Monday, January 18, 2010

ANWAR NYANYI LAGI KINI 2011 PULA!!

Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa kontroversi kalimah Allah sengaja ditimbulkan oleh UMNO untuk menunjukkan bahawa parti itu adalah pejuang Islam yang sebenar.



Ahli Parlimen Permatang Pauh itu berkata, UMNO juga menjadikan isu berkenaan untuk menggugat kepercayaan rakyat kepada parti pembangkang yang kononnya gagal menangani kontroversi tersebut”

“Yang penting, PKR mempunyai pandangan tersendiri dan melihat perkara ini selesai serta tidak perlu dikontroversikan,” katanya.

ZULKIFLI NORDIN-Ahli Parlimen PKR Kulim Bandar Bharu tidak berganjak

“Saya mahu tanya puak-puak Melayu yang beriya-iya sangat nak benarkan Kristan Malaysia guna nama ALLAH sebagai ganti nama Tuhan yang mempunyai anak Jesus saperti mana kepercayaan Kristian, sudah kah mereka bertanya kepada Pope Benedict, Ketua Agama Kristian? Sudahkah satu survey dibuat dikalangan Kristian di Malaysia apakah mereka mahu nama Tuhan mereka sekarang menjadi ALLAH?”

“Pada konvensyen tersebut, Anwar menegaskan bahawa PKR meletakkan usaha yang komited untuk menawan Putrajaya pada 2011.



“Kita sedang beru:saha ke :arah itu malah setiap cabang akan melaksanakan tanggungjawab masing-masing untuk mendekati masyarakat termasuk golongan muda dan wanita,” katanya. http://www.sinarharian.com.my/com/

HARAPAN ANWAR TIDAK MENYIMPANG KE SUNGAI BULUH...


Komentar :

ada 9 comments ke “ANWAR NYANYI LAGI KINI 2011 PULA!!”
ISAC said...
pada hari 

Cakap-cakap orang politik ni X boleh nak dipakai sangat....

Lagi boleh kelentong depa akan kelentong.....

pakngah santan said...
pada hari 

pakiam, anwar serta khalid beruk sepatutnya buat rombongan ke vatican city minta pope benedict keluarkan 'fatwa' tentang nama tuhan kristian. buat senarai nama-nama tuhan kristian. khalid beruk nak sembahyang di vatican city pun boleh.

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...
pada hari 

Tapi siapa Ulama PAS yang berani menyanggah kenyataan Anwar Al-juburi ! Lebih2 lagi Mat Sabu dah macam Anjing bercawat Ekor! Jika Isu ini tekena pada UMNO...Mat Sabu lah Singa Sarkas yang akan mengaum serata acar dan longkang nak tunjuk jaguh !! Hari Si Mahfus,Mat Sabu termasuk YB gila Glamour dari Kulim ini hanya berkokok diluar gelangang sesakali menyalak macam Hyena lapaq bangkai menunding jari pada UMNO>

Mana ulama dan Singa PAS kedah berkokoklah !! Menyalaklah ini Isu Agama !! Awat tak menyalak macam anjing gila menyalak buatlah road show!! menyalak macam peristiwa memali !!

Hamdan said...
pada hari 

Depa bukan ada t.........taring. Habis berguguran bila dengar nama YB Anwar pun.

Tak berani berdepan. Kan semua itu peringkat "anak murid" Anwar saja. Macam dulu-dulu la, semasa di Masriah, Bukit Mertajam.

Tak berani angkat muka.

sepatbenua said...
pada hari 

SEKADAR BATUK DITANGGA. ha.ha.ha.

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...
pada hari 

Apa pn bukan salah Depa..kita juga yang pilih kita sangka depa Singa Afrika,rupa-rupanya Singa tua yang Anwar dok bela.

abghalim said...
pada hari 

Salam Bro.....

SUSAH nak cakap...Tan Cengkoi aka Gaban...Ustaz Haji Jalil kata....xsalah....Cikgu Sani pun kata boleh....
Yang Marah cuma Tok aji seman yg berlajar kat Mekah selama 7 tahun...sapa lah Tok Aji Seman dengan ulamak menyemak Sg Seluang dalam kes Kalimah Allah...dan Kafir baca Quran...

Cik Fasihah said...
pada hari 

salam pemilik blogger...
apala susah2 sangat...kita asyik bertekak semua ini... Cubalah kita jangan salahkan orang je..nak tau mengutuk je..cubalah muhasabah diri...
Astaghfirullah....
Aku memang Islam dan aku juga taknak Islam dipijak.. tapi aku harapkan kita sesama Islam tak payah la nak memaki hamun.. macam tu ke Islam yang mulia??..suka memaki hamun orang??.. berkata-kata kesat??..haiihhh...
memanglah bukan semua pemimpin kita itu seratus-peratus menunjukkan Islam,..
Aku bukan tak menyokog Pas ke PKR ke tapi...seandainya parti pembangkan yang menang... Parti pembangkan nie kan bersepekat dengan pihak2 kafir... tak mustahil suatu hari nanti negara kita dipimpin oleh orang kafir... Sekiranya itu terjadi, mereka ni tanam orang melayu idup2 punyalah...itu lah yang merisaukan.. Aku tak kisahlah siapa pun yang ambil tampuk pemerintahan... tapi pada dasarnya dia masih orang Melayu dan tak bersepakat dengan orang kafir serta dia mestilah beragama ISlam..Cukup!
Cuba kau tengok beberapa negeri yang diperintahkan bukan orang Melayu, habis semua depa nak tukaq... mampuihlah kita nie..

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...
pada hari 

Salam.
Terima kasih diatas komen dan kesudian menyinggah serta meninggalkan sedikit komen yang berguna pada Blog GMC. GMC amat tertarik dengan komen dan persoalan anda..

“Adakah Islam memaki hamun dan berkata kesat”

Terima kasih dan tahniah sekali lagi diatas persoalan ini. Untuk menjawab persoalan Cik Fasihah pertama.. GMC rujuk pada pendapat ulama muktabar PAS sendiri….diantaranya:

"Islam tidak melarang umatnya mengeluarkan perkataan mencarut dan mencaci seseorang jika kena pada tempat dan masanya, kerana ia sudah menjadi salah satu naluri." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 29 April 1999.

Berdasarkan fatwa ulama muktabar Nik Aziz ini, GMC mengambil pendekatan mudah… itulah wajah Islam ala PAS yang mulia !! suka memaki hamun orang? berkata kesat?? penipu dan putar belit serta lidah bercabang dua…dan bukan setakat itu saja….sanggup mendajjalkan hukum ulama sendiri dan tidak ketinggalan suka mencipta amanat Dajal untuk kepentingan Parti akhirnya merosak sesame bangsa dan Islam sendiri natijahnya hari ini mereka berada dalam kepongpong kapiaq harbi…dan hukumnya tidak kapiaq lagi dan bangsa sendiri dicaci…

Allahuakbar !!

Persoalan yang kedua:

Berdasar hukum ulama PAS adakah mereka ini masih berstatus Islam lagi? Pada GMC pemimpin PAS sudah bertaraf kapiaq harbi.Hubungan kita dan PAS bukan saudara seislam lagi!!

Bukankah Hukum Ulama PAS telah mengariskan begini:

"Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram" - Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963.

Berdsarkan Hukum Dewan Ulama Pas ini GMC tidak dapat menerima pemimpin PAS hari ini masih Islam Stutus agama mereka hari ini.Kerana sudah sah dan sohih mereka bertarah kapiaq harbi berdasar Hukum Dewan ulama Pas sendiri.

Apakah Sdr?i Fasihah sanggup melangari hukum ulama ini seperti pemimpin PAS hari ini? Mendajjal amanat sendiri…menipu hukum agama sendiri????

Renung-renunglah Sdr/i Cik Fasihah…persoalan GMc adakah cik Fasihah masih mengaku PAS hari Islam?
ukum tetap hukum ..haram tetap haram..kapiaq tetap kapiaq tidak berganjak barang seinci!!

Apa pun tujuan dan matlamat Hukum tidak dapat berubah mengikut arus politik Dajal mereka! tugas GMC akan terus memaki hamun dan menyerang kapiaq harbi PAS hari ini selagi mereka berada dalam selimut DAP menolak hokum Allah ta’ala hari ini.

Allahuakbar !!

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.