Thursday, December 3, 2009

KOLONEL MAT SAJA...BERANI MENEGUR AZIZAN RAZAK !!!



Apa masalah dan cabuk dari pemimpin PAS yang Azizan Razak tau selama ini?

Semua jawapan dari nya bagai melindungi kurap dan panau didada sendiri…selain “saya..tak tau apa..pa” itulah jawapan yang dikira tepat dan padat dia kira dapat memuas hati rakyat Kedah selama ini..

Isu bai’ah talak 3 ! Isu kroni ! Isu sampah !Isu keluar dan lompat parti ! Isu kandang babi ! Isu Exconya menipu dan memutaq belit rakyat ! Isu KRONI dalam keluarga sendiri ! Isu Yb bukit selambau !Isu projek lumut,Isu tolaK hukum judi dan arak semua Azizan Razak simpui dalam satu jawapannya saja!

Sebut saja apa masalah dan Isunya…semua jawapan Azizan Razak tetap sama bagai ular menyusur dilubang paib………Keluar saja dari lubang paib tu !! tau...lah kita ulaq tu bergerak macam mana !!!

Segala jawapannya tetap sama saya tak berminat! saya tak dimaklumkan! saya tak tau apa..pa” …!!..ada bukti bawa mai…” saya tengah mamai!!!…

Dan macam-macam dalih dan helah yang diputar belitnya membuat yang mendengar nya mabuk bagai paria menegor arak yang Azizan Razak tak haram-haram lagi sampai hari nei…

Mungkin inilah kebenaran kata-kata Hisyam Raiz,.. Otak yang semakin jarang digunakan akhirnya menjadi lembab dan mamai.

Justeru itu jangan rakyat hairan dengan sikap yang dimiliki oleh Mb kedah mau pun dengan regunya TGNA yang mungkin juga turut mamai..membuat kenyataan demi kenyataan.

Lebih-lebih lagi Azizan Razak... Berkaitan Isu yang melanda Nik Aziz Nik Mat yang kepimpinannya mula dipertikai umum kerana menatu dan Isu Doa mohon bala pada PM, sudah tentulah jawapan dari Azizan Razak kita dapat jangkakan 2 minggu lebih awai dari kenyataan yang akan dibuatnya nanti.

Hari ini jelas inilah jawapannya yang telah dijangka 2/3 minggu lebih awai sebelum dia buat kenyataan media...

“Isu Nik Aziz: Azizan saya tak berminat”!!! Padat dan bulat macam BULAN juga !!

Tanpa kerjasama Blogger menyelak dan melondek kemungkaran yang dilakukan oleh pemimpin PAS hari ini …rakyat tetap masih akur dan tunduk dengan pembohongan serta putar belit pemimpin mereka hari nei.

Kerana lidah dan mulut mereka bagai terkunci rapat untuk melindungi cabuk pemimpin sendiri…inilah kenyataan dan reality sikap pemimpin PAS hari ini.

Andainya ada suara yang cuba menegur dan membetul kepincangan mereka demi kebaikkan ..ia akan dicop sebagai pertualang atau “BARUA” kepada parti lawan ! yang dengki dengan PAS kononya !!!

Lain-lain cabuk yang belaku dalam PAS…UMNO lah menjadi tong sampah untuk PAS menunding jari bagi menutup pekong sendiri..

Dan ada yang lebih terok lagi…hanya mampu bertaichi dibelakang Azizan Razak saja… menunjuk hulubalang yang hilang gigi !!

Akhir sekali sikap cabuk MB terhidu juga oleh Kolonel MAT …yang agak bertelor sikit..dari Kolonel-konel Mat yang lain di Kedah.

Itupun mungkin Kolonel MAT ni sekadar AJK PAS kampung biasa saja…

Bagi yang berjawatan EXCO pula ekor dicawat sampai kedagu “TAKUT” untuk bersuara hanya mampu angguk macam POK KA /POK KE saja .

Azizan Razak atau Mat Sabu tentu kenai menatang POK KE nei !! macam bewak juga tapi kecik sikit…lidah pun lebih kurang bewak juga bercabang dua.

Semuanya main angguk-angguk !!…takut hilang jawatan yang sudah lama diidam-idamkan..

Yang bertelor mungkin beranilah sikit bersuara macam Kolonel MAT nei..

“ YAB Menteri Besar begitu mempercayai pegawai-pegawai tadbir kerajaan Negeri sehingga semua pandanga mereka DITELAN BULAT-BULAT SEMENTARA PENDAPAT DARI ORANG PAS,SEKALI PUN DARI EXCO KERAJAAN NEGERI DITOLAK MENTAH-MENTAH”-

[ PAS KAWASAN ALOR SETAR]

“ Banyak keputusan kerajaan Negeri yang tidak dapat dibuat dengan bebas,terutamanya isu perjawatan,kerana kononnya Tuanku Sultan tidak berkenan? Adakah ungkapan ‘Tuanku tidak berkenan’ sengaja dicipta oleh pihak tertentu untuk “MENIPU” kepimpinan kerajaan Negeri? Sampai bila alasan ‘Tuanku tidak berkenan’ ini hendak digunakan?Dimana kuasa kerajaan negeri yang dipilih oleh rakyat?-

[PAS KAWASAN ALOR SETAR]

Tengok…!!! bukan sekadar UMNO menjadi tong sampah PAS menunding jari..Tuanku Sultan sendiri dijadikan tempat untuk melindung cabuk dan buruknya depa sendiri…

Inilah pemimpin PAS yang ada di Kedah Sejahtera la nei..tapi tak ramai macam Kolonel Mat nei mungkin yang lain-lain tu baru berpangkat kopral atau sarjan lagi kot yang telornya di KASI..


Isu Nik Aziz: Azizan tidak berminat

“LANGKAWI 1 Dis. – Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak tidak berminat untuk mengambil tahu situasi Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang kepimpinannya mula dipertikaikan umum.

Beliau yang juga Ahli Jawatankuasa Pas Pusat memberitahu tidak tahu masalah sebenar yang dialami Mursyidul Am Pas itu kerana telah lama tidak menemuinya"

"Bagitu juga dengan Isu BTN yang diharamkan oleh kerajaan selangor sudah berjagkit ke Pulau pinang dan Akhir sekali kita menanti jawapan ringkas dari Azizan Razak…

”Saya kena akur dengan Pakatan rakyat” saya tak tau apa.pa…depa arah haram…saya …turut lah !!!! ini pakatan reput dalam cawan kopi kami !!!

Maoh no ..! nei kisah benaq bukan dibuat-buat...

Tipu berdosa.. tohan marah !Semua orang PAS tau!!

Arwah Ust Fadzil kata "kita Kena Berani bersuara " kerana Benaq.
Al Fatihah !!

Wassallam.apbs.

Komentar :

ada 2 comments ke “KOLONEL MAT SAJA...BERANI MENEGUR AZIZAN RAZAK !!!”
jamaliah said...
pada hari 

Bismillah.....

Assalammualaikum wahai sahabat seperjuangan......

Mereka ini semua hanya mampu bercakap..hanya mampu berkata-kata tetapi perlaksanaanya sama seperti mereka memerintah Negeri Kedah.Lihat sahaja kroni2 PAS yang memutar belit peruntukan yang telah diagihkan oleh kerajaan persekutuan sebanyak RM7B.....dimana kesenangan dan pembangunan yang mereka lakukan untuk rakyat negeri Kedah....Uncle saya bermastautin di Negeri Kedah......itu sebab saya mengetahui sejauh mana perkembangan di Negeri Kedah yang mereka banggakan sewaktu pembentangan bajet 2010. Mereka menyatakan bahawa Pendapatan tahunan mereka jauh lebih baik dari pada pendapatan negeri2 yang diperintah oleh Kerajaan Persekutuan. tetapi hakikat yang sebenar adalah OMONG KOSONG....contoh seperti pemberian cuti bersalin selama 90 hari kepada wanita yang bersalin , yang sebenarnya adalah sebuah muslihat yang mana , cuti tersebut akan dibayar balik melalui pencen mereka nanti...Siapa cakap itu semua cuti percuma. kerajaan mana yang ingin menangungu kerugian.....satu lagi....Pulau Pinang yang diperintah oleh DAP. Tak lama lagi akan menjadi tak ubah seperti Singapura.....orang melayu hilang segala hak mereka di bumi Melayu...iabarat kata menjadi pengemis di Bumi sendiri. Kerana lihat sahaja apa yang telah berlaku di Pualau Pinang....berapa ramai orang melayu yang mempunyai aset di Pulau Mutiara tu...sebab semua cina dah beli....denagn bertujuan orang Melayu akan berpindah ke Luar Bandar dan menjadi orang luar bandar...orang kampung yang lambat menerima kemudahan2 yang terbaik untuk MELAYU......fikir la wahai rakyat Malaysia oi........

MctHeory said...
pada hari 

salam. .

Pas memang lagu tu. Takpa nanti lepas PRU13, kita suruh Ust. Azizan pencen teruih, dari dok buat skrip lama, baik dok rumah jaga cucu. Pasai BTN tu, memang saja nak berpolitik, bukan ada pun. Pas kedah main ikut ja. Pokka n da geng la katakan.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.