Wednesday, November 17, 2010

After sales service selepas Banjir...KAH..KAH..KAH..


Inilah penentu nilai sesuatu perkhimatan…samada baik.sederhana ataupun buruk..berbanding kenyataan Nasrudin Hasan menegaskan, memang layak media yang tidak beretika mesti diajar sebagai teladan untuk mereka mengkaji semula laporan yang berat sebelah, lapor HarakahDaily.sini

“kami disajikan gulai daging lembu pada hari pertama, pada hari kedua pula ayam masak merah manakala hari ketiga gulai telur ikan masin”..

Mendengar dari perkhidmatan awal PAS sudah tentulah hebat mengalah kedai dua rnggit yang mempromosikan barangan jualan barang kakilima mereka dengan gah !! bagaimana pula sumbangan dan perkhimatan selepas banjir..”after sale Service”

Kah..kah..kah…

Rakyat kedah perlu bijak menilai mutu perkhidmatan after sale service selepas banjir dari kerajaan negeri.Sebenarnya disinilah yang sepatutnya dinilai oleh setiap rakyat khususnya mangsa banjir di Kedah…bukan sekadar menilai gulai daging lembu,ayam masak merah dan gulai telur masin disaji sewaktu bah sahaja… selepas bah.. kehidupan mesti diteruskan seperti sedia kala…sepertimana mangsa gunung berapi,mangsa tsunami diacih….

Service sewaktu musibah…dan service selepas musibah !!!

Hari ini…bagaimana after sales sevice kerajaan negeri terhadap mangsa banjir ….bila mana……

"Tindakan Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan menyekat media dari membuat liputan gara-gara kononya media pro-Umno buat liputan berat sebelah berkaitan isu banjir.

Sebenarnya after sale service inilah ‘main point’ yang patut dinilai oleh mangsa banjir khusunya rakyat di Kedah pada kerajaan PAS… after sale service inilah penentu kesinambungan kehidupan mangsa…samada mereka lebih derita sewaktu banjir ataupun lebih derita selepas banjir….


Dan sejauhmana kerajaan PAS menilai mangsa banjir tersebut ..khususnya penyokong2 PAS sendiri..



Adakah selepas banjir mereka masih disajikan dengan’kari daging lembu, ayam masak merah dan berkarikan telor masin’ lagi…atau hak sebagai mangsa banjir dan rakyat negeri kedah diabaikan dengan alasan….. pembangunan kerajaan umno lah yang harus dipersalahkan melalui pembinaan landasan keretapi berkembar …….alasan inilah bagi menafikan after sale service mereka terhadap mangsa banjir dan rakyat negeri kedah..

Tanpa media yang dapat membuat liputan after sale service terhadap kerajaan Negeri …Azizan Razak mampu terus berbohong pada rakyat dan memfitnah kerajan pusat ….lebih2 lagi ‘kalipah omar’ turut menyokong kenyatan Azizan Razak kononnya masalah banjir di Kedah berpunca dari pembinaan landasan keretapi berkembar tersebut !!!!!

“…Ketua Menteri Lim Guan Eng berkata, banjir di Kedah amat membimbangkan Kerajaan Negeri jika berlaku di negeri ini ia akan menyebabkan kerugian yang lebih besar disebabkan Pulau Pinang memiliki banyak kilang berteknologi tinggi” read more…..

Disini membuktikan mutu after sale service mereka terhadap rakyat selepas memenangi pilihan raya terok…Akhirnya..projek keretapi berkembar di jadikan korban pembohongan untuk menutup kelemahan mereka..!!

“PENDUDUK KAMPUNG POKOK ASAM MARAH, K'JAAN PULAU PINANG GAGAL TEPATI JANJI”
Disini membuktikan mutu after sale service mereka terhadap rakyat selepas memenangi pilihan raya…

“..projek keretapi berkembar di jadikan korban pembohongan untuk menutup kelemahan janji mereka terhaap rakyat..”!!

GEORGE TOWN: Penduduk Kampung Pokok Asam, Jelutong, yang berdepan dengan pengusiran, hari ini meluahkan rasa marah terhadap kerajaan negeri Pulau Pinang yang diteraju DAP kerana gagal menepati janji[read more]

Begitu juga dengan Kerajaan PAS Kedah…,” …PAS tidak berhasrat menyekat aktiviti “haram” selama sebulan ini, memandangkan pelanggan premis berkenaan lebih banyak membabitkan bukan Islam” EXCO LIDAH BEWAK>

Akhirnya PAS mencari kambing hitam untuk dikorbankan bagi menutup setiap ruang dan lubang kelemahan mereka…walau pun 6 jam lebih awal pihak MADA sudah memaklumkan kepada kerajaan Negeri tentang banjir buruk akan melanda utara Kedah …tetapi dengan sikap prejudis dan “BEARBAN/KETEGAQ” KERAJAAN NEGERI yang dipimpin oleh manusia yang agkuh dan sombong … 50 ribu rakyat yang menerima padahnya..!!

Untuk menutup kelemahan yang tidak seharusnya belaku. Azizan Razak dengan sikap “BARAN” gila “BABI” nya yang berbaur politik menghalang media dari terus membongkar sikap acuh tidak acuh kerajaan PAS yang abai 6 jam lapuran awal MADA tentang paras air dan keadaan berjaga-jaga yang peru diambil tindakkan oleh kerajaan negeri.

Akhirnya…dengan sikap acuh tidak acuh ini banjir yang belaku jauh dari jangkaan kerajaan negeri sebelum ini membuat mereka terkapa=kapa membuat persedian…akhirnya landasan keretapi berkembar dijadi perisai untuk menutup kelemahan mereka terhadap rakyat kerana sikap biadap dan kurang ajar mereka yang angkuh dengan lapuran 6 jam lebih awal yang dikeluarkan oleh MADA !!

Siapa sebenarnya perlu jauhi rasuah,fitnah dan zalim sesame manusia.
.[readmore]

Komentar :

ada 0 comments ke “After sales service selepas Banjir...KAH..KAH..KAH..”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.