Tuesday, March 27, 2012

APA YANG KADIAQ CARI... PERJUANGAN ASAL UMNO ?? kah..kah...kahhhh


Kalaulah kadiaq sedar 10 tahun lebih awal alangkah hebat dan gagahnya UMNO hari ini,tapi sayang Kadiaq sedar dan  baru terjaga setelah UMNO gagal memberi apa habuan untuknya menyambung sisa-sisa hidupnya selepas bersara...

Benarkah Kadiaq tidak berniaga sewaktu memegang jawatan dalam UMNO ..kononnya mengikut kaedah orang lama dalam UMNO?

kah..kah...kah...kaHHHHHHHHHHHHHH  Dai....macha.....lu mabok ka??

Lupakah kadiaq,sewaktu dia memegang jawatan dalam UMNO,Betoi ka kadiaq tidak berniaga tetapi Kadiaq telah membina rejimnya Syeikh Fadzil melalui kuasanya,..ini semua rakyat kedah tahu,semua menteri2 UMNO tahu,semua pengundi2 kawasannya tahu,khususnya pengundi2 bandar baharu....

30 tahun menguasai Parlimen Kulim Bandar Baharu apa yang kadiaq sumbang untuk rakyat bandar baharu? Apa yang kadiaq bawa untuk rakyat bandar baharu dan Serdang,mereka  terpaksa menumpang kemudahan dari pembangunan Pulau Pinang...... apa yang ada di Bandar Baharu????

Dan hari ini boleh dikatakan Bandar Baharu dan serdang jauh ketinggalan kebelakang berbanding Kulim..Apa pembangunan yang kadiaq bawa ke sana,Kadiaq hanya bawa kain pelikat dan beras untuk ditaburkankan pada pengundi2nya dimusim pilihan raya

Tiba2 hari ini Kadiaq bagai baru terjaga dari mimpi ngeri setelah UMNO gagal memberikan sesuatu habuan untuk dia bersaing dengan rejim2nya[kaum kerabatnya] yang terlebih dahulu dikayakan oleh Kadiaq sewaktu beliau berada dalam jawatan.

Siapa Datuk Aziz Kadiaq hari ini? Tanpa Kadiaq siapa Datok Aziz hari ini? apa sumbangan Dato' Aziz setelah mengambil alih 30 tahun takhta Kadiaq di Bandar Baharu? dapat kah Datuk Aziz mewarisi Bandar Baharu tanpa Kadiaq hari ini?


Sedarkah Kadiaq, bahawa UMNO bagai Syarikat Sdn Bhd rejim Kadiaq sendiri hari ini?? dimana ada UMNO disitulah ada rejim kadiaq,dimana ada rejim kadiaq disitulah ada UMNO? apakah UMNO itu "Kadiaq Syeikh Fadzil Sdn Bhd yang punya??? mengapa tidak "UMNO" itu rakyat yang punya atau Ahmad ali baba yang punya?

Kah..kah..kahhhh

Apa pula sumbangan rejim kadiaq yang kononnya lahir bersama2 tokoh terawal UMNO dulu?....Tetapi Rejim Kadiaq.... hanya lahirkan kekayaan Sdn Bhd kroni2 mereka saja.

56 tahun kadiaq bersama UMNO, lupakah tanggung jawab kadiaq pada rakyat,khususnya rakyat dikawasan Parlimennya sendiri..mengapa hari ini tiba2 Kadiaq baru sedar,beliau pemimpin dan perlu bertangung jawab kepada Rakyat,perlu agihkan kekayaan kepada rakyat,mengapa tidak sepuluh,atau 20 tahun yang lalu sewaktu beliau mempunyai kuasa dan suara???

Hari ini setelah 56 tahun berlalu segala bisa,dan kuasa hilang,Kadiaq kononnya cuba membawa UMNO yang sudah jauh terpesong dan tersasar kembali kepangkal jalan setelah rejim kadiaq sudah kenyang membuntal.

Mengapa hari ini segala keburukan yang dibina 56 tahun lalu dalam UMNO nak dirobohkan??? bukankah 56 tahun itu sudah cukup lama dan cukup tua jika buluh hendak dilenturkan,sedangkan sewaktu rebung berputik Kadiaq dan rejim2nya yang sehaluan dalam UMNO meratah pengorbanan rakyat dengan rakus? apa kah kadiaq lupa tanggung jawabnya pada rakyat...lupa nilai perjuangan asal  UMNO ?? kerana lemas dalam kemewahan dan cahaya neon Bunglow di Tawar???

Hari ini,Kadiaq  baru sedar ,setelah rakyat   sudah lama sedar dan sudah bijak untuk menilai apa yang Kadiaq lakukan 30 tahun lampau,dan apa yang  sedangkan kadiaq s lakukan dan cakapkan hari ini?

Kah..kah..kahhh

Mengapa rakyat menolak Kadiaq? jika kadiaq benar2 pemimpin yang berprinsip yang mempertahankan nilai perjuangan dan kepimpinan tokoh2 awal dalam UMNO dulu? mengapa kadiaq perlu membetulkan UMNO yg kononnya sudah 56  terpesong nilai perjuagan asalnya hari ini ,mengapa  tidak 10 atau 15  tahun yang lalu???

kah..kah..kahhh
kah..kah..kahhhhh
kah..kah..kahhhhhhh

Mengapa Kadiaq yang kononnya orang lama dalam UMNO yg hidup sezaman tokoh kemerdekaan baru terjaga,.. setelah 56 tahun sudah berlalu...andainya UMNO hari ini menganugerahkan Kadiaq apa2 jawatan Pengurusi GLC bertaraf Gian apakah Kadiaq akan melakukan pekara yang sama hari ini, semata2 untuk membetulkan nilai perjuangan UMNO yang diasaskan oleh pemimpin2 yang terdahulu? 

 kah..kah...kahhhh
kah..kah..kahhhhhhh
kah...kah...kahhhhhhh

Kadiaq sudah terlambat...dan sudah tertinggal jauh walaupun pintu taubat masih ada,tapi kadiaq  tidak semudah itu  meloloskan dirinya meninggalkan UMNO sdn Bhd milik rejimnya hari ini.

Kadiaq jangan menambahkan geli hati pihak pembangkang khususnya PAS yang cuba didampinginya hari ini??mereka lebih mengenali  siapa kadiaq  berbanding pemimpin UMNO itu sendiri.

Adanya mereka didalam jemaah  PAS hari ini pun... sedikit sebanyak kerana sikap kepimpinan Kadiaq  30 tahun yang lampau....sedar ka Kadiaq???

Kah..kah...kahhhh
kah..kah....kahhhhh
kah..kah...kahhhhhhh.

Kadiaq perlu sedar ....bukan hari ini,Tapi 10 atau 20 tahun yang lampau....bukan terjaga setelah tiada apa2 jawatan dalam GLC gian yg mampu  disandangnya hari ini,atau setelah lampu di Bunglow nya di Tawar malap dan pudar,tiada lagi penunggu setianya mengabus dan mengilap atau menjilatnya !!!

kah...kah...kahhhh

Apakah Kadiaq merasa lampu2 neon di Bunglownya akan  memancar kembali .....??/

kah..kah...kahhhh

GMC rasa elok Bunglow kadiaq ditawar Baling, dijadikan Markas untuk PAS bersarang dan menyerang rejim2nya yang menerus 56 tahun perjuangannya yang tersesar....

Kah..kah...kahhhh



Komentar :

ada 2 comments ke “APA YANG KADIAQ CARI... PERJUANGAN ASAL UMNO ?? kah..kah...kahhhh”
Anonymous said...
pada hari 

meneri pesta,,,haaaaa.....haaaa

Anonymous said...
pada hari 

Elok suruh keling ni menyedari asal usul keturunannya.
Pukimak punya keling setelah dijadikan Melayu olih UMNO......setelah kaya raya......UMNO pulak nak dimusuhinya.
Dasar keling paria.....malangnya masih banyak keturunan keling yg dimelayukan UMNO masih berada dlm UMNO dan tidak heran akan berkelakuan saperti sikeling tua ni suatu hari nanti.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.