Wednesday, December 9, 2009

Benarkah PAS terpisah dari puak yang batil/thanghut?

Apakah hari ini Parti Islam Se-Malaysia ini benar-benar terpisah diantara dua puak yang haq/benar dan satu lagi puak yang batil/thaghut seperti yang diperjelaskan oleh Al-Quran?

Bukankah turunnya kitab Taurat,injil dan zabur ini dinamakan al-Furqan untuk membeza dan memisahkan kedua puak tersebut?

Tetapi hari ini apakah BENAR Parti Islam Se-Malaysia…..yang kononnya berada dalam puak yang haq/benar tetapi masih sanggup tunduk serta patuh untuk berdamai dengan musuh-musuh Islam dengan alasan "PUTAQ BELIT” mereka untuk memperjuangkan kesamaan hak… langsung menafikan hak bangsa dan hak agamanya sendiri?

Sedarkah kita dimana kedudukkan PAS hari ini diantara dua puak yang dijelaskan oleh Al-Quran tersebut?

Benarkah PAS kini benar-benar terpisah dari puak-puak seperti yang dimaksudkan oleh al-quran?

Atau mereka masih kekal berselimut dalam satu gerombolan atau puak yang batil/thanghut ??????

PAS Setaraf Parti United Malays National Organisation.

Sedarkah kita Islam itu adalah agama kepercayaan hak milik Allah swt. Manakala Parti Islam Se-Malaysia adalah satu gerombolan parti politik yang setaraf dengan United Malay National Organisation yang didaftar pertubuhannya!

Islam wujud 1,500 tahun dahulu sedangkan Parti Islam Se-Malaysia adalah satu pertubuhan yang beroperasi sekitar tahun 1951, dimana proses pendaftarannya masih patuh dan tunduk dengan undang-undang yang sama dengan pertubuhan United Malays National Organisation .

Permohonan pendaftarannya Parti Islam Se-Malaysia ... dibuat di pejabat Pendaftar Pertubuhan Malaya, di Pulau Pinang.

Dan apabila hampir pilihan raya kebangsaan 1955, barulah kelulusannya diperolehi, iaitu pada 31 Mei 1955. Registration no 773 (Penang). Rujukan kelulusan pendaftarannya 34 in R. of. S 26/52.Dimana Proses pendaftarannya sama yang dilalui oleh United Malays National Organisation .

Selipar setaraf mukjizat.

Apakah kerana Parti Islam Se-Malaysia PAS kini dibawah Mursyidul Am yang seliparnya sudah menjadi rebutan bagai mukjizat para nabi-nabi…. Lalu orang Melayu baru sedar dan terjaga akhirnya berpusu-pusu mendekati Islam, termasuk sekelian bangsa dan agama yang dihimpun didalam satu kelab Parti Islam Se-Malaysia…semata-mata ingin bersama menegak hukum Allah ta’alla dibumi Allah ini??!!!

Nik Aziz Ahli Politik Biasa.

Sedarkah kita Mursyidul am itu hanya manusia biasa yang tidak pernah dibedah dan dicuci hati perutnya untuk di Israq kemana-mana!!!Cuma sekadar ditabal menjadi Mursyidul Am pada sebuah pertubuhan!

Sebelum ini bertugas sebagai Guru Sekolah Menengah Agama Tarbiyyah Mardiah, Panchor. , Guru Sekolah Menengah Agama Darul Anwar, Pulau Melaka.Penyelia Kelas Dewasa KEMAS.

Dan pernah menjadi Guru Sekolah Menengah Maahad Muhammadi, Kota Bharu. Dan pada 1967 baru mendatar sebagai ahli Parti Islam Se-Malaysia.

Akhirnya dipilih bertanding dalam pilihan raya dan seterusnya menjadi ahli Dewan Undangan Negeri hingga sekarang!

Beliau bukan manusia maksum ? Ia hanya bertaraf Ahli politik biasa Cuma dilengkapi ilmu agamanya saja….apakah ilmu agamanya itu sudah cukup membimbing dan menyatu sekelian bangsa?

Islam yang diterokai atau Islam baka.

Apakah kita sudah lupa Nik Aziz juga pernah menyokong United Malays National Organistion sebelum ini.Sedarkah kita Islam itu atas dasar kepercayaan Agama! tidak kurang pula yang hanya bertaraf Islam baka atau keturunan saja.. bukan Islam yang diterokai mencari dimana kebenarannya.

Hari ini Islam hanya dicari dan diteroki dari lidah-lidah ustaz serta ulama politik “DAJAL” yang tidak tahu hunjung pangkal tahab ilmu agamanya.Kononnya berjuang menentang segala kemungkaran… apakah PAS hari ini bebas dari Para cukong yang mengaut harta kekayaan melalui kronisme dan rasuah ???

Tepuk dada tanyalah selera nafsu……haiwan pemimpin kamu !!

Cuma berdasarkan title kopiah,serban dan jubah yang dipakainya dan mampu menghafal sepotong dua ayat suci menjadi modal berceramah kepada bangsa !

Mereka mencipta segala fatwa dan amanat “DAJAL"sekadar untuk memutar belit hukum Allah ta’alla demi untuk kepentingan politik dajjal mereka semata-mata.BUKAN untuk menegak hukum Allah ta’alla.

"Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram" - Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963.

Akhirnya hukum yang dicipta dikianati dengan alasan dan fatwa yang lain pula, inilah “CELAKA” nya pemimpin mereka…..lalu berhelah dengan alasan lin pula…

“Islam menyeru kepada semua bangsa untuk bertakwa dan menjadi orang yang terbaik sama ada orang Melayu,cina,india,orang Asli dan lain-lain.Sekiranya mereka menerima Islam maka mereka layak menjadi orang yang bertakwa.”

"PAS Sedia gugur slogan negara Islam, jadi untuk mencari perdamaian itu, setakat mana yang boleh kita hendak kepada Islam, tapi kalau nampak menyusahkan tak apa..." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 25 Jun 1999.

Akhirnya pemimpin-pemimpin PAS dan seluruh penyokongnya diperlembu dan dibaqalkan dalam cawan politik sendiri oleh kapiaq harbi !!

Komentar :

ada 2 comments ke “Benarkah PAS terpisah dari puak yang batil/thanghut?”
Semanggigunung said...
pada hari 

APDS,
Semalam aku terbaca satu artikel yang dipapar melalui blog dalam kumpulan GAP bahawa Perlembagaan PAS sejak beberapa tahun yang lalu, tidak lagi mengiktiraf "bangsa" khususnya Melayu.

PAS adalah untuk penganut Islam, tak kira dari keturunan apa.

Malah aku terbaca Presiden PAS mengaku akan menghapuskan hak istimewa orang Melayu kiranya PAS menjadi pemerintah.TGNA menyokong hasrat ini.

Aku berharap selepas ini saudara jangan lagi merujuk PAS sebagai Melayu.

PAS untuk Islam, bukan untuk Melayu.

Anonymous said...
pada hari 

SALAM.

SEBAB ITU PAS HARI INI BAGAI UMANG-UMANG YANG BOLEH HIDUP DALAM APA JUGA KULIT TERMASUK KULIT SIPUT BABI...KERANA PAS TIDAK MEMPUNYAI BANGSA YANG KHUSUS...PAS BOLEH BERBUDAYA CINA,INDIA,YAHUDI,KAPIAQ HARBI!!! KERANA MEREKA TIDAK MEMILIKI IDENTITI YANG KHUSUS !!!

PUAK-PUAK INI HANYALAH BERTARAF UMANG-UMANG !!!

YANG MAMPU MENUMPANG HIDUP DALAM IDENTITI ORANG LAIN.HARI INI PAS KONONNYA BERADA DALAM IDENTITI ISLAM TETAPI SEKADAR KULITNYA SAJA...ISI DAN TUBUH MEREKA ADALAH UMANG2 YANG BIJAK MENUMPANG IDENTITI ORANG !!!

HIDUP JGNLAH SEPERTI UMANG-UMANG !!!

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.