Monday, February 7, 2011

BILA ANJING BURUK KEPALA MENYALAK!! Kah..kah..kahhh


MAHFUS tidak perlu menyalak bagai anjing buruk kepala Ekoran kelewatan dan kerajaan tidak mempunyai wang membiayai kos membawa pulang pelajar terbabit sebagai fitnah atau sebaliknya.…

Mahfus selaku talibarut DAP sepatutnya harus tumpu pada masalah pembinaan kampus tetap KUIN di Kuala Ketil,Kedah terlebih dahulu yang khabarnya sedang menghadapi masalah pembinaan yang cukup Kritikal..!!

Bukan menyalak tentang isu yang bukan2 untuk mencari pulisiti murahan..panau dan kurap celah kangkang sendiri yang patut talibarut DAP ini ubatkan...!!

Kah..kahh..kahhhh

Sudah terbelakah nasib kontraktor bumiputra di Kedah bila IJM mengambil alih 100% Projek KUIN yang bermasalah tajaan Kedah SATO tersebut?

Betoi ka Kedah SATO gadai 30% hak bumiputra pada IJM?

Betul ka.? pembinaan Kampus KUIN ikut Jadual seperti yang ditemberang oleh Ostat Azizan baru-baru ini..?

Betoi ke? Kos pembinaan Kampus KUIN RM330 juta itu belum termasuk 6/7 buah banggunan asramanya yang mungkin melibatkan kos tambahannya RM45juta lagi.

Sedarkah talibarut DAP ini Projek KUIN sedang mengalami masalah besar dan cukup kritikal??

Sedarkah talibarut DAP ini bahawa Kedah SATO telah menjual hak Bumi Putra 100% pada IJM?

Sedarkah talibarut DAP ini bahawa masalah keewangan dan teknikal yang kritikal sedang melanda Projek KUIN gara-gara tiada tindakkan yang positif dimana ada pihak yang cuba melarikan diri dari mengambil tanggung jawab??.

Sedarkah Talibarut DAP ini jadual siap Projek Kampus ini telah berubah2 mengikut masa….?

Sedarkah Talibarut DAP bahawa Kedah SATO sudah rugi 32 juta..sebelum menyerahkan Projek KUIN pada IJM?

Sedarkah talibarut DAP kos pembinaan KUIN bukan 330 juta TETAPI 375juta dan mungkin menigkat sekali ganda lagi gara2 kerja buta perut talibarut?

Sedarkah talibarut DAP bahawa banyak kerja-kerja projek KUIN tidak mengikut spesifikasi yang sebenar?

Sedarkah talibarut DAP..untuk mengelak dari masalah yang lebih besar Talibarut DAP ini mengambil keputusan meninggal kedah SATO yang tidak mempunyai keewanganya lagi setelah 32 juta lesab dan selesai tidak pulang modai!!!!

Sedarkah talibarut DAP…kebajikan pelajar kuin lebih penting dan mustahak dari membawa balik pelajar yang terkandas di mesir ….???

Sedarkah talibarut DAP ini mengapa projek KUIN tidak terlakluk dan tidak mengunapakai garispanduan perancangan dan reka bentuk yang biasa digunakan untuk pembangunan projek jenis ini??

Sedarkah talibarut DAP bahawa Projek KUIN boleh membawa bangrapnya kerajaan kedah darul TODI??

Sedarkah talibarut DAP berapa jumlah Projek KUIN keseluruhannya…??? Jika 6/7 blok asrama belum termasuk dalam jumlah 330juta???

Mengapa talibarut DAP meletak jawatan ???

Semua tindakkan talibarut DAP meninggalkan Kedah SATO ini semasta-mata Projek KUIN akan karam…??

Pendekatan yang diambil oleh talibarut DAP ini lari sebelum karam…???

Sedarkah talibarut DAP ini bahawa hak bumi Putra sudah digadai pada IJM??

Sebenarnya Talibarut DAP ini harus menumpukan masalah pembinaan kampus tetap KUIN yang bermasalah dan kritikal waktu ini terlebih dahulu untuk kepentingan pelajar bukan menyalak tentang dakwaan ibu bapa pelajar, dan rakyat bahawa kerajaan tiada wang dan pelajar kena tanggung tambang balik nya ??

Bagaimana dengan Kos pembinaan KUIN khabarnya kos pembinaannya boleh melibatkan sekali ganda..??

Ini bukan Fitnah yang direka-reka GMC tetapi kenyataan.Pekara ini belaku khabarnya kerana sikap pengurusan pihak PAS cuba menidak kesilapan ,tidak berkeupayaan dan berpengalaman untuk kemuka cadangan yang sesuai,khabarnya lagi tidak ada wakil yang berpengalaman dan tiada penyertaan dari Prinsipal dan Senior Architect sebagai Projekt S.O.

Manakala pihak perunding pula sampai hari artikal ini ditulis pun masih menjalankan kerja tanpa seorang ketua dan tiada sebarang kordinasi…masing2 gagal kemuka cadangan,rekabentuk dan lukisan bina serta dokumen2yang cukup betoi dan jelas..

Khabarnya lagi timbul masalah reka bentuk asas pada bahagian2 tertentu yang masih tertangguh dan Gagal diselesaikan sampai kehari ini…

Apakah mungkin pembinaannya akan siap ikut jadual termasuk 6/7buah asramanya lagi yang perlu tambahan kos sebanyak kurang lebih RM45 juta lagi..????

Kalau sudah siap nanti …adakah siap dengan banggunan asramanya sekali…atau akan terbengkalai 6/7 banggunan asrama nanti kerana kos pembinaan bangunan asramanya sudah kehabisan modal??

Kah..kah..kahhhh..



Sepatutnya Talibarut DAP Pokok Sena ini harus tumpukan pada masalah2 pembinaan Kampus KUIN yang boleh merugikan wang rakyat dan wang balak..

Projek ini perlu disiapkan tanpa sebarang masalah demi untuk kebajikan pelajar pelajar Islam...bukan Dewan karaoke Keluarga !!…

Mahfus tidak perlu menyalak bayang-bayang Politik Dajalnya sendiri…

Kah..kahh..kahhhhh

Komentar :

ada 2 comments ke “BILA ANJING BURUK KEPALA MENYALAK!! Kah..kah..kahhh”
Anonymous said...
pada hari 

lari dari tanggong jawab sebenar,pandaikah dia buat kerja atau hanya boleh jaga car park sekitar air terjun disekitar negeri KEDAH?.malu saja,buat baik pun salah.betoi apa yang hang kata Mat.

Anonymous said...
pada hari 

bodo la mahfus ni...rakyat Kedah pilih semula UMNO..UMNO akan pastikan Kedah Maju 2010...walaupun tanah melayu banyak dah jadi milik cina sejak merdeka..sekurang-kurangya orang melayu masih ada yang kaya terutama ketua bahagian UMNO...

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.