Sunday, March 11, 2012

SAPA TAK KENAI KADIR SYEIKH FADZI L..??? kah...kah...kahhhhh


Sebut saja Buglow Besar Tawar Baling,pasti orng kenai ...itu Tok kadiaq punya!! kalau dulu Bunglow Kadiaq macam Hotel 5 bintang,bersusun kereta dan langau2 yang bertandang,

Hari ini Bunglow kadiaq tak macam dulu2 lagi..cuma tunggu puak2 pemburu hantu buat filem saja...sunyiiii!!! sepi..!!! tak mcm dulu-dulu..!!,

Lalu saja High Way Baling Grik..seram juga kalau melintas dibelakang Bunglow kadiaq lampu neon tak macam dulu terang benderang sampai ke High way.

La nei suram.!!..suram macam Politik adiknya juga..Dato' Aziz Syeikh Fadzil di Kulim Bandar Baharu!!

Sebut saja kadiaq Syeikh Fadzil,orang Bandar Baharu,Serdang awai2 lagi depa "chebeh"!!.

Chebeh !! pasai apa...pasai ada sebab!!!

Yang tak chebih mulut, hanya suku sakat UMNO yang masih bergantung harap dengan baka yang ditinggalkan oleh Kadiaq ia itu Dato'Aziz.


Sebenarnya,pengaruh Dato'Aziz juga dah cukup-cukup kurang di Kawasan pusaka tinggalan Kadiaq nei..yang diwarisi oleh Dato' Aziz hari nei.

Sebut saja Dato' Aziz Kadiaq cina2 kulim Bandar Baharu,Lunas dan sekitar dengannya puuunnn... senyum sumbing,tanda tak berapa minat dengan genarasi Kadiaq Syeikh Fadzil ni mentadbir.

Mungkin depa lbih kenai sapa baka Syeikh Fadzil ni,Dato' Aziz pula dengan Isu lamanya ...juga, agak susah sikit dapat sokongan khususnya dari kaum cina, walaupun kisah itu sudah lama tapi Cina, SUSAH LUPA!! berbanding UMNO  yang cepat lupa dan cepat latah,latah macam kadiaq latah,latah  dalam UMNO dah jadi pekara biasa..dari ketua bahagian sampai keatas, silap2 latah!!!...mcm yang pernah latah, nak bakar titi... UMNO dulu,hari nei titi tu..juga lah yang jadi penghubung jawatan...

Kadiaq termasuk spesis UMNO cepat lupa dan cepat latah , mungkin ,kerana terlalu tua atau lama dalam UMNO,wlwpn kadiaq tak ada lagi hari ini, tapi generasi Kadiaq masih mewarisi Kulim Bandar Baharu, tidak termasuk adik2 beradiknya yang lain,juga orang kuat2 dalam UMNO Pulau Pinang!!,

Kadiaq macam "PENEROKA",..!!

Peneroka Politik, untuk kaum keluarganya,...betoi kata kadiaq, kerana "DUIT" kadiaq boleh mewarisi Kulim Bandar Baharu..untuk kaum kerabatnya sampai hari nei..




Hari ini Kadiaq dah mula pukoi UMNO balik,pukulan kadiaq pada UMNO, membuat rakyat Kulim Bandar Baharu,tersedar sapa Kadiaq Syeikh Fadzil ni,sekali gus merosakkan juga Politik dato' Aziz,yang tak begitu  baik dan berapa sihat..

Ramai orang kuat Dato' Aziz ,rata2nya tersenyum sumbing tak boleh kata apa2 dengan Perangai Kadiaq yang berubah tiba2, gara2 Dato' Najib,kononnya  tak bagi apa2 lepas dia besara,betoi atau tidak itu hanya mungkin persepsi orang Kadiaq hari nei atau pun ia!!.

Sebenarnya ada benda lain yang sedang kadiaq buru...tidak masakan sampai boleh masuk kem musuh adiknya sendiri...

Apa pun Kadiaq kena  usaha juga, cari Publisiti melalui kaedah baru,tidak nanti lepas PRU13 namanya akan lupus begitu saja dibumi Kulim/Bandar Baharu,dan pihak UMNO pula bagai dah tak peduli dengan Mamu Kadiaq hari nei.

Bagi kadiaq dia kena cari  sesuatu ,isu2 yang sensasi,agar namanya disebut2 kembali oleh UMNO lebih2 lagi dekat2 PRU13 nei.

Persoalannya, sanggupkah Kadiaq kianati kawasan adiknya sendiri dan UMNO yang menjadi sebahagian besar Daging darahnya dan keluarga Syeikh  Fadzil?.. atau ia satu strategi untuk perangkap UMNO ? [*p*] dan peluang  besar bagi  PAS....?

kah...kah...kahhh

[**]  nota:







.

Komentar :

ada 1
Anonymous said...
pada hari 

kadiaq ni mau dok main peliaq aja...

dah tak laku terus main kotor...

politik kluarga hang pun bakal jahanam nanti...

pejuang hamas...

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.