Friday, December 10, 2010

BANJIR TILAM DI KEDAH....Kahhh...kah...kahhh...


Tu dia..Kedah banjir dengan tilam dan dapur masak dari Kerajaan Pusat.Manakala para Petani pula dilimpahi bantuan Ehsan RM850.00/relong...dari RM500/relong sebelum ini,jika tak silap apa yang GMC dengar..relong atau ekar tak pasti yang pasti para petani menerima RM850 kenaikkan bantuan bencana lebih dari 50 peratus dari sebelum ini....

Kahhh...kahhh...kahhhhh.

OP !!..Op !! tapi kebanyakkan yang menerima wang Ehsan ini bukan Melayu...pelik dan cukup ajaib!!!

Yang terima hanya tuan2 tanah yang rata-ratanya petani cina...!!!!!

Kahh...kahhh...kahhhh..

Mana pi petani melayu???

Harta mereka sudah tergadai pada tauke-tauke cina akibat berjudi...

Kahhh...kahh...kahhh.....

Inilah nasib petani melayu di Kedah la nei...

Hari ini Melayu cuma dapat tilam percuma....tetapi sejumlah Wang Ehsan kepada petani dikaut oleh tuan2 Tanah yang bukan lagi Melayu...

Kahh...kahh...kah....

Hari ini seluruh mangsa banjir d Kedah,baik yang biru maupun yang hijau pekak menerima bantuan Tilam dan dapur masak..!!! kata Aziz tilam Baling!!

Apa yang GMC dapat cerita sebanyak lebih 20ribu tilam diedarkan pada mangsa banjir dan 10,000 unit dapur gas....

Kahh...kahhh...kahhhh...

Semakin bertambah lenalah UMNO kedah...

Dalam Majlis tersebut Aziz Tilam dengan rasa penuh bangga dan mengampu Dato'Najib kononnya sewaktu banjir dialah mengusung Rosmah ke hulu ke hilir sewaktu Najib terlentang di rumah sakit....sempat juga Si Aziz Tilam dari Baling ini mengiklankan Misinya di Pakistan....

Kahhh...kahHHH...kahhhh...

Dasar bodek membodek masih berbau hanyir dari pemimpin UMNO>>>!!!

Kahhh...kahHH...Kahhhhhh

Kerana terlalu gairah untuk membodek....akhirnya UMNO Kedah menghadapi bagaimana pula tilam dan dapur yang disumbangkan mampu dibawa pulang oleh mangsa banjir???...

Kata mangsa banjir...patutkah kerana tilam dan seunit dapur mereka perlu menyewa lori atau Van...???

KahhhHHH...kahh...kah...

Betapa wailolnya pemimpin UMNO Kedah !!!

Inilah padah dan natijahnya sikap pemimpin yang gemar diampu...akhirnya UMNO kedah sekali lagi perlu memikirkan bagaimana untuk membawa pulang saiz tilam yang begitu besar...!!!!

KaHHH...kaHHHH...Kahhhh...

Inilah padahnya jika setiap keputusan yang dbuat tanpa menguna akal yang waras...!!!!

Apakah tiada ada sekor pun pemimpin UMNO Kedah memikirkan masalah yang dihadapi oleh mangsa banjir untuk membawa pulang tilam bersaiz besar tersebut???

KaHHH...kah...kah..........












Komentar :

ada 7 comments ke “BANJIR TILAM DI KEDAH....Kahhh...kah...kahhh...”
Anonymous said...
pada hari 

lebih baik pikiaq macam mana nak bawa balik daripada pikiaq nak pi cari tang mana

Anonymous said...
pada hari 

bukan tilam spring pun...lipat bawak naik moto pun boleh.....benda free kalau x mau x pa..ramai lagi yg nak...Alhamdulillah dapat free dr x dapat apa

Anonymous said...
pada hari 

pasai apa nak komplen dato' azeez. dah memang betui apa yang dia buat. bagi bantuan salah. tak bagi bantuan di kutuk pulak kata tak bagi. habis UMNO/BN nak buat macam mana. ingatkan orang pas ja yang perangai macam tu. susahlah kalau dah perangai sendiri pun hodoh macam tu. bila PM mai pemimpin UMNO pi sambut dikata bodek. kalau tak pi sambut dituduh nak sabotaj pulak. budaya sambut pemimpin berlaku dimana pun dalam parti mana pun. semua tak betui. yang puak pembangkang pi dok sambut pemimpin depa tak pula dituduh bodek. jangan ingat semua orang jahat. sebab orang baik selalu bersangka baik dengan orang. hanya orang yang jahat selalu anggap orang jahat macam dia.

a ali /46sekupang said...
pada hari 

cakap salah tak cakap salah, semuanya serba salah. hampa pikiq sendiri yang mana baik,yang mana buruk. salam hijrah untuk semua.

Anonymous said...
pada hari 

so saya pun teringat kata pak man telo...jepun mai alor star orang melayu tengok,terketak-ketak.ada yang terpijak air acaq,
UMNO dulu kini dan selamanya..tu lah cogan katanya.jadi macam mana nak berubah perangai orang UMNO.Budaya membodek ni dah jadi darah daging orang UMNO.
UMNO ,ni lah penyakitnya.yang buat sebahagian orang melayu yang lain tak suka dan tak sokong.
Nama parti pun kesatuan melayu bersatu.hanya ada bangsa.Ugama tanak di satukan..

senja kala said...
pada hari 

Hidup dalam UMNO kena bodek 360 darjah.Biar yg dengar terguling 720 darjah.Baru balik modai.Kaki bodek pula johan dia ialah mamak semalysia.he he he he he he he.Dia tak bawa KJ mai ke

Kulup said...
pada hari 

Lepas ini khabarnya PAS akan bagi bantal pula kerana tilam sahaja tak lengkap.Kini giliran Datok haji Hadi pula mai kedah.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.