Saturday, December 18, 2010

SEKOR LAGI MENTERI UMNO CAKAP TAK SERUPA BIKIN…kah..kahh..kahhhh


Lupakah Menteri agama ini tentang tingkah laku dan akhlak diri sendiri bila berdepan dengan rakyat???

Kah..kahhh..kahhhh….

Inilah Menteri Agama Melayu yang mudah lupa !!!

Lupa siapa dia hari ini…?

Lupa siapa rakyat yang mampu melongkangkan Politik payung terjunnya hari ini…??

Sudah kah Menteri Agama ini belajar menjalani hidup sebagai orang Awam dan sudah belajar menghormati rakyat ??


Atau Menteri Agama bidan terjun ini…masih bermimpi dia masih seorang Jenderal lagi ?? terus mengharap rakyat sujudnya hingga ke kaki???

Atau Menteri ini masih mengharap Rakyat tercacak keras berdiri mati bagai tunggoi kayu mampuih untuk menghormati dia lagi????

Kah..kahh…kahhhhhhh

Rakyat tidak peduli siapa anda hari ini….???

Jenderal? Kolonal atau panglima sekali pun ….

Kerana Anda bukan “TUAN” lagi kepada Rakyat…

Tapi Anda adalah KULI BATAK Rakyat….!!!

Nasihat GMC belajarlah menjadi Rakyat terlebih dahuku sebelum memimpin rakyat...kelak anda mudah lupa siapa anda...who are You??

Suara Rayat yang menentu kedudukkan masa depan Politik Anda…!!!

Dilongkang !! maupun ditong sampah !!!

Hanya suara Rakyat yang menentukan status Anda…!!!

Now Who Are Sir…???


Kahh…kahhh…kahhhh…..

Sedarkah kenyataan Menteri agama yang mudah lupa ini tentang tingkah laku, sahsiah dan akhlak dirinya sebelum ini …lebih lebih lagi dia sudah ditabal sebagai pemimpin pada Rakyat hari ini bukan Jenderal atau panglima perang lagi tapi seorang Menteri Agama yang ter lebih2 perlu menjaga imej diri,agama dan imej parti orang Melayu yang penuh dengan peradaban….???

Lupakah….dengan kenyataannya….

Who are You ?????

Jangan asyik menunding jari…tapi cakap Menterinya tidak serupa bikin !!!

Kemana kuah jika tidak melimpah ke nasi….apakah jika Menteri sendiri kecing bediri…tidak mustahil penjawat Mahkamah Syariah juga akan kencing berlari…mengikut rentak menterinya…

Kah..kahhh..kahhhhhh


Penjawat Mahkamah Syariah perlu menjaga tingkah laku, sahsiah dan akhlak mereka selaras dengan imej dan nama baik agama Islam yang diwakili institusi berkenaan, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

[Read More]

Komentar :

ada 4 comments ke “SEKOR LAGI MENTERI UMNO CAKAP TAK SERUPA BIKIN…kah..kahh..kahhhh”
Wake UP! said...
pada hari 

Sebelum bercakap, cermin diri dulu.

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...
pada hari 

....kah..kahh..kahhh...

Pemimpin UMNO sudah berubah..!!

Berubah kearah rebah !!!

Rakyat perlu berhati pemimpin spesis ini...!!

Mereka perlu rakyat berubah....!!!

Mereka tidak perlu berubah !!!!

Kah..kah..kahhhHHHH

ayam hutan said...
pada hari 

Pemimpin UMNO adalah pejuang tanah air bangsa dan agama.
Pemimpin UMNO hari ini teruatamanya Ketua Bahagain dalah pencari peluang buncitkan perut sendiri.
Pemimpin UMNO hari ini bila jadi MB.Hutan belantara jadi korbannya.
Pemimpin UMNO bila jadi menteri.Banyak lupa diri dan macam-macam lagi.
Ahli UMNO diakar umbi jadilah oenerima tetap kain batik/kain pelikat/hamper beras dan gula/RM 50 serahun sekali/tilam bila banjir/.Makan kuah sahaja.Isi nya...............milik orang lain.

Anonymous said...
pada hari 

Aku pun heran dengan tuduhan-tuduhan kononnya pemimpin UMNO ni rasuah, zalim dan macam-macam. Memanglah projek UMNO/BN kena bagi kat orang UMNO/BN. Takkanlah nak bagi kat PAS sebab PAS pun bagi projek kat orang dia jugak. Takkanlah projek PAS nak bagi kat orang UMNO. kenapa tak bising bila PAS lantik orang depa dalam GLC Kedah. Bila BN lantik kata kroni dan macam-macam. Sebenarnya sapa pun akan buat benda yang sama kalau jadi kerajaan. Yang depa nampak orang yang terima projek tu geng sapa-sapa sebab depa tak dapat agaknya. Tapi nikmat projek tu tak pulak depa nampak. Contoh. Jambatan PP dulu dikutuk bukan main. Lani depa jugak guna hari-hari. Depa kata kroni. Anwar Ibrahim tak kroni ka. Kerajaan PAS kedah sekarang tak jaga kroni ka. Kalau tak amal kroni lantiklah orang UMNO jadi Exco kerajaan PAS. Depa tuduh zalim tapi depa dok guna pulak jalan-jalan, sekolah dan segala kemudahan lain yang dibuat olah orang-oran yang dituduh zalim tu. Itulah contoh manusia yang cakap tak serupa bikin. Tang orang semua tak betui. Tang dia bila buat benda yang sama betui pulak. Hukum macamana depa pakai. Agaknya sebab tu Rasullullah dah sebut ribuan tahun dulu bahawa akhir zaman ni orang baik dikata jahat orang jahat dikata baik. susah sungguh yaaa.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.