Saturday, March 20, 2010

ESOK ANWAR KE PUTRA JAYA !!


Sapa yang tak percaya…!! kalau dah semua ada, Yang Dipertuan Agong di Istana dah lama nanti,Timbalan Speaker tunggu nak umum saja lagi..Ahli-Ahli Parlimen yang dah lompat parti dah bersedia nak bubuh gear…Angkatan tentera sudah lama bersedia pasai itu dah tugas dia..Ahli Parlimen PKR dan PAS dah cukup pecaya esok Anwar nak ke Putra Jaya!!



Dah cukup dekat dengan Putra Jaya mungkin dah tak sampai sedepa saja..esok Anwar nak ke Putra Jaya !! !!

Yang bangang tidor tak lena..cuma tunggu time nak masuk gear jalan saja..esok Anwar ke Putra Jaya !!

Maklumlah lah dah lama menanti..dah lama dok termimpi-bukan senang nak jadi menteri..kerusi empok dan bilik sejuk pun dah sedia menanti untuk depa nak pijak pi..esok Anwar nak ke Putra Jaya !!!..

Anak pinak saudara mara sudah mula nyanyi..esok Anwar nak ke Putra Jaya!!

Lepas ni dak tak duduk dikedah lagi..tinggai kampong ,tinggai lah bendang …telepon yang berkarat dah mula berganti..maklumlah nak jadi bini menteri..esok Anwar nak ke Putra Jaya !!.

Jumpa penyokong tak kerin gusi maklumlah bini menteri..rakyat tak boleh dibuat tak peduli… besok lusa sapa nak pangkah laki.Kenduri kendara pun dibuat tak berenti kononnya buat doa selamat sekali,baca doa tentulah kena bakal pak-pak menteri yang tak berserban dan lebai lagi sama-sama dok bermimpi..

Kain pelikat, lebai dan ketayap dah tak pakai lagi..semuanya bergaya macam menteri..masing-masing tersenyum sesame sendiri pasai ada yang pakai tai sampai ke pagi…tidak temasuk yang melecup kaki pakai kasut yang baru beli..!!kasut jepun dan capar tak pakai lagi kononnya nak jaga status nak jadi menteri.. siang,malam kasut berkiwi berkilat kalah ikan keli.Ceramah dipadang tak pi lagi…ada tugas di luar negeri..nak pi ambik lumut nak buat Industri..

Drebar-drebar dah macam abdi melayan siamang yang tengah ciwi..

Hari ke Putra jaya dah nak cukup hari..Anwar kata tanggal 16 haribulan ni..campur hari ni tinggai 2 hari lagi..!! itulah keja depa dok bilang hari..tilam bantai dan kain baju sealmari dah tersimpan rapi..ada yang lebih pun sudah di bagi-bagi kononnya sedekah jariah bukan nak rugi..dalam otak dah terfikir nak beli ganti…bila sampai di Putra jaya nanti….tak kan nak pakai fesyen-fesyen yang dulu-dulu lagi…dah nak jadi bini dan laki menteri tentulah nak jaga status laki bini.. sudah tentu hanyun kaki..siap dengan ada orang jaga lagi…makan minum tentu tak buat lagi semuanya pakai kuli…

Bakal PM ke-6 depa bertambah cempera lagi tengok kelakuan puak-puak jakun ini…yang dok mimpi nak jadi menteri…….Walaupun cempera bersiap juga dia…tapi bukan nak kePutra Jaya….Tapi bersiap sedia “Wa Mau Kelentong” apa…pada puak-puak yang tengah cempera yang tak ada tokoh serta gaya..yang mahir Cuma maki hamun saja…mampukah depa nak buat kerja…aaahhh !! itu bukan urusan dia!

Tarikh berjanji dah pun tiba..bilangan janji ada enam pekara,Agong dah pekenan,Tentera dan Speaker dah bersedia,BN yang dah nak lompat dah cukup bilangan,Ahli-ahli MP PAS dan PKR dah tunggu di kawasan sampai terima arahan,16 haribulan tarikh pembohong ke Putra Jaya..kera dan siamang semua percaya…sampai lembu dan kerbau pun golek kepala….

Dalam sibuk sempat juga Anwar bakal PM-ke-6 ke kedai use car pi tempah Plat numbor 6 angka…guna plat pun sama juga “Wa Mau Kelentong” apa tentang janji enam pekara nak rengkas cerita Anwar bubuh WMK 6 saja..mudah pula Wa Mau Kelentong...depa itu kes ada 6 pekara yang dia berjanji sudah ada cuma tunggu saatnya saja nak ke Putra jaya…

“ ………..malah nombor pendaftaran kenderaan Ahli Parlimen Permatang Pauh itu pun sudah ditukar menjadi WMK 6, kononnya Anwar sudah dapat restu Yang Di Pertuan Agong sebagai Perdana Menteri ke 6”- Zahrin

Wowwwww !! WMK 6 sapa punya???

Bila terdengar pada sekelian kera dan Siamang bergayut dan beraraklah depa sekiling kota..kononnya Anwar nak ke Putra Jaya!!!..

Yang bangang terus pecaya yang pekak buat cerita..yang bisu menyalak saja..yang buta teraba-raba…yang lumpuh bagkit semula..yang berserban berjubah mula bergaya..esok kita nak ke Putra Jaya…berceramah lah sekelian pemimpin depa sudah tak kenai to’ kong dan gereja..berceramah tak tentu masa sampai ada yang terlentang , terguling dijalan raya..kononnya depa dah jadi raja…

Anwar yang pembohong tegelam punca tengok perangai simang dan kera yang cukup pecaya kononnyadepa dah berjaya nak sampai ke Putra Jaya

Cina dan India tengok saja kera dan siamang berhimpun dijalan raya bukan setakat berimpun saja ..ada yang tidur,terguling dan terlentang dijalan raya..hairan dan pelik tercegang pun ada…pasai yang berkopiah dan yang berserban pun ada…tapi tidak pula cukur kepala ..macam tok sami depa..lepas beguling Perak terlepas saja..

Menyalak berkukuklah pula segala kera dan siamang yang ada…tertidur,terlentang pula dijalan raya..mengalahkan penganut di batu cave pula..tapi tidak pula cucuk lidah dan cukur kepala dan tidak pula hampas kelapa atas jalan raya..tapi ada gaya dan hampir serupa..dengan depa punya budaya belarak kawadi dijalan raya..

Tarik yang dok tunggu sudah pun tiba tapi bukan ke Putra Jaya..tapi terbaca apa zul kulim tulis saja….

“Esok Isnin 29 Rabi'ul Awal 1431/ 15 Mac 2010 Parlimen akan mula bersidang. Sidang kali ini secara rasminya dipanggil Sidang Dewan Rakyat ke 12, Penggal Ketiga Mesyuarat Pertama yang dijadualkan bersidang daripada esok sehingga Khamis 15 April 2010. Tunggu dan lihat! Jangan kemana-mana, dan jangan betulkan antenna telinga anda..

Wowwwww !!

Yang pekak dan tuli terus pecaya, esok atau lusa MP2 PAS dan PKR nak ke Putra jaya untuk merampas kuasa dari BN pula....sampai petang ada yang hampa, ada juga yang terguling ,terlentang pun ada..yang tak siuman janganlah cerita berkokok dan menyalak macam-macam ada....

Anwar yang dengar …dah tak tau buat apa..pasai yang terbongkar semuanya yang betoi-betoi belaka..

Sekelian kera dan siamang tergejut jaga melihat Anwar yang lari tak cukup tangga.. kera dan siamang terasa kecewa ada yang tersedar dan ada yang baru terasa Arahan Anwar kepada depa …pi..!!! balik kekawasan masing-masing jaga…tunggu sampai pilihan raya pula..!

Sampailah disini saja…kesian juga pada yang hampa….esok Anwar nak ke Putra Jaya !!

Cerita ni hanya rekaan GMC semata-mata bila terkenang MP2 Kera dan Siamang di ZOO Negara yang berpesta mimpi nak ke Putra Jaya.

wassalam.apbs

Komentar :

ada 3 comments ke “ESOK ANWAR KE PUTRA JAYA !!”
Anak Melayu Kampung said...
pada hari 

Tahniah GMC.
Ada bakat. Sungguh.

Lepas ni tentu ada pengusaha ambik ide ini dijadikan wayang atau drama.

Tapi kesian kepada mereka yang betul-betul menjadi "pelakun" kerana angan-angan yang tak menjadi.

Aku percaya lepas ni semuanya akan kembali siuman.

Salam.

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...
pada hari 

T/kasih Anak Melayu Kampung.

Inilah saja yang termampu Anwar tinggalkan sebelum terjun tak jumpa tangga.Anak Melayu Kampung jgn cuba Rasuah GMC pula..GMC bkn ahli-ahli kelap ulama slipar.

Apa pun t/k saja GMC pada Bro nk belanja mkn pun tak kenai sapa..tp syarat bkn ahli ulama trompah ..itu saja.

Anonymous said...
pada hari 

KERA,SIAMANG,BEROK DAN UNGKA....SAMA SAMA SATU KELUARGA....ANGAN ANGAN NAK PERGI KE PUTRA JAYA....16 HARIBULAN TERSILAP ANGKA.....kesia depa!kesian depa!kesian depa!.....SIANG MALAM TIDUR TAK LENA.....ADA YANG MENONGGENG KAT JALAN RAYA.....TUNJUK PERANGAI KAT DEPAN RAJA....MALUNYA RAJA DOK TENGOK BANGSANYA HINA....malunya aku!malunya aku!malunya aku!...anak ungka said

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.