Thursday, February 3, 2011

NASIHAT Syeikh Yusuf al-Qaradawi pada PAS!!


"Janganlah kamu sekali-kali memanjangkan tangan pada mana-mana harta milik institusi awam ataupun swasta, kerana itu adalah HARAM."Syeikh Yusuf al-Qaradawi

……….puluhan pemuda telah gugur dalam tempoh satu hari dalam menuntut hak mereka, "Tapi kamu dan askar kamu pula telah membalas mereka dengan peluru hidup."

Untuk PAS ..!!

…….belasan Mangsa Memali telah gugur dalam tempoh satu hari “tapi kamu dan penganut agama PAS pula telah membalas dengan fitnah keatas balu-balu mangsa”

Al-Qaradawi menambah, "Tidak ada lagi tempat untukmu, wahai Mubarak. Saya minta kamu untuk keluar mengangkat kaki", untuk diadili dan dibicara sesudah itu oleh mahkamah awam dan bukannya oleh mahkamah tentera, "yang kamu bina untuk mendakwa pihak lawanmu, lalu kamu menghukum mereka dengan hukuman yang zalim", di bawah undang-undang darurat, dan sesungguhnya "bagi orang zalim itu ada kesudahnnya, dan tidak ada seorang pun yang mampu untuk melawan sejarah. "

Untuk PAS pula “ Tidak ada lagi tempat untuk kalian terus bersandiwara pada rakyat. Wahai ulama Politik Dajal lihatlah kebenaran yang akan muncul dihadapan kamu satu hari nanti .”yang kamu bina untuk melindungi pemimpin kamu yang melakukan kemungkaran lalu kamu menghukum Mangsa Memali dengan hukuman yang maha zalim melalui Fitnah yang dahsyat” dibawah undang –undang Politik kamu,dan sesungguhnya Orang teraniaya atau orang yang dizhalimi yaitu orang yang diperlakukan secara tidak benar oleh orang lain. Bilamana orang yang yang teraniaya memohon kepada Allah agar membinasakan penganiayanya, maka do’anya dijanjikan oleh Allah akan dikabulkan.

Karena itu, kita wajib takut kepada orang-orang yang teraniaya oleh perbuatan kita. Sebab walaupun mereka tidak mampu membalas kejahatan kita secara langsung, namun do’a mereka akan menjadi senjata yang ampuh nuntuk menghancurkan kita melalui adzab dan siksa yang diturunkan oleh Allah.

DOA adalah senjata yang paling ampuh bagi orang yang tidak berdaya untuk melawan kejahatan tersebut.Lagipun, Allah berjanji kepada orang-orang yang soleh yang teraniaya dalam surah Alam Nasyrah." Selepas kepayahan, pasti datang kemudahan. ".

Insyaallah !!

Pada seluruh pemimpin PAS jadikan Nasihat Syeikh Yusuf al-Qaradawi ini sebagai satu nasihat yang berguna untuk PAS..dan ingatlah bahawa Janganlah kamu sekali-kali memanjangkan tangan pada mana-mana harta milik harta anak yatim , kerana itu adalah HARAM."


[klik]

Komentar :

ada 2 comments ke “NASIHAT Syeikh Yusuf al-Qaradawi pada PAS!!”
Penditakainsingkat said...
pada hari 

Pas adalah Parti Melayu memainkan peranan sebagai agent Parti China DAP untuk merosakkan solidariti umat Islam tanpa disedarinya.

Anonymous said...
pada hari 

INILAH PADAHNYA JIKA NAFSU UNTUK MEMERINTAH MENGATASI ILMU UNTUK MEMERINTAH.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.