Tuesday, February 15, 2011

PUAK KHAWARIJ MENGAMUK D’KEDAH!! kah..kah..kahhhh


LOKASI:
PADANG SERAI.

Taman Lagenda,
Padang Serai,
Kedah Darul Todi.


Hak Milik: Azhar Hamat…

Pegawai Yang Terlibat:??????

Tunggu pendedahannya Nanti!! Sapa depa nei??


Kah..kah..kahhh


Reban serta melingkup harta merdak orang, tanpa Notis satu hal..!!

kah..kah..kah

Tanpa ada pemantauan awai dari pihak berkuasa tempatan satu hal..!!

Kah..kah..kahh

Kata kerajaan Kedah Belanda hari nei ada 3 kerajaan satu hal !

Kah..kah..kahh

Empat orang kaki tangan Kerajaan Tempatan katanya buat kerja tak tau undang2 satu hal !!

kah..kah..kahh

Yang akan jadi Hal bila pihak Majlis Perbandaran Kulim mai ceroboh tanpa waran…ini yang akan jadi hal besar !!

kah..kah..kahh

YB PAS kata itu bukan dia punya hal... itu pun satu hal !!

kah..kah..kahh

EXCO Perumahan dan Kerajaan tempatan kata, itu no hal !!

Kah..kah..kahh

Mb Kedah Belanda kata “ tu...bukan aku punya hal..pun jadi satu lagi hal...!

Kah..kah..kahh

Orang Kuat Azizan Razak kata…Kedah ada 3 kerajaan..itu pun satu hal…!!

ha..haa....yang ni..!! koi dok banyak hal lagi...!!

Kah..kah..kahh

Orang kuat Majlis Perbandaran Kulim kata…itu masalah apa ada hal…..!!!

Kah..kahh..kahhh

Akhirnya GAZEBO hak milik pegawai MIDA pun dicerobahkan….Notis hantar pakai selit2 saja katanya...!!

Kah..kah..kahhh

Tunggu berita PANAS selanjutnya dari GMC tentang kekejamam puak2 khawarij mabok daun ketom di Kedah…selepas ini.

Siapa Pegawai2 yang terlibat?...

Dengaq khabar Majlis Perbandaran Kulim…tengah Panas !!!

Kah..kah….kahhhh

Kita saksi dulu kekejaman yang dilakukan oleh puak2 Khawarij mabok daun Ketum ini..!

Macam mana boleh jadi begini...??

Kah..kah..kahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhHHHHHH















APA KATA CUCU TOK MINAI TENTANG PERBUATAN HARAM JADAH PUAK2 KHAWARIJ MABOK TODI NI.....!!

kah..kahh..kahhh

Tolong cerita sikit chu..tok nak dengar puak2 haram jadah ni guna undang2 apa ??

PEMILIK RUMAH DIUGUT KAKITANGAN MPPK – BANGUNAN TAMBAHAN RM 35,000 DIROBOH.

• KULIM, - Pemilik rumah Azhar Hamat, 46, kini berada dalam dilema apabila bangunan tambahan pondok gazebo yang dibina disisi rumahnya di Taman Lagenda,Padang Serai,dekat sini telah dirobohkan penguatkuasa MPKK tanpa pengetahuan beliau selaku pemilik rumah, pagi Khamis.

• Ketika sepasukan lebih 20 orang anggota Bahagian Penguatkuasa Majlis Perbandaran Kulim(MPKK) bersama anggota polis dan Tenaga Nasional Bhd.(TNB) tiba dirumah milik Azhar, pada pukul 9 pagi dan melakukan kerja-kerja meroboh ,beliau dan keluarganya tiada dirumah itu kerana bertugas Kuala Lumpur.


• MPKK telah mengambil masa hampir 2 jam merobohkan bangunan tersebut apabila kerja selesai jam 11 pagi.


• Azhar,seorang Pembantu Hal Ehwal Ekonomi Kanan di Lembaga Pembangunan Perindustrian Malaysia(MIDA) hanya mendapat maklum daripada seorang jirannya disitu bahawa bangunan tambahan yang dibina sejak Februari 2010 lalu disisi bangunan rumahnya berharga RM35,000 itu dirobohkan.


• Azhar bersama isterinya Hasliza Ahmad,41 dan dua orang anaknya memberitahu bahawa dia tiba dirumah milik mereka itu tengah malam tadi dari Kuala Lumpur


• “Terdahulu saya telah membuat laporan polis di Balai Polis Kulim dan terus kerumah saya dan amat sedih serta dukacita apabila mendapati hanya tinggal sisa-sisa kayu dan tiang-tiang patah yang berselerakan,”tambah Azhar pula.


• Katanya lagi bahawa pihak MPKK telah menginayai keluarganya atas tindakan yang kurang bijak itu,kerana beliau berpendapat mungkin kes meroboh bangunan tambahan disisi rumahnya itu merupakan kali pertama berlaku di Kulim sejak berpuluh tahun lalu.


• Azhar menjelaskan bahawa sebelum membina pondok gazebo berukuran 20’ x 18’ dengan ketinggian 18’ itu dia telah merujuk kepada beberapa pihak yang mahir mengenai kedudukan bangunan sementara itu yang berlantaikan papan serta tiang simen sama ada sebuah pelan lengkap perlu dikemukakan kepada pihak Majlis ,mereka berpendapat tidak perlu.


• “Malangnya setelah siap dibina pihak Majlis telah mengenakan kompaun RM250. yang telah saya jelaskan pada 22 Ogos 2010, kerana tiada pelan yg dikemukakan dan saya berpendapat masalah itu telah selesai”,ujar beliau pula.


• Katanya lagi, berikutnya bermula 8 Ogos, 28 September dan 19 Disember 2010 dia ada menerima 3 peringatan dengan arahan supaya merobohkan bangunan sementara yang dibinanya itu atau tindakan meroboh akan dilakukan pihak Majlis dengan kosnya ditanggung Azhar.


• Menurut Azhar beliau akan mengambil tindakan undang-undang terhadap MPKK dan TNB Kulim berhubung dengan tindakan yang dikatakan tidak mengikut peraturan yang dilakukan pihak-pihak berkenaan apabila merobohkan pondok gazebonya itudalam kadar bersegera.

• Azhar memberitahu bahawa rumah berkembar yang dibeli dengan harga RM103,000, itu pada 2007 merupakan rumah persinggahan keluarganya kerana mereka menetap dan bertugas di Kuala Lumpur.

SS Sementara itu Penyelaras Parlimen Padang Serai Dr. Chin Tung Leung yang menzairahi keluarga berkenaan pula berpendapat bahawa pihak MPKK sepatutNYA memberi peluang kepada keluarga berkenaan untuk mengatasi masalah yang dihadapi dan tidak sewajarnya bertindak terburu-buru dan sewenang-wenanganya merobohkan bangunan tersebut kerana mereka perlu mengunakan budi bicara dalam mengatasi hal rakyat.

Manakala Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Padang Serai Asmadi Talib yng juga turut hadir berpendapat pihak MPKK tidak sewajarnya bertindak ganas sedemikian kerana terdapat banyak kes sama yang wujud tetapi tindakan sewajarnya tidak diambil dan ini bukanlah merupakan kes yang terpencil .


cucu tok minai(ctm)


...terima kasih Chu Tok Minai..ada lagi..!! berita hantaq mai...!!!

Kah..kah..kahhhh


Komentar :

ada 9 comments ke “PUAK KHAWARIJ MENGAMUK D’KEDAH!! kah..kah..kahhhh”
Anak Bukit Hijau said...
pada hari 

Salam GMC.
Angin panas Balik Pulau mula meniup awan hujan asid, di sana ke Kulim pula ka ?

Tak kan macam tu.

Sedang kita menyambut peristiwa yang cukup bermakna, ada teman yang ditimpa musibah macam tu.

Di mana rasa kasih sayang sesama insan, yang kita pelajari sejak kecil.

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...
pada hari 

....biasa la angin yang mai tu angin yang sama..angin putaq belit juga...beza di Pinang Kalipah di Kedah keliharam jadah !! kah..kah..kahh

PAS for All..kah..kah..kahh

Keihhh tuihHHH !!

SiTanggang said...
pada hari 

Hangpa tak uuuulok kot.Tu yg MPKK tolak.Rumah orang lain awat MPKK tak tolak.Kerajaan PAS Sejahtera yg duoble standard.Kejam nya pegawai MKPP ini.Tak berhati perut.

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...
pada hari 

...ini kes dendam kata phahrolrazi...sapa dendam dgn sapa PAS berdedam dengan rakyat ke..?

hotwheel said...
pada hari 

AKU NAK MINTAK MPKK MAIN TENGOK KAT TMN MUTIARA BANYAK PONDOK LETAK KERETA DIBINA KAWASAN LAPANG DIHADAPAN RUMAH.MAI ROBOH YANG NI DULU.

anak sg kob said...
pada hari 

Suroh Rahman Ketua UMNO Pdg Serai laa pi settle.Ini kes kecik je.

Anonymous said...
pada hari 

mampu buat nk menunjuk2..lantak hangpa laa..
aku pon dok dekat2 situ jer..

Anonymous said...
pada hari 

pondok gazebo tu tak usik siapa pun, yang jahat tu orang yang ada hati PHD. Tapi peminpin pembangkang tak tolong pun, walau pun kes ni dah lama, mai kita tolong dia demi maruak orang kedah. Kalau kena kat batang hidung kita macam mana pula. Mai kita cari dia dan bantu dia untuk dirikan semula. yang tak mau TOlong tak apa. Setiap perkara yang jahat yang di lakukan pada pemilik gazebo ni pasti tuhan akan membalasnya. Tak payah kita nak komen, seperti nak menunjuk-nujuk. Itu tap baik namanya, busuk hati namanya, betul tak. mai kita tolong dia demi anak kedah

Anonymous said...
pada hari 

memang hang duduk dekat situ. mesti hang punya hati ada PHD. Busuk punya orang, orang macam hang ni tak boleh buat jiran.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.