Monday, December 20, 2010

UMNO KEDAH MASIH LAGU LAMA LAGI….!! kah..kahh..kahhhhh


“…..Ayuh akar umbi penyokong UMNO, kita gerakkan semangat ini di serata ceruk kampung, bandar dan perumahan. Kita jadikan gelombang berani berubah atau gelombang merah sebagai permulaan keangkitan UMNO di Kedah…” [sini]

Kah.kahh..kahhhh.

Berapi !! Berasap !! Berdesup !! semangat Rakyat Kedah yang ingin melihat akar,serabut,tunjang dan akar banir dalam UMNO berubah..berubah dalam ertikata kearah.. Refomasi dan Tranfomasi bukan sekadar untuk dicanang, untuk didengar, dilihat oleh rakyat semata-mata melalui majlis-majlis Juara Rakyat ? yang dianjurkan oleh UMNO.

Tetapi hasilnya hendaklah mampu disentuh, dirasai seterusnya dinikmati oleh rakyat itu sendiri..

Bukan sekadar dirasai oleh pemimpin yang Syok sendiri…

“…Jamil Khir berkata,program ini menunjukkan perpaduan yang erat dalam kalangan penduduk setempat khususnya dipadang lembu…” saya tertarik dengan persembahan hebat dari penduduk setempat….””

..kahh..kahhhhh..

Siapa yang tersentuh melalui program ini?

Rakyat atau penganjurnya?

Program tersebut untuk siapa?

Untuk menyentuh hati pemimpin atau untuk menyentuh hati rakyat???

Kah..kahh..kahhhhhh

Benarkah Program tersebut UMNO dapat mendekati rakyat??dapat menghasilkan perpaduan dikalangan mereka??

Sebenarnya ini lah satu bentuk rentak tarian para refomis-refomis dan para tranfomasi UMNO yang mengigau dimana hasilnya tidak lansung memberi sebarang impak, nilai dan kesan kepada kehidupan rakyat sebenar……………ia hanya memberi impak pada penganjur yang Syok Sendiri dengan program tersebut..!!

Kahh..kahhh..kahhhhh

Sebenarnya dimana hasil dan kesan selepas program tersebut kepada rakyat…benarkah melalui program tersebut yang sudah basi meninggalkan kesan yang positif? Siapa yang menilai keberkesanan selepas prongram tersebut??

Rakyat atau penganjurnya?

Cukupka hari ini pucuk kepimpinan UMNO lebih menaruh keyakinan pada “DAKI-DAKI” tali barut dan saudagarkan “SATE” untuk menilai keberkesanan sesuatu program yang dianjurkan pada rakyat…!!!

Para Daki-daki talibarut dan saudagar sate ini pula tidak pernah melihat kesan selepas sesuatu prongram yang dianjurkan samada ia benar2 memberi kesan atau sebaliknya…yang mereka tau membodek,mengipas,seterus nya syok sendiri selepas program itu diadakan…

Sedarkah cukong-cukong UMNO bahawa ,UMNO Cuma tinggal tidak berapa hari saja lagi untuk menguruskan persepsi rakyat terhadap wadah yang mereka pegang.,melalui 4 faktor yang digariskan kearah refomasi untuk melaksanakan Tranfomasi…?

Apa yang sudah UMNO kedah Tranfomasi??? Atau terus Basi dan bermimpi siapa tauke Perhubungan Negeri yang perlu dikipas selepas ini…

Sayang Blogger bagai Anjing menyalak bukit…!!!

Tapi UMNO kedah masih keras kematu !!

Kah..kahhh…kahhhh.

Komentar :

ada 7 comments ke “UMNO KEDAH MASIH LAGU LAMA LAGI….!! kah..kahh..kahhhhh”
AloQStaQ said...
pada hari 

Kita berusaha sedaya upaya bro! Kalau dikatakan bagai anjing menyalak bukit pun, kita harus terima asalkan kita berusaha sedaya upaya ...

Manalah tahu, dengan usaha cara kita yang lemah ni dapat sedikit menyedarkan mereka ... kalau tak sebut langsung, lagilah lekeh!

Terima kaseh ... kah kahhh kahhhh !


AloQStaQ

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...
pada hari 

Insyaallah !! mudah2an yang keras kematu macam tunggoi kayu akan berubah !!!

kah..kah..kahhhhh
Terima Kasih Aloq Star dengan komen anda !!!

wassallam !!

dzimba MMIM said...
pada hari 

Salam GMC. Blog pantau mohon pautan dilaman tuan http://pantausblog.blogspot.com

itupun kalau masih ada kekosongan ruangan.

Terima kasih

aku bodo said...
pada hari 

kahhh kahhh kahhh.pigi mampuih la!

Anonymous said...
pada hari 

Kalau jenis ketua bahagian lembab lembik naik kerana politik wang yang cukop hudoh.Apa perubahan yg dia boleh buat samapi saat ini.Cakop kosong .Harap bantuan keda kemas dan agnesi kerajaan .Atas usha umno tak nampak lagi.Krisis dalam UMNO pun serabut tak tentu hala.Katua bahagian janganlah ego sampai hilang undi sesama umno sendiri.Dok nampak kuman sahaja.Selesai dulu isu gajah depan mata.

BUYAMIN said...
pada hari 

PEMIMPIN UMNO KHASNYA KETUA BAHAGIAN MASIH SYOK SENDIRI.NAK NAFI APA LAGIIIIIII.KETUA CAWANGAN DOK KIRA ELAUN JKKKKP JE.KERJA UNTOK UMNO KOSONG.

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...
pada hari 

salam.dzimbaMMIM diatas kelewatan pautan.GMC sudah link Blog dzimba.Harap maaf atas kelewatan.salam perjuangan dari GMC.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.