Friday, March 9, 2012

KEMELUT DI KEDAH NIK AZIZ DITABAL RAJA LAWAK…kah..kah..kahhh


Mana tidaknya..lawak yang dibuat oleh Nik Aziz ini lawak luar biasa…lawak bodoh ,lawak bahalol yang makan dirinnya sendiri’ kata Nik Ajis Kemelut di Kedah cukup istimewa kerana…

“….biasa didengar khususnya berlaku dalam kelompok sekular ialah pihak-pihak bertelagah kerana inginkan jawatan, tapi di Kedah, kemelut berlaku apabila ada pihak yang menolak jawatan…..”
Kah..kah..kahhhhh

“….Di dalam silibus pengajian sekular, jawatan ialah lubuk untuk mencari kekayaan, membina empayar perniagaan dan pengaruh, justeru mana mungkin ia boleh ditolak begitu sahaja….”

Kah..kah..kahhhh

Tambah niky Aziz lagi…”jika terbukti melakukan penyelwengan sekalipun, masih enggan untuk meletakkan jawatan!!!...”

Kah..kah..kahhhh
Kah..kah..kahhhhhh
Kah..kah…kahhhhhhhh

Sebenarnya ….pada siapa yang Nik Aziz maksudkan…??

Betapa tingginya Nik Ajis meludah ke langit akhir terjatuh keatas batang hidung tupai-tupai2 dan dirinya sendiri…!!!

Kah..kah…kahhhh


Apakah kemelut PAS Kedah antara MB dan Exco  itu semata2 kerana menolak jawatan dalam erti kata ingin menjaga kepentingan rakyat? atau kerana kepentingan perut? atau kerana dengki dan busuk hati? atau terlalu kemaruk nak jadi MB? atau sanggup berkhidmat pada parti tak perlu jawatan dan gaji? atau kerana tender tak dapat digigit lagi?

Adakah EXCO tersebut menolak Jawatan atas nawaitu kerana Allah swt untuk memberi laluan kepada orang yang lebih layak dan lebih jujur ,…tidak menipu!! tidak memutaq belit !!..atau menolak jawatan semata2 "busuk perut" kerana “TENDER” yang kononnya diberi pada musuh Politik,benarkah dakwaan tersebut?

Bagaimana jika “TIDAK” benar dakwaan tersebut ?

Apa perlunya Jawatankuasa pemandu ditubuhkan??,hari ini tertubuhnya jawatan kuasapemandu tersebut semata untuk menjaga kepentingan kebendaan bukan untuk menjaga kedaulatan Islam agar senantiasa berada diatas landasan yang benar tidak menyimpang dari apa yang terkandung dalam al-quran seperti yang dicanang oleh Ulama2 “Politk Dajal” sebelum ini,ingin menegak hukum disegenap bidang!!…bukan tolak jawatan untuk menjaga kepentingan “habuan” dunia… !!

Kalau menolak jawatan atas nawaitu tender…ini membuktikan bahawa hati EXCO belidah bewak tersebut masih berkarat dengan” assabiyyah PAS ” yang mementingkan kepentingan kebendaan….kata Allahyarham Ust Ibrahim Libya apa yang GMC masih ingat lagi….assabiyyah PAS bermaksud hati pemimpin tersebut masih mementingkan kepentingan kebendaan dan Pangkat? Orang2 seperti itu terpaksa basuh hati nya dan jiwa nya terlebih dahulu ....

Golongan tersebut kata allahyarham Ust Ibrahim Libya hati dan jiwanya masih berkarat dengan penyakit Kusta cinta dunia dan tidak layak berada dalam Parti yang kononnya memperjuangkan islam seperti PAS.

Hari ini terbukti benar EXCO tersebut menolak jawatan, bukan atas landasan yang benar…menolak jawatan kerana berkepentingan kebendaan kerana Projek…inikah spesis perjuang Islam yang siang malam kononnya bermimpi untuk mati syahid dijalan Allah??

Poooorah !!!!..mati jatuh lori curi BALAK mungkin !!

Orang2 seperti inilah sebenarnya pencetus krisis melibatkan pertembungan antara Menteri Besar dan wakil rakyat kerajaan iaitu pada tahun 1978,di Kelantan yang dimaksudkan oleh Nik Aziz.

Kemelut Kedah: Beduk berlalu Parasit dan pelesit bertaut…

…..Apabila pembuat angkara tiada lagi, mereka yang berkonflik bermain wayang cina. Dua pihak yang berselisih akan bermuka2 berbaik kembali tapi dalam hati menyimpan seribu dendam kesumat….”Jawatakuasa Pemandu” menjadi senjata menikam belakang…

Seterusnya Nik Ajis menerus lawak bodoh kononnya, “Saya simpati terhadap 'tupai-tupai' yang melompat keseronokan ketika kemelut ini berputik kerana mereka menjangka akan dapat 'menikmati buahnya'. Sayangnya, putik tidak menjadi masak, tupai pula jatuh kehampaan: Nik Aziz

Pada GMC tupai2 dalam PAS ni , buah putik dan belum masak pun sanggup ditebok,lebih2 lagi buah2 tu dikalangan isteri2 orang yang bersedia dan rela ditebok….tupai PAS.

Kah..kah..kahhhh
Kah..kah..kahhhhhhh
Kah..kah..kahhhhhhhhhh

Yang paling tertarik dalam hujah Nik Aziz tersebut:

“Di Kelantan, pernah beraku krisis melibatkan pertembungan antara Menteri Besar dan wakil rakyat kerajaan iaitu pada tahun 1978, jalan yang diambil bukannya perbincangan dan pertemuan, tetapi MAGERAN yang menjatuhkan kerajaan PAS Kelantan pada masa itu”….

…..dari ayat2 Nik Aziz diatas Allahyarham Ust Ibrahim pula menyambungnya begini…

“Pada zaman itu masih ujud ‘assabiyyah PAS yang memetingkan soal pangkat dan kepentingan kebendaan” Sekarang ini pula wujud dgolongan yang masih hendak berdamai dengan dengan musuh2 Islam dengan alasan,DAP dah bertaubat..!!!

Adakah orang Yang sedemikian rupa boleh berperang pada jalan Allah? Atau boleh mencapai “ mati syahid’ kata Allahyarhan Ust Ibrahim Libya satu ketika dulu.

Atau adakah orang2 seperti Pok Nik Aziz ni termasuk dalam golongan Orang yang dimaksudkan oleh Allahyarhan Ust Ibrahim Libya golongan pemimpin yang cakap tidak serupa bikin dan assabiyyah PAS masih berkarat dan belapis dalam dirinya,kerana kamaruk untuk berdamai dengan musuh2 Islam[DAP] dengan Alasan yang cukup bahlol itu…!!

Oleh kerana Jawatan itu lubuk untuk mencari kekayaan, membina empayar perniagaan dan pengaruh, justeru itu mana mungkin POk Nik boleh ditolak begitu sahaja. Bahkan sudah terbukti menantu /kroni melakukan penyelwengan sekalipun, masih enggan untuk meletakkan jawatan,masih nak mempertahan jawatan…

Semua ulasan Pok Nik diatas menimpa atas batang tubuhnya sendiri….tapi sedar ke Pok Nik sejauhmana kesuciannya selama ini…Pok Nik tidak pernah merasa diri salah dan berdosa sebab

Segala Hukum ada ditangan Pok Nik…yang sah berdosa pun Pok Nik tolong hapus kan DOSA,, semuanya kerana "Jawatan" dan untuk menyelamat tupai2 yang cari makan mengoda bini orang !

Istimewanya POK Nik dimata tupai-tupai……!!

Kah..kah..kahhhhhh
Kahh..kahhh..kahhhh

Kah..kah…kahhhhHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH………………Ulasan Pok Nik ..[ disini]

Komentar :

ada 0 comments ke “KEMELUT DI KEDAH NIK AZIZ DITABAL RAJA LAWAK…kah..kah..kahhh”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.