Thursday, January 7, 2010

PAKATAN RAKYAT BAKAL MENERIMA TOKOH SPIRITUAL BETARAF MAHATMA GANDHI.



Mahatma Gandhi…

Mahatma Karamchand Gandhi di Bombay pada September 1944.
“Mohandas Karamchand Gandhi (Gujarati: મોહનદાસ કરમચંદ ગાંધી, Devanāgarī: मोहनदास करमचंद गांधी) (2 Oktober, 1869 - 30 Januari, 1948) juga dipanggil Mahatma Gandhi (bahasa Sanskrit: "berjiwa hebat") adalah seorang pemimpin spiritual dan tokoh politik tersohor dari India.

Pada masa kehidupan Gandhi, banyak negara yang merupakan jajahan British. Penduduk di koloni-koloni tersebut mendambakan kemerdekaan agar dapat memerintah negaranya sendiri.

Gandhi adalah salah seorang yang paling penting yang terlibat dalam pergerakan kemerdekaan India. Dia adalah aktivis yang tidak menggunakan kekerasan, yang mengusung gerakan kemerdekaan melalui demonstrasi secara aman.”

Mahatmanik Aziz Karamchanik Mat.(bahasa Sanskrit: "berjiwa hebat") કરમચંદ ગાંધી मोहनदास

Nik Aziz atau nama barunya (Mahatmanik Aziz Karamchanik Mat) akan dilantik sebagai "pemimpin rohani" Pakatan-. Cadangan Datuk Zaid Ibrahim.

Pakatan memerlukan seorang seperti tokoh kemerdekaan India, Mahatma Gandhi, yang tidak bercita-cita merebut jawatan perdana menteri, tetapi bergerak atas idealisme perjuangan.

"Saya lebih suka pimpin orang Cina yang berfikiran terbuka daripada pimpin orang Melayu yang tertutup fikiran,"- Mahatmanik Aziz Karamchanik Mat.

Inilah hebatnya pemimpin spiritual dan tokoh politik tersohor dari Kelantan ini.

Walaupun Isu PMBK terus dipunggah oleh Kickdefella dengan pendedahan demi pendedahan tentang kisah dalaman sensasi keluarga dan urus kerja kronisme Mahatmanik Aziz Karamchanik Mat.

Tetapi Mahatmanik Aziz Karamchanik Mat tidak sunyi dengan tawaran sebagai “pemimpin rohani” oleh Pakatan Rakyat.

Pakatan Rakyat memerlukan seorang seperti tokoh kemerdekaan India, Mahatma Gandhi, yang “TIDAK” bercita-cita merebut jawatan perdana menteri, tetapi bergerak atas idealisme perjuangan agar pengaruh PAS jangan hilang!

Bijaknya Pakatan Rakyat menarik rambut dalam gula!! Gula tak bertabur rambut tak putus.

Akhirnya hayat sebuah Quran buruk dapat disimpan rapi….
Mungkin inilah sebaik-baik kaedah untuk menyimpan sebuah quran yang buruk agar ia tidak terlerai dan berkecai!!

Mungkin sudah tidak ada lagi tokoh Islam yang terhebat untuk dipadankan dengan tokoh spiritual dan tokoh politik tersohor dari Kelantan ini untuk disamakan taraf perjuangannya yang tidak bercita-cita untuk merebut jawatan perdana menteri, tetapi masih mampu bergerak atas idealisme perjuangan bersama pakatan Rakyat.

Pelantikkan ini sekali gus dapat membuka ruang yang luas pada lain-lain tokoh MP PR ,selain tokoh spiritual ini yang hanya menguasai DUN untuk ditabalkan menjadi PM dalam PRU13 andainya tsunami politik berulang seperti PRU12…langit tidak selalu cerah !!

Inilah impian dan agenda Pakatan Rosak ini dalam usha untuk menepikan Mahatmanik Aziz Karamchanik Mat yang menjadikan PAS selama ini sebagai Parti Aziz Sekeluarga(PAS).

Komentar :

ada 0 comments ke “PAKATAN RAKYAT BAKAL MENERIMA TOKOH SPIRITUAL BETARAF MAHATMA GANDHI.”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.