Wednesday, December 29, 2010

LAUT TERBAKAR DILANGKAWI….!!!! ALLAHUAKBAR !


Antara balasan Allah swt dan reality yang berjanji dengan Allah swt ….
Hari ini kami perintah besok kami laksanakan Islam disegenap Bidang….

Renung dan tenunglah Ujian Allah Swt hari ini selepas banjir melanda Utara Kedah…kini Permata Kedah yang dipenuhi jualan arak terbakar pula…

Allahuakbar !!

Dua tiga hari ini saya merasa gundah dan bakal berputih mata dalam masa terdekat..sehingga ia terbawa kedalam mimpi kehilangan barang perkakas rumah dan wang tabungan….

…saya bermimpi tele visyen dan peti sejuk melelup yang mana itu saja barang berharga yang kami ada…selain saya bermimpi ada lembaga hitam berpakaian serba hitam menabur duit tabungan syling dari tingkap rumah kami….kata seorang mangsa.

…seorang lagi mangsa merasa debaran sejak bebara hari ini menjadi satu petanda buatnya…sejak dua tiga hari ini anak matanya sering bergerak-gerak seolah-olah Nampak sesuatu kejadian Ngeri…

….Saya tidak sedap hati beberapa hari lalu dan sering bermimpi berada dikawasan Panas dan air laut dipenuhi asap dan api….


“..Hati saya tidak tenteram dan seolah-olah ada benda yang menyusuk ke tubuh sering berasa kelenguhan”….katanya ketika ditemui bersama cucu mengutip wang tabungan dalam sisa kebakaran..

LANGKAWI - Kebakaran di perkampungan nelayan Bukit Malut, Ulu Melaka, di sini, semalam meninggalkan kenangan pilu buat penduduk Langkawi sebelum tirai 2010 berlabuh.

Kemusnahan 59 rumah nelayan di perkampungan itu menjadi tragedi kedua tahun ini selepas 12 kedai sederet di Kelibang, Kuah, terbakar Syawal lalu.

Seramai 260 penduduk tinggal sehelai sepinggang dalam kejadian kali ketiga seumpamanya di kawasan itu, selepas yang pertama dan kedua pada 2006 dan 2007
[SINI]

Komentar :

ada 0 comments ke “LAUT TERBAKAR DILANGKAWI….!!!! ALLAHUAKBAR !”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.