Saturday, January 9, 2010

PAKATAN MULA BERKOKOK. !!



Abdul Aziz Mustafa
KUALA LUMPUR, 7 Jan: Tindakan kerajaan membenarkan demonstrasi perkauman membantah penggunaan kalimah Allah bagi agama lain membuka jalan kepada demonstrasi membantah tindakan menghina Allah, kata Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub.

PAKATAN RAKYAT CUCI TANGAN SEAWAL LAGI!!!

Maka bergendang dan bekokoklah paglima-panglima kapiaq harbi dengan berbagai bagai spekulai…tidak kurang pula yang sudah mula berkokok dan tidak ketinggalan ada sedang menangguk disaat ini untuk menutup pekong diri!!

Inilah peluang keemasan untuk mencuci tangan dan menukar rupa dari haiwan menjadi manusia!! yang bijak berkokok mula bermuka-muka!

Yang bisu sudah mula bersuara dan yang pekak dan tuli sudah mula mendengar dan yang bercawat ekornya sudah mula terbuka…yang membaling batu sudah siap mencuci tangan… yang terjaga buat-buat telena…yang pekak sudah mula pasang telinga .

Inilah babak-babak lakunan yang sedang disandewarakan pada bangsa!!

Diwaktu ini masing-masing mencuci tangan yang membaling batu sudah bersedia menyinsing legan dan menyinga bila wajah haiwan bertukar rupa menjadi pembela dengan tiba-tiba!!

Peliknya Hyena yang gemar memburu bangkai selama ini..tiba-tiba bertukar menjadi singa !!

Tetapi sayangnya jalur dan belang hitam tidak dapat mengubah wajah hyena raja pemburu bangkai!!!

Ia tetap hyena pemburu bangkai tinggalan singa!!

Najib buka jalan demonstrasi bantah hina Allah

PAS: Serang gereja bercanggah dengan Islam.

Jan 8, 10 12:50pm
http://www.malaysiakini.com/

Serangan terhadap tiga gereja, satu daripadanya menyebabkan kebakaran teruk, hari ini bercanggah dengan Islam, kata Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

"Tindakan yang bercanggah dengan Islam ini, hanyalah dilakukan oleh orang yang tidak faham terhadap agama mereka sendiri," katanya-Awang Hadi

Muslimat PAS kutuk serangan gereja
| Print |
E-mail

Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 8 Jan: Dewan Muslimat PAS Pusat (DMPP) mengutuk perbuatan menyerang dua buah gereja iaitu Gereja Metro Tabernacle di Desa Melawati dan Gereja Assumption di Jalan Templer, Petaling Jaya.”

“Mahfuz bimbang pengeboman gereja adalah isyarat Operasi Lalang ke-2
| Print |
E-mail

Dzulfikar Mashoor

KUALA LUMPUR, 8 Jan: Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar petang tadi melahirkan rasa bimbang sekiranya pengeboman Gereja Metro Tabelnacle serta tiga yang lain malam tadi merupakan isyarat awal pada berlakunya ‘Operasi Lalang’ yang kedua.”

Lagi pemimpin kecam bakar gereja
| Print |
E-mail

Harakahdaily

“KUALA LUMPUR, 8 Jan: Ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyertai para pemimpin Islam yang lain mengecam tindakan pihak tertentu yang menyerang beberapa gereja di sekitar Lembah Klang.

Sebelum ini Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi dan Naib Presiden PAS, Salahudin Ayub mengecam keras tindakan itu”

Zul Nordin..YB Gila Glamour.

“Kita dikejutkan pagi ini dengan kejadian membaling bom molotov cocktail dibeberapa gereja awal pagi semalam (lihat lapuran dibawah). Saya percaya ini adalah perbuatan pihak yang tidak bertanggungjawab yang sengaja mencari kesempatan di celah-celah kegelisahan umat Islam berkaitan isu kalimah ALLAH yang berlaku baru-baru ini.”- http://zul4kulim.blogspot.com.

Pada UMNO jangan terlalu asyik menari mengikut rentak gendang yang di palu!!

Awas jerat tidak pernah melupai pelanduk !!! tetapi pelanduk yang kerap melupai jerat.

Komentar :

ada 9 comments ke “PAKATAN MULA BERKOKOK. !!”
DR 1221 said...
pada hari 

pasti ada yg tersirat

Anonymous said...
pada hari 

Betul ke Orang islam yang bakar gereja tu???
Atau dibakar oleh orang mereka sendiri dengan tujuan nanti orang akan kata orang islam yg bakar dan ini akan merosakkan imej islam..ATAU orang orang melayu yang sengaja hendak mencetuskan huru hara supaya senang mereka menyalahkan kerajaan...

Fikir fikirkan lah!!!! Inilah cara yahudi merosakkan imej islam. Mereka yg buat, tapi orang islam yang dituduh.

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...
pada hari 

salam.

salam.Dr 1221 dan Bro Anon.

Kita tidak mampu mendahului apa yang Allah swt rancangkan.Tetapi apa yang tersurat sudah tentu ada yang tersirat.Andainya dipanjangkan umur..

Sama-sama kita tunggu petunjuk dari Allah! yang mustahil itu samada ia menjadi kenyataan atau sebaliknya!!

Cuma Allah yang lebih mengetahui.

Insyaallah!! masanya sudah tidak lama hilang kabus nampak kebenarannya!

C L J said...
pada hari 

Bila isu ini timbul
berduyun2 orang Islam
tercuit hati dan perasaannya.
Maka berselewang tindan meluah kata
menyata pendirian tegas terang.

Ketika itu:
ada pihak yang tiba tiba
tersedar dari lena lekanya
dikejutkan oleh keinsafan
bahawa mereka telah terlalu
jauh tersilap langkah melulu.

Terdiam mereka tidak terkata.
Namun parah terkelar oleh selaran
berulang silang tak tertanggongkan
rugi kehilangan pegangan pengaruh ikutan.

Maka sesuatu harus berlaku
dan kena bijak rapi dirancang.
Khalayak sedang semarak berang dan
garang kena dipindah alih pandangan.

MAKA DEMIKIANLAH HASILNYA.
ADA ANGKARA MENGEJUTKAN DITANGGAM
UNTUK MEMBAWA KESAN MENGALIH PERHATIAN.

Rahman,Ahchong,Muniandy said...
pada hari 

Tangkapje dan sumbat dalam sel di sg buloh pemulut2 provokasi itu.kalau nak suruh deme rehat panjang2 sumbat je dalam sel kamunting.Pasti Aman Malaysia.

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...
pada hari 

salam.

Setuju dengan Rahman,Achcong,Muniady tersentoh maksud CLJ di hati...itupun pada yang masih celik mata hatinya.Yang buta terus teraba-raba mencari puncanya dari mana.Perut yang sudah membangkai lama mula menunding jari!!

Tunggu kesudahannnya!!

Allahuakbar!

Anonymous said...
pada hari 

wauuuu....tak sangka ramai pulak muka2 ulamak semuta ni keluar membela kemusnahan gereja...macam lah orang tak tahu cerita bakar gerja ni adalah sambungan drpd cerita 'PENGGUNAAN KALIMAH ALLAH OLEH KERISTIEN' yang diolah oleh mereka sendiri...babak babak ini sudah terkandung dlm adigan adingan utk memukau penonton....'''yabadabadu!!!! skrg polis sedang menyiasat siapakah dalang2 yg merekacipta cerita sensasi ini...tunggu!!! jgn kemana mana...teruskan menonton babak seterunya!!!...yahoooo!!!...kawan hang jebat said

abghalim said...
pada hari 

PAS kata tak salah KRISTIAN guna KALIMAH ALLAH kerana KRISTIAN agama SAMAWI -rujuk HARAKAH 10jan

maksudnya kristian BERSOLAT,BERZAKAT,SHAHADAH,BERPUASA DAN HAJI dengan cara mereka tapi tujuannya pada ALLAH
"pendekkata - beribadat lain cara tapi tujuanya satu"

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...
pada hari 

itulah ulama politik kita yang ada.Pandangan sesama mereka juga berbedza!

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.