Monday, December 27, 2010

BONUS FELDA TERLALU KECIL…..Kah..kah…kahhhh


….tapi…kecil lagi ganjaran untuk mangsa Memali…yang Wang tabung mereka dicuri oleh penyangak berserban…!!!

Kah..kahh..kahhHHHHH huh !!!

“…..kesal kerana bayaran bonus yang diumumkan oleh kerajaan BN kepada para peneroka Felda di seluruh negara terlalu kecil dan amat tidak sepadan dengan usaha yang dicurahkan oleh mereka….” Raja Skodeng [sini]

“….lebih kesal lagi bila tabung mangsa anak Yatim Memali dicuri oleh penyangak PAS yang ber DAKI kan Islam kerana jumlahnya tidak sepadan dengan kehilangan nyawa ibu bapa mereka…….” GMC

Pejuang Islam yang dah beruban atas bawah ini tolong baca kisah Air Mata di Bumi Memali bandingkan Bonos Felda dengan MANGSA penyangak Tabung mangsa Memali...

Siapa lebih CELAKA ?!

kah..kahh..kahhhhh

Kecik-kecik bonus Felda…. kecik lagi pampasan yang Mangsa Memali terima, Cuma RM200.00 seorang saja tapi mereka hilang segalanya…akhir sekali Pemimpin PAS menipu mereka..kononnya sokong Kapiaq Harbi mengundang tiket ke Neraka….kini mereka berdakap dengan DAP dapat pula Pahala !!!

Kah..kahh..kahHHHH

“……setiap peneroka Felda akan diberikan Bonus Insentif Produktiviti sebanyak RM400.00 (minima) dan sekitar RM1,200.00 (maksima)……”

Berbanding dengan bayaran yang balu dan Mangsa Syuhada terima hanya RM200.00 seorang saja…langsung tutup cerita……!!!!

Kah..kahh..kahhHHHH

Akhir sekali para Balu syuhada diberi gelaran Syuhada Murahan saja…seterusnya mangsa disama kan dengan perbuatan kaum Nabi Noh dan Nabi Lut pada waris, yang cuba membongkar penipuan tabung mangsa… Kesudahan cerita kononnya dilaknati Allah dan bakal menjadi ahli neraka..!!! hukum yang Mat Sabu jatuhkan pada waris mangsa…!!

Cilaka !! Cilaka !! Cilaka !!

Kesimpulannya BONOS Felda jauh lebih bermakna dan lebih besar nilai sutnya berbanding bantuan PAS pada Mangsa Memali ratusan ribu yang PAS terima….tapi akhir sekali Cuma dapat RM200.00 setiap mangsa langsung PAS tutup cerita!!!….

Kah..kah..kahHHHH

"…..Sepatutnya keuntungan Felda yang sebegitu besar itu akan dinikmati oleh para peneroka kerana merekalah yang bersusah payah mengusahakan tanaman itu sehingga menyebabkan Felda memperolehi keuntungan besar, tetapi malangnya yang mendapat keuntungan besar bukannya para peneroka, sebaliknya Felda……” haprakdaily



Sepatutnya waris-waris Mangsalah yang patut menerima Wang sumbangan yang berjuta !!! Kerana Keluarga merekalah orang yang bermandi darah dan hilang nyawa mempertahankan perjuangan mereka..

Tapi malangnya yang mendapat keuntungan besar bukannya mangsa SERTA waris-waris mangsa …. sebaliknya penyangak yang faraid bantuan dan sumbangan yang berjuta….

Hilang nyawa....! PAS hukum Syuhada murahan pula…!!!

Kahh..kahhhh..kahhhHHHHH…

Siapa lebih celaka????

Felda atau Pengurus Tabung bantuan untuk Mangsa Memali….???


Kah..kahh..kahhhhhHHHHHHH

Butakah Pemimpin PAS hari ini….?

Siapa lebih CELAKA ??

FELDA atau Pengurus Politik Syurga Neraka???

[Read More]

Komentar :

ada 3 comments ke “BONUS FELDA TERLALU KECIL…..Kah..kah…kahhhh”
Ular Menyusur Akar said...
pada hari 

Oh...Mahfuz.....Dia mana tahu buat kira-kira. Yang dia congak, peneroka sepatutnya dapat berapa?

Jampi serapah Tok Guru,

Celako, Celako, Celako.

agbr47: Macam mana nak sekolahkan balek si Mahfuz ni.

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...
pada hari 

salam.t/k agbr47.Elok juga kalau si Raja Skodeng pokok sena disekolahkan balik...bagi dia ada akai sikit menyangak duit anak yati tu berat hukumnya.Mengapa si Raja Skodeng lebih kesian pada peneroka dari anak2 yatim yang hilang bapak?

akmal said...
pada hari 

Pampasan biasa dibayar oleh org yg buat salah atau pihak insurans je.. Lu biar betol???.. Dh tu klau dpt pun, org memali xckp ape pun, lu yg melolong lebey.. Rileks bro..

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.