Monday, February 14, 2011

APA KATA RAKYAT PADANG SERAI….kah..kah..kahh


Ni bukan cubaannn..ini betol betol Dato’ !!

Jika famat lama masih diguna pakai dalam PRU13..

“….Jika kita letak calon tertentu berdasarkan alasan kerusi kawasan itu telah dipegang oleh parti calon tersebut, tetapi tidak menjamin kemenangan BN buat apa ?…”

"……..tidak guna kita menuntut sebuah kerusi pilihan raya tetapi dalam pertandingan sebenar,tapi BN kalah,"..!!! Dato’ Najib.

Dan tidak guna juga Dato’ oi..jika calon yang sepatutnya bertading tidak dapat menjamin kemenangan pada BN …itu pun buat apa Dato’ ?

Begitu juga dengan system Qota yang sudah lapok..hari ini Padang Serai dipinggirkan oleh UMNO,dengan alasan Padang serai milik MCA dan MIC…

Dato’ Najib perlu mengubah fomat lapok UMNO yang sudah ketinggalan zaman ke fomat baru kearah mentrafomasikan UMNO/BN semula.

Dato’ Najib perlu ingat kekuatan UMNO bukan bergantung pada segelintir pemimpin UMNO yang berkepentingan diri…tapi bergantung pada kekuatan suara rakyat…oleh itu suara rakyat perlu didulukan berbanding suara-suara sumbang dari pemimpin UMNO sendiri yang terlalu geli untuk menjadi YB!!

Tsunami dalam PRU12 Dato’ Najib perlu renung kembali …kerana yakin dengan nyanyian lunak pemimpinnya sendirilah, UMNO tumbang dan telentang lintang pukang !!

Masih terigat lagi GMC bila salah seorang pemimpin UMNO Kedah dengan sombong dan angkuh kononnyanya..UMNO hanya perlu berceramah dimusim pilihan raya saja berbanding pembangkang…akhirnya UMNO jatuh terlentang !!

Hari ini Sikap pemimpin2 spesis ini tidak perlu ada dalam UMNO, kerana inilah spesis2 yang bakal melingkup UMNO…Dato’ Najib perlu menerima maklumat dari rakyat bukan dari talibarut yang berkepentingan untuk jadi wakil rakyat…!!!.

Tetapi realitinya… pemimpin Spesis inilah yang menjadi kebanggaan UMNO dan mudah menyampaikan maklumat yang salah dan sial !!...............


Apa kata komantar ini…..

Parlimen Padang Serai calon MCA...DUN Lunas calon MIC..DUN Merbau Pulas calon UMNO...kalau format ni masih diguna pakai dalam PRU ke-13..BN akan kalah dan terus kalah dalam sesi PRU akan datang...pengundi Cina dari MCA tak akan beri undi kepada calon BN walaupun calon itu dari MCA...ahli MCA hanya pakai baju BN saja...begitu juga dengan ahli MIC...depa ni lebih teruja dengan tawaran PKR dan PAS. Hanya DUN Merbau Pulas untuk calon UMNO...tapi siapakah calon itu...siapa yang layak...Ketua Bhg Pdg Serai....nampaknya dia ada masalah peribadi [mangsa........kalau betullah]....kalau namakan orang lain sebagai calon DUN Merbau Pulas apa kata konco-konco Ketua Bhg....apa tindakan Beri Besaq and the gang...mungkin akan berlaku sabotaj sekali lagi...siapakah yang layak yang patut dicalonkan....pening kepala Najib......calon kitar semula jangan cakap.....BN patut ubah suai format ataupun agihan kerusi Parlimen dan DUN..format yang sedang diguna pakai telah lapok, ketinggalan zaman...kerusi yang selama ini untuk MCA perlu dirombak semula kerana kekuatan dan kepercayaan ahli MCA kian diragui dan di lihat tidak minat menyokong calon BN. Pengundi MCA bijak berpolitik....UMNO jadi mangsa....MCA dan PGRM manis di hadapan sahaja...pandai bermuka-muka....harapan pengundi cina dan masyarakat cina seperti yang digambarkan oleh DSAI dan PAS...UMNO jangan gadai hak melayu untuk meraih undi cina.....biar hidup sebatang kara jangan maruah tergadai...!!!

Kah..kah..kahhhhh

…Ingat !!

Rakyat lebih mengenali pemimpin berbanding pemimpin itu sendiri…hari ini rata-rata rakyat sudah serik dan sudah mengenali siapa pemimpin yang ber DAKI kan perjuangan Islam….gunalah kesempatan yang ada ini untuk menyentuh kehidupan mereka..!!!

Kopi,gula,kain pelikat dan sekilo garam bukan cara untuk mendekati mereka…!!

Itu kaedah politik purba kala…buat rakyat ketawa !!

Kah..kah..kahhhhhhh

Komentar :

ada 6 comments ke “APA KATA RAKYAT PADANG SERAI….kah..kah..kahh”
Melayu Lunas said...
pada hari 

Rahman Ketua Bahgaian.Tak payah lah.PAS sedang menunggu saat sahaja.Dia ada banyak isu oeribadi yg memalukan.Ada banguan UMNO di Taman Mahsuri pun dia jual tanpa penegtahuan AJK UMNO Bahgaian.Lebih bangga sewa kedai cina jadi pejabat UMNO.Inikah pemimpin melayu di padang serai hari ini.PAS kata tokoh ini adalah ikan bilis baginya jika jadi pertaruhan PRU 13 nanti.Dosa lamanya masa PRU 12 lalu pun belum selesai.Dosa pada UMNO dan melayu.Timbalan Ketua Bahagian pun kaki perosak UMNO.Sifat ego nya yang tak kesudahan.Itulah nasib melayu padang serai.

hotwheel said...
pada hari 

SAPA NAK PI PEJABAT UMNO DI PDG SERAI BANYAK TAHI BURUNG ELOK JUAL SAJA.SAPA JADI CALON AKU TAK KISAH.DIA BUAT KEJA UTK KITA ITU YANG PENTING.
HARAP PAS GERAI KAT TMN MUTIARA TAK BLH NAK SELASAI TGU NAK DIROBOH.

Anonymous said...
pada hari 

Rahmanlah seorang yang buat kerja.Telipon saja jika ada masalah .Tak sampai 1/2 jam pasti sampai.itulah pemimpin yang kita nak.rakyat kena ribut,rahman ada,rakyat kena banjir rahman ada,rakyat sakit rahman ada,rakyat mati,rahman ada.Pendek kata rahman orang yang buat keja.Yang tak mau dan fitnah rahman pun ada.Mereka akan reka cerita mcm-mcm.Bangunan pejabat UMNO Dato' Det jual depa kata rahman.Itu biasala.Mana ada orang akan suka kita 100%.Depa akan reka cipta cerita macam-macam.

Pakda said...
pada hari 

Rahmanlah sorang buat kerja,PRu 13 tak lekat jadi calon sabotaj pula,kes peribadi dengan pemandunya macamana....tak selesai lagi ka,kes JKKP tak habis2 lagi ka....pecat memecat mainan dia....susah2 bagi beri besaq jadi calon la....

shaari said...
pada hari 

aku dah jadi ketua cawangan dalam Bahagian padang serai dah 24 tahun. ketua Bahagian yang banyak menyelesai masalah cawangan aku adalah Raman. itu dia belum jadi wakil rakyat, kalau jadi wakil rakyat lebih banyak masalah dia dapat selesai.

Anonymous said...
pada hari 

raman telah dikunyitkan oleh pemandunya boleh jadi calun lagi ka

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.