Monday, November 22, 2010

AZIZAN RAZAK " SPIN " LAGI......kah..kah..kahhhh

......GLC TIDAK TENAT....Kah..kah..kahhh

Glc sebagai tabung mengumpul DANA PAS menghadapi PRU13 dan menyalur belanja untuk Kroni..

Pendapatannya sekarang hanya mampu bertahan sehingga Disember 2010…
Fixed deposit yang semakin dicairkan terbukti 2 buah anak syarikat milik KERAjaan Kedah telah cairkan wang dari fixed depositnya bagi menampung pendapatan KERAjaan.

Dan PAS dalam proses menjual sebuah bangunan milik PKNK (Perbadanan Kemajuan Negeri Kedah)…seperti yang pernah didedahkan melalui Blog Sungguhka.[SINI]

Begitu juga ada kebenarannya seperti yang didedah oleh Kedah Time.

“ Tahukah anda bahawa sebuah GLC Kedah yang baru ditubuhkan sejak pemerintahan PAS atas nasihat ex-Menantu Ustaz Azizan telah membelanjakan RM500,000.00, dan hanya mengutip hasil RM2 sahaja.”Kedah Time

Mungkin bunyinya pelik dan mengangap fitnah pada yang sanggup menelan putaq belit dari puak2 ber jangoat ini.Tidak pelik dan bukan fitnah pada yang mau mencari kebenarannya..

Begitu juga dengan 12 tuntutan DAP pada PAS kedah yang perlu dilunaskan sebelum PRU13 bukan satu mainan..Tetapi tau kah rakyat tentang apa desakkan dan tuntutan DAP pada PAS Kedah Darul Todi selama ini? ?

GMC pecaya tidak ramai yang tahu apa isi tuntutan 12 pekara DAP pada Kerajaan PAS kedah Darul Todi sebelum ini…? Tiga diantaranya….

1.Kandang babi mega mesti diujudkan oleh PAS

2.Quota 30/70 mesti dikekalkan oleh PAS..

3. Menaik taraf Tok Kong di tengah Bandar Alor Star mesti disegerakan..,

Pekara 4 hingga 12 biarlah GMC dedah di lain hari..apakah ia lebih dahsyat dari 3 tuntutan ini….hanya pemimpin PAS saja yang mengetahuinya!!

Allahuakbar !

Sekiranya 12 tututan PAS tidak dipatuhi tinggalah PAS seorang diri dalam PRU13 nanti.…

Pada Ostat Azizan 12 tutuntan DAP hanya ribut dalam cawan kopi…supaya rakyat tidak terasa PAS terpaksa sujud dikaki DAP gara-gara nak hilang satu lagi negeri.

Disinilah terletak kebijaksanaan Azizan Razak bertaici dan berkuntau …berdepan dengan 12 tuntutan DAP terhadap PAS.

Dan bermula disini jugalah agenda sulit “PAS tanpa PKR dan DAP” dalam PRU13 nanti yang pemimpin PAS nafi!!

Agenda “SULIT” ini Sebagai persedian awal PAS untuk menghadapi 12 tututan DAP yang “tobat lahom” kata Mat Sabu PAS gagal penuhi walaupun sampai kiamat !!

Sepertimana PAS mengkianati janji dalam manifestonya pada rakyat sebelum bekuasa ..begitu jugalah kianat nya PAS terhadap 12 tuntutan DAP elak hilang satu negeri lagi.

Mau tidak mau PAS perlu mengatur persedian menghadapi janji yang tidak mampu ditunaikan pada DAP sebelum PRU13 nanti…melalui agenda “SULIT” PAS tanpa PKR dan DAP>

Mungkin factor menolak DAP dalam PRU13 nanti PAS akan putaq belit menggunakan modal ini..kononnya mereka menentang DAP kerana tak setuju tuntutan DAP bukan kerana menipu DAP !

”Quote” kata-kata GMC ini jika PAS tidak bersama DAP lagi dalam PRU13 nanti ..inilah putaq belit yang PAS akan nyanyi untuk menipu melayu lagi…..

Mungkir janji dengan penyokong sendiri tidak hilang negeri berbanding gagal tunai 12 janji dengan DAP ..

Pada Azizan Razak ahli2 PAS tetap bersama PAS dalam apa juga keadaan samada melunas janji atau sebaliknya berbanding 12 tuntutan dari DAP yang “WAJIB” ditunaikan seperti yang sudah temetri dalam perjanjiannya sebelum ini.

Sengketa PAS/DAP isu kandang babi di Kedah pada Azizan hanya “ribut dalam cawan kopi” bagi melindungi kelemahan PAS yang terpaksa sujud kaki DAP dalam segketa roboh kandang babi dan tuntutan 12 janji dari DAP.

Menolak tuntutan DAP bererti PAS akan hilang sebuah Negeri lagi selepas Perak seterusnya hilang sokongan DAP !!

Mau tidak mau PAS terpaksa mengatur agenda sulitnya “PAS tanpa PKR dan DAP dalam PRU13” nanti.. bagi menghadapi kemungkinan tiada lagi sokongan DAP !!

Siapa pemimpin-pemimpin PAS yang terlibat dalam agenda “SULIT” PAS ini.. juga turut didedah dalam Blog Sungguhka Mungkin Sungguhka juga mempunyai cukup bukti,tidak masakan dapat menyinaraikan nama2 pemimpin PAS yang terlibat dalam agenda “SULIT” ini….

Sepertimana “SULIT” nya cucu Azizan Razak Hj sobri Boss KTPC memohon kelulusan Exco kerajaan Negeri bagi mengekal tariff air seperti sebelum ini bagi mengelak dari pelabur luar lari…seperti yang GMC dedah baru-baru ini.

Kah..kah..kah….

Berbalik pada GLC yang “TENAT” juga tidak banyak lari dari putaq belit dari puak2 berjagoat ini yang bijak menunding jari.

Kesimpulan fikirlah dengan akal yang allah swt beri apa sudah jadi dengan projek mengetin ikan keli? Apa sudah jadi dengan projek balak di Papua New Guinea?

Apa sudah jadi dengan Projek ternakan ikan patin di Pedu?

Apa sudah jadi dengan Projek lumut yang dibawa dari Amerika Syarikat oleh EXCO berlidah bewak yang hatinya busuk mengalahkan bangkai babi?,

Dan apa sudah jadi dengan projek ladang ternakkan ayam ber econ? juga apa sudah jadi dengan ladang herba? yang kini tanahnya sudah menjadi ladang pembiakkan babi hutan ?

Apa sudah jadi dengan medan ikan bakarnya dan apa sudah jadi dengan Belanda Malaysianya?Dan apa sudah jadi dengan wang GLC yang lesab di tangan Akashah hari ini??…

Apakah GLC masih tidak tenat lagi…dan PAS masih ingin menunding jari?

Tidak hairanlah jika penyokong2 PAS sendiri berkata begini..

“..Rakyat tidak mahu dengar alasan yang berbelit-belit lagi menyalahkan pihak itu dan ini….”[PAS Kawasan Jerlun]

Dan akhir sekali dimana “Slogan” beri pancing pada rakyat bukan ikan bagi mengikis budaya meminta/subsidi?

Kesudahannya PAS kembali mengingati peristiwa Memali untuk menipu melayu lagi setelah sedar PRU13 DAP tidak bersama mereka lagi gara-gara PAS mungkir 12 tuntutan DAP!!

Baru2 ini Azizan menyanyi lagi nak tinkan pula,rambutan,mangis,duku dan langsat termasuk jerin dan petai…dalam majlis penyerahan gran tanah dikulim,

Walaupun sebelum ini ditempat yang sama Azizan juga beria2 nak nak pekenalkan emping padi dan nyok kukur sarapan pagi dihotel2 5/6 bintang untuk pengunjung luar negeri!!

Inilah idea putar belit puak2 berjangoat ini yang tidak ada satu pun idea mereka yang menjadi Cuma sekadar menjadi saudagar mimpi !!

Jika inilah hakikat yang terjadi apakah GLC masih tidak tenat lagi??

Kah…kah..kah…[SINI]

Akhir sekali elok PAS Cuci muka, ciumlah kaki…. !!

Komentar :

ada 0 comments ke “AZIZAN RAZAK " SPIN " LAGI......kah..kah..kahhhh”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.