Friday, May 10, 2013

Kadir oh kadir tolong dengar sat jasa yang hang tinggal di Bandar Bahru...!!


Apa yang takde di bandar baharu?? 

Yang Kadir nak bela sangat Kota Bahru? 

Kononnya Pusat henti zalim rakyat Kelantan....lupakah Kadir kezalimannya pada Rakyat Bandar Bahru?? 

Inilah perangai mamak pedukang !!bila tak ada peluang baru teringat nak berjuang? 

kah..kah 
kah..kah..kah.. 
kah..kah..kah..kahh

Apa yang takde di bandar baharu kata Orang Bandar Bahru yang mengkayarayakan GEN Kadir dari dulu..sampai sekarang..!! 

Antara kemudahan yang takde kat bandar baharu masa kini dan bermula dari dahulu jugak lagi ialah: 

1.Bas awam untuk ke Pekan 300 kaki dan jugak pekan nibong tebal.(dulu ada..) 

2.Pejabat Pos.(dulu ada sat lepas tu dah pot mati...) 

3.market/Pasar...(bangunan ada tapi tak dak sapa mau meniaga pasai dok dibelakang) 

4.Bank( dulu ada tapi lari belaka...) 

5.Pejabat Air Kedah...(payah nak kena pi bayaq di lubok buntaq punya la jauh) 

6.kedai runcit melayu( ada la satu...tu pun baru 2 bulan dibukak tapak koperasi dulu) awat boleh lupa sampai macam ni.jadi yang dok dibandar baharu ni dok merasa senang ka susah belaka??? 

Dok janji lama dah.

Dok kata sampai cerah.

Dok janji sampai kalah.....nak buat baik bukan masa mengundi saja.masa laa ni laaaaa........ sendri mau kasi ingat.. 

Hari ini kadir jangan dok jadi pejuang air hangat !!

Kadir Oh Kadir !!!

Kata orang Bandar baru...
 
Kadir Umpama biskut tawar yang sudah lepas tarikh luput, sudah lemau dan mula berkulat. Kadir patut singgah kedai gunting anay di Kulim tu dan tengok  cermin lama-lama. 

Ikhlas dan jujur pada diri sendiri, apabila anda sudah menjadi rakyat biasa, jadilah rakyat yg terbaik. Anda tidak seharusnya menjadi pemberontak & pengkhianat semata-mata untuk anda nyatakan bahawa anda masih hidup. Harimau mati meninggalkan belang…anda??

 Pada GEN K  yang menang baru2 ni.....ingat noo....kami dok perati apa kelaku yang tengah dok tunjuk lani.kalau buat bagi betui kami tak kata apa.lama dah rasanya bandar baharu dok lagu nie jugak.kami pun ada jati diri jugak.Takan sampai mati nak bangga dengan pekan parit buntar saja.Tu bukan negeri kami.negeri kami kedah.

sendri mau ingat...





Komentar :

ada 0 comments ke “Kadir oh kadir tolong dengar sat jasa yang hang tinggal di Bandar Bahru...!!”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.