Thursday, November 11, 2010

BEROK PUNYA SUSU OSTAT AZIZAN PUNYA NAMA….Kah…kah..kah…


Betoi ka Ostat pelabur luar pecaya tentang perkembangan ekonomi di Kedah hasil usaha Hj Sobri Bos Hightech selaku cucu menantu Ostat tu menarik pelabor luar…


Kah..kah..kah….

Setahu GMC belum pun ada satu pelabor luar yang Sobri mampu bawa masuk setakat ini…walaupun dah bebelas kali ke luar negeri..

Kah..kah..kah….


Masa si Sobri nei kerja dengan HITACI dulu setahu GMC dia Cuma bijak print risalah-risalah untuk PAS waktu kerja… hingga dia di tendang ke Pinang…kerana asyik berpolitik..!!

Kah..kah..kah…

Tup ! tup ! dengar KHTP dapat meyakinkan pelabur luar…..Sapa yang bawa masuk pelabur luar ni Ostat...? Hj sobri cucu sakat Ostat ka…atau orang lain….???

Kah..kah..kah…..

Berok punya Susu…tiba-tiba Ostat dapat nama…….

ALOR SETAR, 26 Oktober - Taman Teknologi Tinggi Kulim (KHTP) akan mempunyai kilang pengeluaran wafer bernilai RM1.9 juta yang akan beroperasi mulai tahun hadapan.
Ini berikutan KHTP mendapat keyakinan daripada pelabur luar negara untuk melabur di Kedah dan itu adalah suatu perkembangan yang positif terhadap ekonomi negeri ini….
[sini]

Kah..kah..kah……

Cerita ni mai mana pula Ostat??

Kah..kah..kah…
LFaundry labur RM214.5 juta
Oleh OPAT RATTANACHOT
uspetani@utusan.com.my

KULIM 27 Sept. - Syarikat teknologi dan semikonduktor, LFoundry GMbh (LFoundry) dari Jerman akan melabur sebanyak RM214.5 juta untuk membina kilang di Taman Teknologi Tinggi Kulim (KHTP) di sini.[sini]

PELABUR SEMAKIN MINAT MELABUR DIKHTP
oleh: cucu tok minai

KULIM, -Potensi pelaburan yang signifikan daripada dua syarikat usahasama luarnegara terkini yang melabur RM214 juta dikawasan Perindustrian Berteknologi Tinggi Kulim (KHTP)menandakan keyakinan pelabur luar dengan KHTP khususnya dan Malaysia amnya.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Tan Seri Nor Mohamed Yakcop berkata syarikat berkenaan iaitu Lfoundry Malaysia Sdn Bhd.(LFM) dan QT Hightech Malaysia Sdn.Bhd(QT Hightech) yang menandangani Memorundam Persefahaman dengan Pihak Berkuasa Pelaksanaan Koridor Utara(NCIA) menandakan Projek Kemasukan Pertama((First Entry Point Project)(EPP)

“Kedua-dua meorandum persefahaman ini merupakan Entry Point Projek(EPP) pertama dibawah kluster Elektrik dan Elektronik(E&E) yang dilaksanakan dibawah Program Transformasi Ekonomi(ETP) yang diterajui PEMANDU((Performance Management And Delivery Unit):jelas Nor Mohamad kepada pemberita selepas menyaksikan majlis Pertukaran Memorundam tersebut disini,petang Jumaat.

Pada majlis tersebut NCJA diwakili Ketua Pegawai Eksekutifnya Datuk Redza Rafiq,sementara LFM diwakili Ketua Pegawai Eksekutifnya Dr.Hans Dudenhausen manakala Q Hightech pula diwakili Ketua Opegawai Eksekutifnya Charlie Yoon.

Hadir sama adalah Pengerusi KHTP yang juga anggota Exco Negeri Kedah Datuk Amirudin Hamzah.

Nor Mohamed berkata LFM adalah sebuah syarikat usahasama antara Lfoundry GmbH dari Jerman dengan QTHighTech yang mensasarkan akan menubuhkan 5 kluster fabrikasi diKHTP dalam tempuh 10 tahun akan datang yang dijangka menjana pendapatan kasar negara sebanyak USD 1.3 billion.

Katanya lagi,pelaburan tersebut dijangka akan mewujudkan anggaran 6,500 peluang pekerjaan secra langsung kepada rakyat di Kordior Utara
Nor Mohamed menambahkata ,Perjanjian Persefahaman tersebut juga adalah bagi mewujudkan Pilot Line dengan jumlah pelaburan awal RM214 juta dan pembinaan Pilot Line itu dijangka bermula sebaik perjanjian kedua pihak ditandatangani .’

Menurut beliau kluster-kluster fabrikasi dijangka akan menarik lebih 50 syarikat rekabentuk litar bersepadu(intergrated circuit-IC) tanpa fabrikasi yang dijangka akan menjana pendapatan negara USD1.0 billion dan mewujudkan 2,000 peluang pekerjaan.

Dimajlis yang sama juga sebuah kenderaan HAZMAT(Harzardous Material) berharga RM4.2 juta untuk keguanaan Jabatan Bomba dan Penyelamat Kulim Hitech Park dan Mass Decontamination and Emergency Response System(MDERS) berharga RM3.8 juta untuk kegunaan Hospital Kulim telah serahkan dengan rasminya.

Peruntukan kerajaan keatas dua kemudahan tersebut berjumlah RM8 juta itu disakurkn melalui NCIA.

Kenderaan dan komponen MDERS telah diserahkan kepada Pengarah Kesihatan Kedah Marzuki Hamzah yang menerima bagi pihak Ketua Setiausaha Kementerian Kesihatan Datk Sri Dr.Mohd.Nasir Mohd Ashraf.

Sementara kenderaan HAZMAT itu pula telah diterima Timbalan Ketua Pengarah(Operasi),Jabatan Bomba dan Penyelamat Datuk Mahadi Md/Ali.Penyerahan kedua-dua peralatn tersebut dilakuakan Ketua Pegawai Eksekuitif NCIA Datuk Redza Rafiq.

Dalam ucapaannya terdahalu Nor Mohamed memberitahu kedua jentera berkenaan ini berupaya menampug dan bertindakbalas terhadap kemalangan besar yang melibatkan bahan kimia,serangan “bio-terror(bio-terror atack) dan bencana pencemaran sekiranya berlaku kemlangan.

Katanya lagi, Inisiatif ini adalah sebahagian daripada NCIA untk terus mempromosikan KHTP dan Kuli sebagai destinasi pelaburan dan kediaman yang selamat.

Beliau berkata kenderaan HAZMAT yang sampaiakan kepada Jabatan Bomba dan Penyelamat Kulim Hitech Park itu dilengkapi sepenuhnya dengan North Atlantic Treaty Organization Standard(NATO –Standard) Incident Room,unit dekontaminasi,sistem pengesanan bahan kimia,pelbagai unit dan peralatan dekontaminasi .


“Peralatan ini berkemampuan untuk mengekses pengkalan data yang mengandungi maklumat mengenai bahan kimia,biologi,radiologi dan sebatian kimia industri toksik.”,tambah beliau.

Sementara MDERS pula merupakan pertama seumpamanya di Asia Tenggara dan telah direkabentu untuk mempunyai mobiliti dan menyediakn rawatankecemasan tahap pertama,penyeliaan kecemasan dan juga dekontaminasi.

“Komponen MDERS terdiri daripada Klinik Bergerak,(Mobile Clinic)Unit Resusitasi dan Rawatan Kritikal(Critical Care and Resuscitation Unit),Pusat Arahan Bergerak(Mobile Command Centre) dan bangunan Unit Rawatan Insiden Besar(MITU) yang terletak di Hospital Kulim”,jelas beliau.
foto

KULIM, - Ketua Pegawai Eksekutif Pihak Berkuasa Pelaksanaan Koridor Utara(NCIA)Datuk Redza .Rafiq(kiri) sedang melakukan pertukaran dokumen Memorandam Persafahaman dengan Pegawai Ekssekutif QT Hightech Malaysia Sendirian Berhad. Charlie Yoon(kanan) dimajlis pertukaran Dokumen Memorandam Persafahamandi Perkaragan Hospital Kulim,disini,petang Jumaat.

Menyaksikan pertukaran tersebut adalahMenteri di Jabatan Perana Menteri Tan Seri Nor Mohamed Yakcop(tengah) dan Ketua Pegawai Eksekutif Lfoundry Malaysia Sdn. Bhd Dr.Hans-Martin Dudenhausen (kanan sekali) yang juga turut melakukan pertukaran dokumen Memorandum Persafahaman mewakili syarikatnya dengan pelaburan RM214 juta dikawasan Perindustrian Bertekologi Tinggi Kulim bagi membina Pilot Line dan kluste wafer fabrkasi dalam tempuh terdekat.

Terima kasih daun keladi pada cucu tok minai kerana mengingatkan Ostat Azizan tentang al-kisah...

Kedah: Kilang wafer RM1.9 juta akan dibuka di KHTP !!!

KAh..kah....kah...

Ostat-ostat!!! nak pembohong pun kena tengok2 sama ostat !!

Jangan asyik dok galas berok punya susu...Ostat yang dapat nama...!!!
Cucu tok minai ni orang kuat Hightech juga Ostat..dia lebih cerdik dari Hj sobri cucu sakat Ostat....dan tahu sapa empunya usaha !!

Berani dak....Si Hj Sobri buat kenyataan tentang pelaburan ni hasil usaha dia Ostat.....

TOBAT!!! dia tak berani Ostat.....

Pada hj sobri GMC harap jangan dok pembohong macam tok wan juga na...

kah..kah..kah...

Komentar :

ada 3 comments ke “BEROK PUNYA SUSU OSTAT AZIZAN PUNYA NAMA….Kah…kah..kah…”
Anonymous said...
pada hari 

adakah ini cara Islam ostat menjalankan kerja?. dunia pandang kita bukan saja Allah ostst oi!.tahniah atas pendedahan ini GMC.

Anonymous said...
pada hari 

nama sahaja kedah sejahtera.Yang sejahtera orang lain.Anak melayu sekadar jadi operator sagaja.Oarang lain jadi bos.Tak pergilah tengok kat dihitech.Orang melayu syok sendiri dengan hitech.Rupanya jadu operator.

Anonymous said...
pada hari 

sama lah Hj Sobri...yang syok sendiri tapi apa habok pun tak mampu nak bawa balik ke Negeri!! yang berjaya pun hanya masukkan pasir ke dalam periok bangsa sendiri.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.