Thursday, January 7, 2010

NIZAR KEMALANGAN …MUSIBAH;RAHMAT ATAU MURKA TUHAN?



Menteri Besar Pakatan Rakyat Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin sedang ditahan di Wad 8C Hospital Raja Perempuan Bainun setelah terlibat dengan kemalangan jalan raya di hadapan Hotel Cassuarina, di sini pagi ini.

Menurut pembantu peribadinya, Amran Harun, semasa kejadian, Nizar yang memandu sendiri cuba mengelak sebuah kereta yang keluar dari simpang dan terbabas lalu melanggar pembahagi jalan.

Katanya, Ahli Parlimen Bukit Gantang itu hanya mengalami luka-luka di bahagian siku kanan walaupun kenderaannya rosak teruk.

Sementara itu, Berita Harian online melaporkan Nizar cedera selepas kereta dipandunya terbalik dengan empat tayar ke atas akibat kemalangan jalan raya di Ipoh pada 9.30 pagi tadi dan kini dirawat di Hospital Ipoh.

Ketahuilah, bahawa apabila kita ditimpa musibah, kita akan termasuk ke dalam salah satu daripada empat golongan iaitu:
1. Orang yang berkeluh-kesah
2. Orang yang sabar
3. Orang yang bersikap redha
4. Orang yang bersyukur.

Musibah ATAU “bencana”, “kemalangan”. Sebenarnya sesuatu yang menimpa itu tidak selalu buruk. Memang, kata musibah konotasinya selalu buruk, tetapi karena boleh jadi apa yang kita anggap buruk itu, sebenarnya baik, maka Al-Quran menggunakan kata ini untuk sesuatu yang baik dan buruk (QS. Al-Baqarah : 216)

“Allah yang menciptakan hidup dan mati untuk menguji kamu, siapa diantara kamu yang lebih baik amalnya.” (QS. Al-Mulk : 2). Kita lihat ujian/bala datangnya dari Tuhan. “Kami pasti akan menguji kamu sampai Kami tahu siapa orang-orang yang berjihad di jalan Allah dan bersabar.” (QS. Muhammad : 31) Allah menurunkan bala tanpa campur tangan manusia. “Kami pasti menurunkan sedikit rasa takut, sedikit rasa lapar… Berilah berita gembira kepada orang-orang yang sabar.” (QS. Al-Baqarah : 255)

Komentar :

ada 28 comments ke “NIZAR KEMALANGAN …MUSIBAH;RAHMAT ATAU MURKA TUHAN?”
Frodo Baggins said...
pada hari 

Innalillah ~
Hope semua dlm keadaan baix2

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...
pada hari 

SALAM.

BELUM LAGI....!!!!!!

Bro Frodo Baggins

SEKADAR TANDA-TANDA AWAL DAN NYARIS..NYARIS !!

CUBA DAN CUBA LAGI.

INSYAALAH!!

Anonymous said...
pada hari 

Celako !! Celako !!!! Celako !!! inilah sumpah yg terpantul dari mulut najis Nik Najis, terpalit kemuka Nizar komunis pengkianat bangsa dan agama. ishh ishh ishh memang padan muka pokemon mamat terencat akal ni.

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...
pada hari 

Mungkin Nizar termakan sumpah Mahatma Nik Aziz Karamcha Nik Mat tokoh spiritual setaraf Mahatma Gandhikot !!

Apa pun Nizar perlu beringat-ingat mungkin banyak yang perlu di jadikan iktibar dari kemalangan tersebut...!!

matrengganu said...
pada hari 

Alhamdulillah masih bernafas. kalau tidak malam ni ni tentu ada pesta pasang2 lilin.

Peringatan Allah kita umat Islam , bukan Allah gereja.

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...
pada hari 

SALAM.

Tidak !! belum selesai kes Beng Hock..mai sambung pula kes Beng Nizar alasan jalan pula BN buat tak rata!!

Tapi tak ada masalah pintu Syurga masih terbuka menanti kehadiran dia!!

Ada chance Nizar saman JKR pula sebab jalan tak sekata!!

Saman jgn tak saman!!

10 BUDAK HITAM said...
pada hari 

Assalamualaikum saudara,

Dalam kita bersama-sama menongkah arus dan memperjuangkan setiap idea dan pendekatan ke arah kemakmuran dan keamanan sejagat,saya mohon jasa baik saudara untuk letakkan blog saya,

http://10sibudakhitam.blogspot.com/

dalam blog list saudara.Blog saudara juga telah saya masukkan dalam list saya agar kita dapat sama-sama berkongsi memartabatkan agama dan bangsa tercinta.

Saya dengan ini juga secara rasminya menjadi followers blog saudara.

Dalam memantapkan ukhwah dan merapatkan saf, harapan saya agar dapat kita sama-sama jadi followers blog dan buktikan pengikut kita lebih ramai bersatu-padu dalam menegakkan agama,bangsa dan negara.Tunjukkan inilah generasi maya yang bersatu dalam perjuangan di alam siber.

Menjadi followers di blog saya di http://10sibudakhitam.blogspot.com, saya dahului dengan ucapan terima kasih.

Salam ukhwah dari 10 Si Budak Hitam..Assalamualaikum.

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...
pada hari 

SALAM.

Terima Kasih diatas diatas pelawaan Sdr.10 BUDAKHITAM.

Insyaallah demi Islam kita mampu bersatu!

Moga-moga harapan Sdr menjadi satu kenyataan pada seluruh rakan-rakan blogger dalam usha merapatkan saf khususnya seluruh umat Islam.

Amin.

Anonymous said...
pada hari 

yer lahtu ... apds ... dulu kita ada gak dengoq habaq yg hang n gang mid man gi buat tarik duit kat gunung jerai ...dapat berapa juta $$$$ ..... leh tumpang sekaki?

Anonymous said...
pada hari 

apa habaq projek di mahang tuh ??? kantoi ka?? pelaburan aku bila nak bayaq balik ?

Hamdan said...
pada hari 

Anon 12.01 & 12.3
Apa ni, baru bangkit tidoq ka ? Itulah aku dah kata jangan tidoq siang.
Bangkit tu bukan ketahuan. Pintu jamban ingat pintu bilik tidoq.

Tidoq dalam jambanlah.....

Orang Islam dilarang membuat fitnah lebih-lebih lagi fitnah yang membabitkan akidah.

Rupa-rupanya masih ada lagi saki baki orang Islam yang lupa diri, seteruk tu, macam hangpa.

Dan kalau nak mintak "hutang" tak usah nak buat melalui blog. Malulah. Orang lain tentu tau hangpa ni manusia jenis apa.

Aku doakan semoga hangpa selamat selalu.Dan selamatlah berubah, sempena tahun Hijriah yang baru Ummat Islam sambut.

Anonymous said...
pada hari 

NAK BUAT CAMNO HAMDAN OOII .... KITA TALIPON TAK MAU JAWAB .... BILA JUMPA KITA CARI ALASAN NAK BELAH ... TAKKAN NAK CAKAP DEPAN KAWAN DIA .... INI SAJA RUANG YANG ADA

Anonymous said...
pada hari 

TAK KAN RM220.00 YANG PI AMBIK KAT KOLO LOMPOR HASIL JAUI CALON BEBAS DAH HABIS KOT?

DENGAQ CERITA CARA BAHAGI PUN DAH KONA KAWAN KAWAN...CUMA TUNGGU MASA SPRM MAI JEMPUT LAH KOT NO !!

CERITA RM220,00 NI PUN TUNGGU MASA SAJA NAK TERUNGKAI..BUKTI SAKSI SEMUA ADA!!

Anonymous said...
pada hari 

Kes 220,00 ramai tak tau cerita lagi jgn sampai pecah lobang.

Mid Man bekas ketua bahagian tentu tau cerita sapa punya cerita! yang dapat tak cukup ugut nak bongkar cerita cuma tunggu nak lapor sprm saja.

berat ni cerita yang dok ada silap tidoq penjara,

Cerita ni pula bukan cerita jenaka tapi cerita dok pekena kawan yang dok ada!!

Anonymous said...
pada hari 

DENGAR PULA CERITA MID MAN PON DAPAT JUGA,WALAPUN TAK IKUT SERTA MISI KE KOLA LOMPOR,TAPI ADA JUGA DENGAR CERITA DEPA PAKAT NAK BONGKAR SAPA YANG DAPAT LEBIH BELANJA, YANG DAPAT 500 SAJA MULA DOK BUKAK CERITA SAMPAI KATA SAMPAI NAK PI KAT MATA-MATA,KONONNYA 220,00 RIBU BAHAGI TAK SAMA RATA.SAPA LA PUNYA KERJA. APBS MUNGKIN DAPAT JUGA TAK KAN KETUA BAHAGIAN TAK TOLOK SIKIT KAT DIA SEMUA HANGPA SEROPA SAJA,
NAK TAU CERITA JADILAH AHLI WARUNG KOPI KEDAI MAMU KITA LA DAH ADA KELAB SELONGKAR CERITA...
YEH KALAU ADA MASA MAI KITA DOK BECERITA KAMI PUN NAK TAU HANG DAPAT BEROPA,TOLAKLAH YANG DAPAT SAMPAI BOLEH BELI KERETA.
BERAT JUGA BEG YANG ISI DUIT 220,00 NO! ADA YANG NAK TERBERAK BAWA DUIT BANYAK TU,,,DUIT DARI SAPA TU YEH!! HANGPA PI PANGGIL DIUT DIGUNUNG JERAI JUGA KA MACAM BEKAS KETUA BAHAGIAN JUGA KA?
HEBAT POLITIK HANGPA NO! TAK CUKUP DENGAN GAJI AHLI MAJLIS HAITEK HANGPA PI PANGGIL DUIT KAT KOLA LOMPOR PULA NO,AWAT TAK HABAQ KAT MALIK DAN AKU SAMA,
MAOH LA APBS NO,TUMPANG PAKAI TEMPAT HANG SAT NAK JAWAB KAT SAHABAT2 KAMI YANG PEPAT DILUAR RENCONG DIDALAM.

kasim bakar,perenggan said...
pada hari 

Oi Yeh jangan buat hal kes hosba masih panas lagi.Det kalid bagi banyak mana kat hang yang jadi dalang lompat? berapa pula hang sapu.kes tu belum tutup rapat lagi hang ni betoi la perosak pkr padang seraimacam lalang.lepas nak pekena det kalid tak lepas hang nak pekena aziz kadir pula nak jual pkr padang serai 50.000 setiap ketua bahagian,amboi hang ni broker juai parti ka yeh?

tak cukup ka projek ukur hang tu, hang ingat dak Yeh hang pernah minum air stokin kami time kerja ukur dulu,dah tu taik gambar blue pulak tu dah tua dah yeh oi tobat tobat la sama jangan dok peborok orang tohan marah.
masa kerja ukor dengan hang dulu pon hang kaki kencin juga mai masok pkr pun hang jadi ketua kecin dah lingkop pkr padang serai semua kerja hang.hang kira nak juai parti nak gasak duit lagak macam yb tapi dok kira nak juai pati,sebenarnya yb radzi pun dah meluat dengan hang yeh oi sedarlah diri tu,kot kampung perengan lunas sapa tak kenai hang anak buah man kait nyok,mid man saja yang tehegeh bawa hang masok pkr,dalam pkr padang serai tak ada yang suka kat hang yeh oi.jgn la dok boat cerita dalam blog ni,

la ni hang kira nak pelingkop umno pdg serai pula lepas hang pelingkop pkr,cikgu det baru cerita pasai hang yang gila nak jadi yb lunas atas teket bebas, sudah la yeh oi belajar jadi orang sama binatang dah banyak cuma korang orang saja,hang jangan dok merepet nak jadi yb la tukar la rona hang dulu bagi jadi orang.

Hamdan said...
pada hari 

Salam.
Puas hati aku baca "ceritera" hangpa.

Hebat. hebat.

Yeh nak jadi YB juga ?

Tak tau la aku nak nilai.

Terserah kat orang Lunas la kut.

Tapi hangpa nak tauk YB Lunas la tang mana?

Oooo Midman pun ligan duit juga. Dapat banyak kut..... tapi dia tu kawan baik aku, susah nak caya dia sanggup pi ke Gunung Jerai tarik duit.

Sudahla, sempena tahun Hijriah yang baru kita samasama sambut.....berubahlah.

Kalau ada yang tau no. set midman tolong bagitau kat aku. Aku nak "basuh" sikit kalau dia buat "kerja" macam hangpa kata.

Anonymous said...
pada hari 

Aku kenaL sIapa yeh black tu.Mai baca sajak umno kat mengkuang. la ni dok bela wartawan sinar pula dok ampu dia.mungkinlah duit jual yb lunas macam anon 8.18 kata masih banyak dia dapat.hari ni ramai dah tau sapa yang dapat lebih an sapa yang dapat kuah.yeh black ni kalau jadi yb lunas paria kot yang mau sokong dia.

samsul group said...
pada hari 

oi yeh dengar depa cerita geng yang tak puas hati nak repot kat polis pasai hang tutuh dengan din komando lebih kami dapat dua tiga ratus saja.hangpa balas 60 ribu sorang.kita jumpa kat balai la kot no yeh.wahab cerita kat aku hang bahagi kat hangpa saja lebih.dengar kta wahab pecah lubang yang hang tutuh lebi duit tu.wahab bagi tau yoyo pi ambik duit cas boh dalam bang betoi ka/ hang ni macam penymun tarbus no kira joi yb saja.hang tunggu yeh kalau hang tak cerita betoi betoi depa nak bawa sampai keatas.berapa hang tibai masa pi kolo lompor.patut la hangpa pii istihar bebas di kola lompor.ni la kalau tak betoi akhirnya boleh masok lokapkes hang dihosba kami belom bongkar lagi yeh.hang tolong jawab sebelom kami pi semuka dengan hang.

samsul group said...
pada hari 

Kami nak semuka dengan mid man dulu.betoi ka dia pon tibai duit yang hangpa dapat.kalaubetoi lagi baguih yeh.

samsul group. said...
pada hari 

Handan ni no mid man hang tolong cek dgn mid man betoi ka Yeh songkok tinggi tibai duit joi YB lunas jadi bebas/. ini no mid man kalau dia tak tukar lagi kalau tidak kami ada buat repot bukti kami ada.dia ni perosak pkr padang serai ni.
hamdan ni no mid man o194166848 hang tel mid man tanya mid man.duit dia dapat tu duit yang dia pangil kat gunung jerai ka, atau duit yang dapat kat kola lompor.yeh songkok tinggi tibai lebih kami tau wahab bagi tau yeh tutoh lebih.depa ni ada pakat dgn mid man ni patut mid man keluar pkr awai lepas tu yeh songkok tiggi ator macam mana nk dapat duit.

samsul group said...
pada hari 

macam mana hamdan dah ka hang tel midman? kami dok tunggu jawapan hang.apa kata mid man kata dia mengaku ka dapat saham kat kola lompor agenda yeh sogkok tinggi? dengar cerita nizam depa bagi 500 sepatutnya 10.000.ni semua ni agenda yeh songkok.kali ni ia tau la. esok kami nak jumpa mid man nak tanya dia bedepan.sapa punya agenda bekas ketua bahagian ka tim balan dia ka.

Hamdan said...
pada hari 

Salam.
Hangpa ni betoi-betoi menyusahkan orangla.

Aku bersembang lebih dari satu jam dengan midman.

Hangpa pun tau perangai dia.Bercakap yang agak sensitif sikit dah nak berambor air mata.

Aku tanya betoi-betoi sama ada dia terlibat dengan "cerita ke Gunung Jerai - tarik duit" Kesian kat dia. Aku nampak dan percaya dia tak tau apa langsung.

Aku minta dia perjelaskan pula apa yang berlaku di KL, bila YB Lunas dn beberapa orang lagi istihar keluar parti. Dan dengaq kata dia pun terlibat; dapat habuan sama.

Bila perkara "habuan" aku bangkitkan, aku nampak dia betul-betul, marah dan kecewa dengan kawan-kawan yang dia bantu satu ketika dulu. Dia bersedia bersumpah untuk menafikan fitnah yang jahat tu.

Yang aku tak faham pasai apa ada orang masih nak libatkan nama Midman, termasuk orang-orang yang pernah dia tolong; mai rumah boleh dikatakan tiap-tiap hari, sampai rumput di laman rumah buruknya tak dan tumbuh.

mee ayam said...
pada hari 

SEMUA INI AGENDA LEH SONGKOK TINGI LA SAPA LAGI.DIA NI BUKAN KA BELAGAK CERDIK TAPI BODO.DEKAT TAMAN SELASIH PUN DIA NAK TUNJUK JAGOH.KES JALAN BELUBANG PUN DIA NAK BUAT KENYATAAN MACAM LA DIA ADA PAWER.INILAH DIA KALAU ORANG DAH GILA JAWATAN.DULU SEBOK DOK CERITA KEDAH NAK KALIH ALIH-ALIH DIA YANG DOK KALIH YB LUNAS.DOK KATA ORANG DOK TUTUH DUIT LAST-LAST DIA YANG TUTOH LEBIH KESIAN KAT NIZAM DAPAT 3/4 SAJA LAIN2 TERMASOK LEH SONGKOK TUTUH BEPULUH RIBU PATUT CERMIN MATA PUN BARU.

belakang surau said...
pada hari 

hari ni baru pecah temberang kes yb radzi dan kuncu-kuncu pi istihar bebas di kola lompor.kalau dulu yeh songkok ni depa tuduh dalang dalam pkr hari terbukti yeh songkok ni lah dalang yang dok main wayang selama ni sampai pkr padang serai lingkup!

kalau tak betoi awat hang tak jawab yeh! jawab la semua geng hangpa yang telibat kami dah tau malik pun dah tau cuma tunggu masa nak semuka saja.patutla din komando belanja sakan konon kena nombot butuh ! kena nombot.yeh.hang pun yeh patut raya di johor duit belambak dapat juai yb.

Anonymous said...
pada hari 

Leh songkok ni dah tak laku.Tanyalah orang kot kilang air sapa tak kenai leh black ni sembang kalah orang besar-besar.Adik beradik dia pun benci.cuba tanya dia, mak pak dia dulu sapa dok jaga.nasib baik ada bakar bukit lada boleh dok bantu mak pak dia tok sah sembanglah nak jadi yb leh black oi,cuma mid man saja mau kutib hang masuk jadi ahli majlis dan ahli pkr umno pun tak lalu kat hang.hidup dengan dok juai parti boleh mapuih la leh oi.Baru ni degar tutuh pula duit juai yb lunas masok bebas.Hang ingat orang tak tau ka agenda hang yeh oi.Group cikgu samsul awai-awai dah tendang hang.Macam mana yeh..panggu kami yang hang tutuh dengan din komando bila nak selesai? hang jgn dok lari kami dah tau hang tutuh berapa banyak.kalau tak mau panjang cerita mai la jumpa kami buat selesai kalau tidak kami dedah agenda hang kat surat habar.biar pas tau sapa hang yeh black ahli majlis haitek broker juai parti.berapa hari hang dok kola lompor pun kami tau yeh oi.
mid man kami dah tanya sekupang pun dia tak ambik dan tak tau agenda hangpa pi kuola lompor ambik duit juai parti.

mee said...
pada hari 

yeh oi cuba hang baca dalam kedah la nei baru hang tau hang sapa.awat hang senyap pasai duit juai yb bebas jawab la yeh oi.

mee said...
pada hari 

Kami nak e-mail kat blog gunungmatcincang ni kes RM220.00 dan sapa yang telibat kalau yeh songkok tak mau mengaku lagi.Yang telibat semua ada nama kat kami yeh oi temasuh hang yang tutuh dan kono duit tu dari kawan kawan.ingat nizam hanya dapat 500 saja yeh mana lagi yeh,bukan hang dengan din komando yang tutuh.berapa hang tutuh apa jawatan hang dlm pkr cuma barua dekat dekat nak pilihan raya.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.