Thursday, March 8, 2012

PENGURUSI MAS IDAMAN KADIR SYEIK FADZIL !! BETOI KA?? kah..kah..kahhh


..Kabarnya Si-Kadir Syeik Fadzil ini,agak kecewa,kecewa kerana “UMNO” bagai sudah lupa jasanya yang lampau,lebih2 lagi kononnya sewaktu Kadir bermatian-matian membela Tun.M ,satu ketika dulu.

Tapi apa jasa Kadir pada Rakyat Kulim Bandar Baharu,khususnya Bandar Baharu dan Serdang selama ini? 

Ini yang patut dipersoalkan…!!


Tapi hari ini kononnya Dato’Najib bagai sudah melupai jasa2nya yang lepas!!!..tegas orang kuat penyokong baka Kadir Syeik Fadzil dengan nada kesal yang jelas masih “SETIA” menyokong baka Syeik Fadzil sewaktu GMC terserempak dan bertanya khabar UMNO Bandar Baharu di Jalan Sultan Ismail baru2 ini.


“Kadir sebenarnya tak ada apa.. hari ini!!! tegas bekas penyokongnya selaku orang kuat baka Syeik Fadzil ini!!….sambungnya lagi sewaktu kadir bersama UMNO dulu Kadir banyak membantu adik2 dan kaum keluarganya tanpa membuat harta!! dan hari ini…apa salahnya Dato’ Najib berilah apa2 yang patut untuk Kadir habiskan saki baki hidupnya..! kami juga kesal dengan apa yg sedang belaku pada Kadir..kaum keluarga tidak mampu menasihatinya…mau tak mau Tun M perlu campur tangan menasihati Kadir dalam waktu terdekat ini..orang lain mungkin tidak mampu berbuat demikian…

Cuma Tun yang kami harapkan untuk menyelesai isu kadir hari ini…jelas bekas orang kuat kadir itu pada GMC..!!

Apakah Tun M,masih mampu berbuat demikian?..kalau dulu mungkin.. jelas GMC..!!

Tun M,mampu !! tegas penyokong kadir dengan nada penuh yakin pada GMC !!!



Pesoalannya perlukah UMNO melutut dengan kerenah Kadir,benarkah kadir cukup berjasa di Kulim Bandar Baharu…??

Rata2 penyokong UMNO kulim Bandar baharu yang ditemui meluah rasa kecewa dengan Kadir,kecewa kerana Kadir gagal membawa perubahan khususnya di Bandar Baharu hingga ke saat ini Bandar Baharu bagai terpinggir dan terpisah dengan arus pemodenan.,yang kadir perlu hanya  “UNDI” kami !! tegas penduduk asal Bandar Baharu pada GMC..!!


Hari ini penduduk Bandar baharu masih lagi ketinggalan….ketinggalan dalam banyak hal berbanding Kulim, kami penduduk Serdang dan Bandar Baharu kebanyakkan bergantung dan menumpang arus pembanggunan Pulau Pinang dan Perak saja..contohnya kemudahan hospital di Parit Buntar dan kemudahan2 lain disekitarnya bukan negeri kami !! tegas penduduk yang kecewa dengan sikap Kadir selama ini.

Sebenarnya Bandar baharu dan Serdang jauh terpinggir Nampak saja berjiran Kulim/Bandar Baharu kononnya.. tapi hakikatnya Bandar Baharu apa yang ada ,dan apa yang Kadir bawa selama ini? 

Segala2 kemudahan kami terpaksa menumpang Perak dan Pulau Pinang contoh Hospital dan lain2 kemudahan,untuk ke Kulim perlu 2 jam perjalanan berbanding Parit Buntar dan Nibong Tebal Pulau Pinang, lebih dekat berbanding Kulim…!!

Cuma apa yang kami harap “JANJI” Timbalan Perdana Menteri baru2 ini ia menjadi satu kenyataan dan bukan sekadar nyanyian PRU13 saja !! iaitu Hospital dan lain2 kemudahan asas setaraf dan setanding dengan kembar kami iaitu Kulim.!!

Kadir tiada jasanya di Bandar Baharu,Serdang selain Top Walk diSedim dan satu lagi Hospital baru Kulim yang sepatutnya dibawah Parlimen Padang serai bukan Kulim/Bandar Baharu.

Bandar Baharu Serdang masih kekal seperti zaman dulu-kala juga, Parit Buntar dan Nibong Tebal masih menjadi kebanggaan kami berbanding Kulim inilah jasa Kadir Syeik Fadzil selain Banglo mewahnya di Tawar Baling dan Hotel Sri Malaysia di Kulim.

Kami pengundi2nya masih bergantung arus pembanggunan BN di Pulau Pinang dan Perak,Kehadiran PKR dan PAS merampas Bandar Baharu menjadi kami lebih jauh tersisih dari arus pembanggunan yang ada hari ini,bila mana cakap dan janji2 pemimpin2 mereka lebih kurang 2x5 macam kadir juga !!!

Jadi apakah Kadir mampu mengancam sokongan BN/UMNO Bandar Baharu,hari ini Kadir setaraf Zul4 dan yang sewaktu dengannya.

Begitu juga dengan Aziz Kadir Syeik Fadzil dendam kaum2 cina terhadapnya masih lagi belum terubat…!!!

Kabarnya laluan sukar seandainya Dato’ Najib masih mahu mengekalkan Dato’ Aziz di Kulim Bandar Baharu.

Kulim Bandar Baharu perlu tranfomasi calun yang benar mampu menyayingi calon2 yang lepas-lepas,baik UMNO, PAS mau PKR begitu juga dengan Padang Serai,Baling dan Sungai Petani adalah diantara zon kurang selesa  untuk BN/UMNO bersenang lenang seperti dulu, kain pelikat ,beras dan gula bkn lagi DANA PRU13…tapi keterampilan dan kewibaan serta keserhanaan calun itu yang akan menjanjikan kemenangan.

Tranfomasi calun dalam PRU13..teramat-amat perlu untuk menjamin kemenangan UMNO/BN di wilayah2 ini,

Mengekal muka2 lama yang berparut dan bercalar bererti UMNO/BN menempah tsunami aceh diwilayah2 tersebut.

Quota !! Bukan lagi satu alasan “BODOH” UMNO/BN untuk melaksana tranfomasi calun untuk menjamin kemenangan dalam sesuatu wilayah .. !!

Jangan jadikan “Quota” UMNO/BN sebagai ruang selesa untuk Kapiaq harbi mebolosi ruang kemenangan !!

Jangan UMNO/BN salahkan rakyat demi untuk mempertahankan "Quota" !! yang sudah lapok !!

Isu juboq  tidak relevan lagi untuk dihidangkan pada rakyat...itu isu lapok yang cuba dipanaskan oleh sekutu kapiaq harbi untuk meraih sisa2 simpati....!! 

Komentar :

ada 2 comments ke “PENGURUSI MAS IDAMAN KADIR SYEIK FADZIL !! BETOI KA?? kah..kah..kahhh”
Anonymous said...
pada hari 

Amboi Kadiak...Nak tera mana lagi? tak cukup ke dengan apa yang dah dapat..bawa2 bershukurle dengan apa yang ada sekarang, bagilae can orang lain pulak.

PecahPalakMikir said...
pada hari 
This comment has been removed by the author.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.