Saturday, January 16, 2010

KALIMAH ALLAH..SIAPA PALING CELARU SESAMA SENDIRI?



Allah untuk Islam – Sultan.

Oleh ABDUL YAZID ALIAS
pengarang@utusan.com.my

SHAH ALAM 11 Jan. – Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah menitahkan semua pihak di negeri ini berpegang teguh kepada pendirian mengharamkan pengunaan kalimah Allah oleh agama selain Islam.” http://www.utusan.com.my/utusan

“Sebagai Ketua Agama Islam negeri, baginda mahu semua peringkat berpegang teguh dengan pendirian mengharamkan penggunaan kalimah Allah oleh agama lain,” katanya.


Anwar Ibrahim - Kenyataan Akhbar.

Beliau sebagai Ketua Pembangkang bertarikh 10 hb Januari 2010 bertajuk; Kecaman Terhadap Serangan Ke Atas Gereja, telah antara lainnya memberi kenyataan berikut:

“Kita seharusnya sedar Tuhan yang kita sembah merupakan, Tuhan yang sama, Allah SWT, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam."Anwar Ibrahim.


ZULKIFLI NORDIN-Ahli Parlimen PKR Kulim Bandar Bharu tidak berganjak

“Saya mahu tanya puak-puak Melayu yang beriya-iya sangat nak benarkan Kristan Malaysia guna nama ALLAH sebagai ganti nama Tuhan yang mempunyai anak Jesus saperti mana kepercayaan Kristian, sudah kah mereka bertanya kepada Pope Benedict, Ketua Agama Kristian? Sudahkah satu survey dibuat dikalangan Kristian di Malaysia apakah mereka mahu nama Tuhan mereka sekarang menjadi ALLAH?,

SIAPA PUAK-PUAK MELAYU YANG BERIYA-IYA DIMAKSUDKAN OLEH YB YANG BIJAK BERKOKOK DILUAR GELANGANG INI?

UMNO,PAS ATAU PUN PKR ATAU PUAK-PUAK MELAYU SEKUTU KAPIAQ HARBI HARI INI!
JANGANLAH MECARI PUBLISITI MURAHAN MENAGIH PUJIAN DARI PUAK-PUAK PENGAMPU !! ATAU SEKADAR SEKADAR MENJADI ANJING MENYAK BUKIT…..!!




Dzulfikar Mashoor
http://www.harakahdaily.net

KUALA LUMPUR, 12 Jan: Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad menegaskan bahawa bukan isu kalimah Allah yang sepatutnya menjadi perebutan antara orang Islam dan bukan Islam, sebaliknya semua pihak diseru mendalami pengertian sebenar Allah itu sendiri.

"Bukan isunya kalimah (Allah), tapi maksud (sebenar) pada (kalimah) 'Allah' itu sendiri yang berbeza-beza," jelas beliau dalam Forum 'Allah: Siapa Yang Punya?' semalam.

"Isu ini hanya mudah, kita sembah Tuhan yang sama, Tuhan hanya satu, mana Tuhan ada banyak...(dan) orang Islam wajar menjelaskan bagaimana Allah yang Esa patut disembah," Khalid Samad.

Khalid cadang orang ramai mendalami maksud 'Allah'.

SIAPA YANG PATUT MENDALAMI MAKSUD ALLAH?

UST HARON DIN ATAU ZULKIFLI NORDIN....ATAU ANWAR DAN KHALID SENDIRI...

Lihat bertapa celarunya mereka sesama sendiri!!

Komentar :

ada 4 comments ke “KALIMAH ALLAH..SIAPA PALING CELARU SESAMA SENDIRI?”
Frankie Apong said...
pada hari 

Lu tak celaru ker!... Nazri Aziz kata "Allah" hanya boleh digunakan di Sabah Sarawak tetapi tidak di Semenanjung. Mazhab mana UMNO pakai. Habis tu kalau orang Sabah Sarawak nak sembahyang di gereja Semenanjung depa nak pakai mazhab mana?!

Anonymous said...
pada hari 

UMNO memang dilahirkan sial. Mentang2 Sarawak nak adakan pilihanraya tak lama lagi UMNO mula tunjuk baik dan berlembut demi memenangi hati pengundi Sarawak. Pirrrahh!... UMNO memang celaka

Anonymous said...
pada hari 

Salam.
Rupanya Jerat yg di pasang sudah mengena!! bukan setakat pemimpin sekutu kapiaq harbi saja.. penyokongnya juga turut celaru dengan kalimah Allah.

Pada Frankie Apong anak lampai jika sabah dan serawak nak sembahyang di gereja Semenanjung guna mazhb PAS la.Kan tuhan PAS dan tuhan Gereja tu sama saja..tuhan tu juga.Tidak ada masalah di masjid PAS sekali pun.Cuma dimasjid PAS mereka kena bersimpuh dan bersila kerusi belum disediankan.

Masalah sembahyang tak timbul lagi kerana tuhan PAS dan tuhan gereja tu sama...tuhan tu juga kata penasihat umum PR Aljuburi!

Apa yang nak dirisaukan antara gereja dan masjid? jgn jadi alasan bila nak beribadat!!
Cuma yang berbeza mungkin caranya saja!! Tuhan masih tuhan itu juga!! kan ulama al-juburi dah berfatwa termasuk Ust Khalid Samad.

Bukan setakat celaru tapi haru biru!! inilah bila amanat Djjal parti sendiri sudah dilongkangkan.Hukum Ulama sendiri sudah kafankan!! Akhirnya gereja dan masjid tidak dapat lagi dibezakan Allah dan tuhan sudah tidak ketahuan!!

UMNO jgn disabitkan ia bukan mazhab ugama kita..UMNO cuma sekadar parti politik setaraf PAS dan sekutu kapiaq harbi saja!

Wassallam.

Allahuakbar !!

Majidi said...
pada hari 

Nazri Aziz bukan ulama atau ust la ngok.Hang pi dengaq dia buat pa.Ngok betoi la hang ni.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.