Saturday, December 12, 2009

BIRO TATA NEGERA[BTN] & JABATAN PERPADUAN KULIM ANJUR SEMINAR 1 MALAYSIA.

JABATAN PERPADUAN NEGARA DAN INTEGRASI NASIONAL NEGERI KEDAH BERSAMA BIRO TATA NEGARA[BTN].MENGANJURKAN SEMINAR SATU MALAYSIA BERTEMPAT DI JABATAN PERPAUAN KULIM PADA 12 DISEMBER 2009.









Biro Tatanegara (BTN) &adalah sebuah unit di bawah Jabatan Perdana Menteri (JPM) yang ditubuhkan pada 1981, melaksanakan program yang menepati objektif utama iaitu memupuk semangat patriotisme, membina sikap berteraskan nilai murni dan penghayatan cintakan negara di kalangan warganegara.

Di dalam era Perdana Menteri Malaysia , Datuk Seri Najib Tun Razak peranan BTN ialah menerapkan semangat gagasan 1Malaysia, Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan.

Di Malaysia, satu daripada organisasi yang mengadakan program seperti itu ialah Biro Tata Negara (BTN) yang meletakkan matlamat untuk meningkatkan semangat patriotisme, sayangkan negara, memajukan bangsa, memupuk semangat perpaduan dan sebagainya.

Benarkah pandangan negatif kononnya kursus di BTN sekadar “sesi membasuh otak? Adakah ia satu kenyataan yang sengaja ditimbulkan oleh angkatan pembangkang?

Komentar :

ada 0 comments ke “BIRO TATA NEGERA[BTN] & JABATAN PERPADUAN KULIM ANJUR SEMINAR 1 MALAYSIA.”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.