini EXCOnya pula membuat kentaan ini.

Dalam masa 24 bulan 80% dari 115 janji manifesto PAS sudah selesai dilaksanakan.

“PADANG SERAI, 24 Jan: Kerajaan Negeri Kedah yang diterajui oleh Pakatan Rakyat (PR) telah berjaya melaksanakan 80 peratus janji dalam manifesto pilihan raya umum yang lalu walaupun belum mencapai tempoh pemerintahan negeri selama 24 bulan”

Menurut Exco Kerajaan Negeri, Siti Aishah Ghazali, ini membuktikan bahawa kerajaan PR yang dipimpin oleh Datuk Seri Azizan Abdul Razak, mampu untuk mentadbir dan mengurus selia negeri dengan baik dalam tempoh yang singkat.



Dibawah ini adalah sebahagian dari komen menuntut janji manifesto yang masih belum tertunai dari jumlah 115 janji manifesto PAS dalam PRU12 kepada rakyat Kedah.

Terutama dalam bidang Ekonomi sejauh mana Kedah dalam masa 24 bulan ini sudah mencapai taraf Belanda Malaysia?

Adakah misi ke Cina,India ,Amerika Syarikat,ke Arabsaudi belum mencapai 100 hari itu satu misi untuk menaik taraf Belada Malaysia?…

ATAU adakah 80% janji yang tertunai dalam masa 24 bulan itu khusus untuk melunaskan janji-janji pada DUN-DUN PKR agar jangan melompat parti……!!!

Apa lagi masalah pada penyokong PAS hari ini jika dalam tempoh pemerintahan negeri selama 24 bulan 80 % dari jumlah 115 janji manifesto sudah di tunaikan oleh PAS hari ini!!!

Tetapi mengapa masih ada sungutan-sungutan dari penyokong sendiri lagi untuk menuntut janji…. kata mereka yang belum nampak apa lagi janji…

YB Aisah jangan bertaichi dengan penyokong sendiri…lebih-lebih lagi di kawasannya sendiri….

Ingat makkal sakthi…bukan umpan PRU13 seperti dulu lagi melayu tidak sebangang PRU12 lagi kali ini…

Dibawah ini adalah sebahagian sungutan penyokong sendiri berhubung janji yang belum PAS tertunai lagi…

Jauh panggang dari api dari apa kenyataan yang Exco Kerajaan Negeri beri..
Berikut adalah komen dari penyokong PAS sendiri menagih janji yang kononnya sudah langsai 80&...dari seluruh bidang.

AGAMA.

Dari dari 21 komen.dan tuntutan janji manifesto...
Rata-rata rakyat tertunggu nak lihat dasar kerajaan kepimpinan PAS,Janji dalam manifesto pilihan raya di laksanakan atau tidak.Rakyat belum Nampak,kata mereka apa yang kita Nampak keadaan lebih terok.
(DMPKP/DMPNK


PENTADBIRAN.

YAB Menteri Besar begitu mempercayai pegawai-pegawai tadbir kerajaan negeri sehingga pandangan mereka “DITELAN BULAT-BULAT” sementara pendapat orang PAS,sekalipun dari sebahagian EXCO kerajaan negeri DITOLAK MENTAH_MENTAH.

(PAS KAWASAN ALOR SETAR)

Pegawai Khas MB keluar kenyataan menglirukan dan boleh jejas Imej Kerajaan.Contoh Pegawai Khas MB kata kerajaan sudah berjaya kurangkan hutang lebih RM1 bilion dalam masa 7 bulan.Setiap kenyataan hendak dinyatakan dengan data dan fakta yang sohih.-

(PAS KAWASAN JERLUN)


PENDIDIKAN.

EXCO Pendidikkan tidak memperdulikan rugutan berhubung kekurangan kemudahan asas dan kerosakkan yang belaku di Maktab Mahmud,terutama Maktab Mahmud Daerah.
(PAS KAWASAN ALOR SETAR)

KEBAJIKAN.

Rakyat dikampung sebenarnya menunggu berita yang berkaitan dengan kebajikan mereka.Mereka nak dengar dan Nampak pemberian bantuan kepada fakir miskin,ibu tunggal,anak yatim,baiki jalan-jalan kampong,baiki surau dan seumpamanya.
(PAS KAWASAN JELUN)

Bila skim Takaful akan dilaksana di kedah?

(PAS KAWASAN KUALA KEDAH)


POLITIK.

Adakah kerajaan telah sedia rangka masa depan(time frame)2008-2012 untuk melaksanakan 115 janji yang terdapat di dalam manifesto PRU12? Kalau sudah ada tolon hebah kepada rakyat.Kalau belum ada,bila hendak disediakan? Kalau tak perlu sedia,kenapa?

(PAS KAWASAN JERLUN)

Apabila ada pihak mendesak supaya Mb haramkan judi.Menteri Besar member alasan perlu ambil kira kaum lain,maksudnya “Undi mereka penentu dan penting’ dalam memenangkan PAS.Adakah PAS sedia untuk kalah dalam PRU13.Jika PAS kalah bagaimana pula agaknya sebagai pembangkang pada waktu itu,PAS akan terus pertahankan hak melayu?

(PAS KAWASAN ALOR SETAR)

TENDER.

Kerajaan PAS sekarang perlu mengambil langkah yang sama dengan UMNO untuk survival politik jangka panjang.


PENERANGAN.

WARTA perlu disebarkan di masjid-masjid dan di sekolah-sekolah.(DMPKP/DMPNK)

Apakah kemajuan yang telah dibuat oleh kerajaan negri sehingga kini.Rakyat ingin tahu sejauhmana dah usaha itu telah dibuat.
(PAS KAWASAN PADANG TERAP)

TANAH.

Selesaikan masalah lot lidi kerana ramai golongan berpendapatan rendah.(DMPKP/DMPNK)

EKONOMI.

Sejauhmana perancangan dan kejayaan yang telah dibuat/dicapai dalam usaha menjadikan Kedah sebagai Belanda Malaysia?

Habis... jika inilah sungutan oleh penyokong PAS sendiri…kenyataan dari Exco Kerajaan Negeri, Siti Aishah Ghazali bukankah jauh pangang dari api bahawa 80% sudah Pas menunai janji???

Komentar :

ada 0 comments ke “EXCO KEDAH PULA BERTAICI DI KAWASAN SENDIRI.”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.