Friday, January 22, 2010

PERJUMPAAN TERTUTUP PENGARAH DAN PELAKUN UTAMA FILEM KALIMAH ALLAH DI RUMAH ANWAR.

“…..pertemuan di rumah Dato' Seri Anwar Ibrahim pada hari Isnin 02 Safar 1431/ 18 Januari 2010 isu kalimah ALLAH ini telah dibincangkan dengan panjang lebar…..”



“Anwar telah mencatat sejarah sebagai orang yang paling ‘pintar’ mencari helah untuk menangguhkan perbicaraan kesnya”- Muhammad Zahid Md Arip.



“Anwar sudah memperolehi talian hayat selama satu tahun lima bulan sebelum kesnya dibicarakan”

“Namun dengan menggunakan pelbagai alasan teknikal sehingga memperolehi penangguhan lebih 15 kali, ia hanya menguatkan persepsi ada sesuatu yang tidak kena di pihak Anwar sendiri,” http://www.agendadaily.com

Anwar juga adalah manusia yang berjaya menctit sejarah, manusia yang paling bijak mencipta isu dan mengarah sesuatu lakunan….!!

Ingat siri-siri lakunannya yang menyanyat hati kita… di sel penjara ! lakunan di Permatang pasir dan lakunan di Munich hospital! Lakunan keracunan ,lakunan disuntik HIV dan bayak lagi lakunan-lakunan yang telah berjaya menipu bangsa …semuanya bertaraf SUPER STAR.

Dengan kelicikan tersebutlah agak sukar untuk kita mengenali siapa sebenar anak kelahiran tok kun Bukit Mertajam ini….secara jelas!

Tidak hairanlah jika hari ini tidak terdapat tokoh-tokoh ulama dan pemimpin PAS yang berani tampil menasihati Anwar dan mendesak agar Anwar bersumpah diatas Isu yang bersabit…kerana Anwar bukan tandingan yang layak menandingi ilmu lakunannya…



Kemana kuah jika tidak tumpah ke nasi…!! Begitu juga dengan adengan-adegan cah keting dan cah lempong…serta lain-lain siri lakunan setiap kali belaku…. selepas perjumpaan dengan Anwar…ada saja babak dan siri lakunan baru yang pasti akan dipersembahkan pada bangsa….

Yang terbaru lakunan mereka selepas perjumpaan tertutup yang diadakan di kediaman resmi pengarahnya …..Semata untuk menjerat dan membuta seluruh mata persipsi bangsa.

Inilah jerat yang dipasang oleh pengarahnya melalui siri lakunan yang dirancang begitu teliti melalui pelakun-pelakun handalan mereka yang dapat menjerat bangsa…. dalam pertemuan di rumah Dato' Seri Anwar Ibrahim pada hari Isnin 02 Safar 1431/ 18 Januari 2010 isu kalimah ALLAH…..

Lihat bertapa bijak dan liciknya lakunan mereka..Awas jangan bangsa terjerat dengan aksi menikam sesame mereka…


Cuma yang buta akalnya saja yang terus terdaya melalui aksi ganas sesame mereka..untuk mengetahui keseluruhan jalan ceritaya sila ke pentas opera ini: http://zul4kulim.blogspot.com.

PERNAH KITA TERFIKIR….JIKA BENAR MENGAPA ZUL NORDIN PELAKUN TALIAN HAYAT PADA ANWAR INI TIDAK MENINGGALKAN PERJUANGAN YANG TIDAK PERNAH SUNYI DENGAN KONTROVESI SESAMA MEREKA SELAMA INI..

MASAKAN TEMPUA SANGGUP BERSARANG RENDAH…………………..!!!!



Renung-renunglah sebahagian skrip lakunan yang dipaparkan disini…

YB Khalid sepatutnya sedar bahawa dalam pertemuan di rumah Dato' Seri Anwar Ibrahim pada hari Isnin 02 Safar 1431/ 18 Januari 2010 isu kalimah ALLAH ini telah dibincangkan dengan panjang lebar, dan ternyata kebanyakan 'ulama' dan ilmuan muktabar Islam yang hadir saperti Dr. Kamal Hassan (bekas rektor UIA), Ustadz Abd Ghani Shamsuddin, Sdr Cikgu Azmi (Teras) dan lain-lain ternyata tidak bersetuju kalimah ALLAH boleh digunakan oleh umat Kristian yang berfahaman ketuhanan triniti, sebaliknya kalimah ALLAH hanya boleh digunapakai oleh mereka yang mentauhidkan dan mengesakan ALLAH. Malahan pendapat ini juga dikongsi oleh 'ulama' dan ilmuan lain (yang tidak hadir) saperti Dr. Syed Naquib Al Attas (bekas Rektor Istac), Datuk Dr. Siddiq Fadhil (Pengerusi Wadah), termasuk pakar perlembagaan Datuk Dr. Professor Shad Faruqi (UiTM).

Memang ada agamawan dan mereka yang menyokong saperti Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man, YB Salahudin Ayub, Hanipa Maidin (yang kesemuanya daripada PAS), termasuk Dr. Mohd. Nor Manutty (PKR) dan beberapa orang lain.




Sebagaimana kata Dato Seri Anwar sendiri, ternyata ada perbezaan pendapat yang sangat ketara, dan perbezaan itu menyebabkan rumusan kesepakatan tidak dapat dicapai pada malam itu sebagaimana yang diharapkan beliau.

Saya berpendapat kenyataan YB Khalid Samad tersebut adalah suatu penghinaan terhadap Yang DiPertuan Agong yang telah menitahkan supaya agama Islam dan peruntukkan Perlembagaan berkaitan Islam hendaklah dihormati. Ianya juga satu penghinaan besar dan penderhakaan terhadap Paduka Tuanku Sultan Selangor yang telah bertitah dengan jelas bahawa penggunaan nama ALLAH oleh bukan Islam dilarang dan diharamkan sama sekali dalam negeri Selangor.

Malahan saya berpendapat kenyataan beliau itu satu penghinaan terhadap fatwa Majlis Fatwa Kebangsaan yang telah memfatwakan pelarangan penggunaan nama ALLAH dikalangan bukan Islam.



YB Khalid Samad perlu faham bahawa pelarangan penggunaan kalimah ALLAH didalam Enakmen Ugama Bukan Islam (Kawalan Perkembangan di Kalangan Orang Islam) 1988 adalah dibuat secara sah menurut undang-undang berdasarkan peruntukkan Artikel 11 (4) Perlembagaan Persekutuan. Ianya dibuat setelah perundingan, perbincangan, muzakarah, kajian dan perbahasan mendalam oleh para ulama' dan ilmuan Islam dan para cendikiawan. Ianya terkandung bukan sahaja di Selangor, tetapi juga di 9 negeri lain kecuali Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Pulau Pinang, Sabah dan Sarawak.

Ianya adalah undang-undang yang sah dan berkuatkuasa. Ianya bukan undang-undang yang dibuat daripada atas pokok oleh golongan bodoh dan jahil. Dan umat Islam tidaklah sebodoh dan selemah yang beliau nyatakan. Sebaliknya kejahilan itu adalah pada beliau sendiri akibat daripada sikap sombong dan fanatik beliau mahu memaksa orang lain menerima pandangan beliau yang terlalu jumud dan sempit.

Pada pendapat saya, kenyataan dan tindak-tanduk beliau adalah memudharatkan dan/atau boleh memudharatkan keadaan harmoni atau perpaduan dikalangan umat Islam, malahan boleh mencetuskan ketegangan diantara umat Islam dan bukan Islam. Pada saya, ianya suatu kesalahan yang boleh disiasat dan diambil bukan sahaja dibawah Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Selangor, Enakmen Ugama Bukan Islam (Kawalan Perkembangan di Kalangan Orang Islam) 1988; malahan tindakan boleh diambil dibawah Akta Hasutan dan Seksyen 298A Kanun Kesiksaan.

Saya dengan ini mendesak supaya:

1. YB Khalid Samad segera menarik balik kenyataan beliau yang menghina Islam, Yang DiPertuan Agong dan Sultan Selangor tersebut dalam tempoh 24 jam;

2. YB Khalid hendaklah meminta ma'af kepada Yang DiPertuan Agong dan Paduka Tuanku Sultan Selangor khasnya kerana pada saya kenyataan beliau adalah satu sikap derhaka yang terbuka terhadap paduka Tuanku Yang DiPertuan Agong dan Tuanku Sultan Selangor, dan beliau hendaklah meminta ma'af kepada umat Islam khususnya di Selangor atas kenyataan biadap dan menghina tersebut;

3. Jabatan Agama Islam dan pihak berkuasa negeri Selangor perlu menyiasat kenyataan tersebut menurut peruntukkan undang-undang negeri Selangor yang ada, dan jika didapati ada kesalahan yang dilakukan, hendaklah mengambil tindakan pendakwaan jenayah syarie terhadap beliau di mana-mana Mahkamah yang berbidang kuasa;

4. Pihak Polis DiRaja Malaysia dan pihak berkuasa yang berkaitan hendaklah menyiasat kenyataan ini menurut Akta Hasutan ataupun Seksyen 298A Kanun Kesiksaan, dan sekiranya ada kes hendaklah suatu pertuduhan jenayah dikenakan terhadap YB Khalid Samad;

5. Kepimpinan PAS perlu menyiasat tindak-tanduk YB Khalid Samad ini terutama kenyataan terbaru beliau ini dan saya syorkan supaya tindakan disiplin diambil dengan memecat beliau daripada PAS kerana ternyata sikap dan tindak-tanduk beliau kebelakangan ini adalah sangat memudharatkan PAS dan memberi tanggapan yang sangat negatif kepada perjuangan PAS untuk mendaulatkan dan memartabatkan Islam.

Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin

Bijak....bijak....bijak !!!!Lihat saja aksi lakunan pengaranya sudah cukup untuk kita menilai betapa hebatnya aksi lakunan orang bawahnya.

Kemana kuah jika tidak tumpah kenasi...masakan tempua sanggup bersarang rendah!!

Tapi mereka lupa lakunan Allah swt Maha hebat dari apa yang ada!!

Allahuakbar ! lupakah mereka pada kuasanya....sama-sama kita lihat dan tunggu kesudahan lakunan mereka dan takdir Allah kepada mereka.

Insyaallah.

Komentar :

ada 4 comments ke “PERJUMPAAN TERTUTUP PENGARAH DAN PELAKUN UTAMA FILEM KALIMAH ALLAH DI RUMAH ANWAR.”
Unknown said...
pada hari 

Salam Bro..........

PAS membutakan mata hati kerana DENDAM pada UMNO...dan BN.

Anonymous said...
pada hari 

Tanpa ada Tedung yang berbisa...masakan Zul nordin berani mendedah nama-nama perserta yg membuat pertemuan tertutup di rumah Bossnya!!!

sedangkan sejak awal lagi mereka rahsiakan kehadiran peserta...masakan Zul nordin berani membocor rahsia Bossnya yang menyediakan periok nasinya dan pentas mencari Glamour dengan isu-isu semasa!!

Tidak hairan bila tempua yang biasa bersarang diangkasa..tiba-tiba bersarang ditepi tangga.

Inilah perangkap dan jerangkap yang cuba dipasang oleh Zul Nordin untuk membantu Bossnya untuk menjerat politik bangsa...agar Isu-isu yang diacahkan pada regunya menjadi DANA untuk politik bangsa teperangkap dengan aksi dia menentang Khalid Samad....

ah..ah..Politik Zul Nordin yang baru berjinak dengan Anwar berada dalam sarung kaki bangsa yang lebih mengenali Anwar daripadanya...

Yang muncul disaat akhir untuk meneroka Glamour dengan jawatan yang rakyat beri padanya..

Syabas Zul Nordin !!!

Anonymous said...
pada hari 

Cuba kita teliti jalan ceritanya selama ini.

Mengapa Zul Nordin saja yang bertelor dan berani bersuara segala Isu yang ada.Apakah yang lain-lain telornya sudah tiada...??

Pokok pangkalnya Zul Nordin lah Pelakun Utama untuk mejayakan segala Agenda BOSSnya..

Selain dari itu....mengapa Zul Nordin tidak diambil sebarang tindakkan oleh PKR selama ini?

Isu kepala lembu.Isu Bai'ah yang terbaru Isu gereja...Zul begitu lantang dan berani mencabar Bossnya dan lain-lain tunkang angguk dan ampu....

Persoalan yang pelik mengapa Anwar dan seluruh angota PKR tidak mengambil tindakkan tata tertip terhadapnya berbanding Ahli-ahli serta pemimpin yang lain..???

Tanpa tedung bersarang dibawah....Zul Nordin tidak berani mencabar keputusa Bossnya dan Parti yang menjadi periok nasinya..

Fikir-fikirlah tipu muslihat Anwar dengan menguna cukung-cukung yang sudah di cucuk hidung beraksi panglima....

Itu semua akal kanak-kanak bertaraf tadika saja.
Jgn cuba memperdaya bangsa yang menjamah nasi seperti kita....!!!

Detguaq said...
pada hari 

Salam Bro,

Apa yang aku nampak selain dari Husam yang telah berada didalam PIS sepenuhnya, jambatan yang dibina melalui ZUL ini adalah binaan yang paling lulus untuk maklumat keluar dan masuk dari dan kepada Anwar, bukan kepada pkr pun.

Sebab itulah aku berani kata ada kepimpinan pkr dan pis yang tidak tahupun langsung langkah strategik B A B I yang sering kali mengejutkan sesiapa yang terleka...benarkah ZulNordin seorang ahli PIS tetapi bertanding diatas platform PKR?...ada sesuatu yang pastinya disebalik keadaan ini...

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.