Friday, January 14, 2011

MENUJU PAS BARU..! kah..kahh..kahhh


‘Menuju PAS Baru’ tulisan AJK PAS Pusat, Dr. Mujahid Yusof, badan bukan kerajaan, NGO Ilham Centre akan menganjurkan forum mendiskusikan buku tersebut.

Kah..kahh..kahhhh..

Mengapa PAS tak selaras sekali menuju Islam Baru?

Kah..kahh..kahhhh.

Mengapa PAS saja yang baru tapi Islamnya masih yang lama juga?

Kah..kahh..kahhh

PAS yang lama “Haram jika berkongsi kuasa dengan kapiaq”!
PAS yang baru “Halal dan dapat pahala berkongsi kuasa dengan DAP kapiaq Harbi”!

Sial ! Punya Politik cari makan!!

Kah..kahh..kahhhh

Sudah lebih 50 tahun Negara Islam PAS perjuangkan tapi PAS masih yang lama dan lapok..masih bercirikan maki hamun!!

Kah..kahh..kahhhh

Kini PAS menuju kearah PAS Baru yang lebih Sial !!

Kah..kahh..kahhhhh

PAS yang lama tak cukup makan…!! Menuju PAS baru banyak pak2 lebai diberi jawatan!!

Kah..kahh..kahhhh

PAS BARU !dihalal tertidur dan terlentang diatas jalan..!!

Kah..kahh..kahhhh

"Kami nyatakan dan tegaskan bahawa forum dan diskusi buku ‘Menuju PAS Baru’ adalah salah satu daripada inisiatif dan di antara usaha proaktif kami bagi menjayakan hasrat murni ini.

"Ilham Centre hanya menyediakan ruang, pentas dan tidak lebih daripada sekadar berperanan sebagai media perantara kepada semua pihak untuk berdiskusi secara terbuka," katanya.

Kah..kah..kahhh


[klik Disini]

Komentar :

ada 8 comments ke “MENUJU PAS BARU..! kah..kahh..kahhh”
Ular Menyusur Akar said...
pada hari 

Ada agama baru? Islam baru?

Malaysia Post said...
pada hari 

salam perkenalan....sy telah link kan blog anda di blog sy...sy harap anda dapat link kan blog sy di blog anda....

TQ

http://malaydelima.blogspot.com/

Ninja said...
pada hari 

GMC.hangpa pun ketinggalan zaman politik.Secara rasionalnya itulah PAS dalam meneroka menikmati kuasa.Matlamat menghalalkan cara.Soal PAS dan Islam .Itu dulu kala dizaman TOk Nadok.Alhirnya PAS dapat juga sedikti kuasa jaga negeri Kedah dan Kelantan.Makna nya UMNO dah hilang dua kuasa di Kedah dan Kelantan.Bagi UmNO satu lagi ialah Selangor.Satu lagi ialah Pulau Pinang.Itulah namanya seni dalam politik.Yang aku pelik sangat kenapa selapas PRU 12 lalu tak berubah.Berubahlah sama cara baru atau cara handalan.Bila puak UMNO nak berubah.Haram sungguh....samapi hari pun belum berubah.Sebenarnya UMNO di Kedah masih tak berubah.Aku sengaja turun kebawah untok dapat gambaran realiti sebenarnya.Amat mengecewakan.Maknanya pemimpin tempatan telah menipu pemimpin atasan.Banyak berita politik yang keluar di dada Akhbar perdana mengenai aktiviti politik disitu.Aku turun sendiri buat susulan berita itu.ternyata kosong sahaja dari segi faedah politik UMNO.Tak lebih sekadar berita kosong.Rakyat marhein geleng kepala.Ambil tindakan wahai pemimpin UMNO dikedah.PAS dan berubah dalam banyak perkara.Terutamanya dari segi pendekatan.Mereka telah keluar dari bawah tempurong.UMNO pula macam lari masuk dalam tempurong.Ayuh lah UMNO.

Ana said...
pada hari 

Wahai Ninja...anda sebanarnya kurang arif mengenai perkembangan politik semasa di kedah. Anda kata UMNO kedah tak berubah, PAS dah berubah. Anda silap. UMNO telah banyak melakukan perubahan, pertamnya umno telah mengubah kerajaan yang memerintah kedah, keduanya UMNO telah jadi pembangkang, ketiganya banyak cawangan di bahagian telah label sebagai tidak aktif/bermasalah kerana cawangan itu tidak mencalonkan ketua Bhg yang menang semasa pemilihan cawangan menyebabkan cawangan-cawangan itu telah diambil alih tadbir oleh bahagian. Secara tidak langsung cawangan tersebut telah dinafikan hak mereka dalam bahagian.Itulah perubahan, banyak lagi yang umno kedah lakukan perubahan. Ada banguna sendir dijualkannya dan sewa banguna untuk buat pejabat, ha...inilah perubahan namanya. UMNO akan terus melakr perubahan dari semasa ke semasa insyaAllah...tunggu dan lihat...perubahan demi perubahan dari dapat lihat hinggalah tidak dapat lihat apa itu umno dan di mana umno.....

anak kg keladi said...
pada hari 

Ana..ini macam perli UMNO Padang Serai.Sebiji macam UMNO Padang Serai dia punya cerita.Yang lain satu Kedah serupa.Cuma Di Padang Serai je jual bangunan di Taman Mahsuri kemudian sewa kedai cina buat pejabat.Inilah perubahan.Kah kah kah kah kah.

Anonymous said...
pada hari 

UMNO Kedah masih dok melelong lagi.PAS dah bergerak laju dalam senyap.Di sik masuk umno 100 orang.UMNO jangan terperangkap syok sendiri.Penyokong anti meluat ketua bahagian berlunggok.

Anonymous said...
pada hari 

kah...kah...kah!...PAS baru tak payah nak beri salam lagi bila kita jumpa satu-satu jaamah,hanya cangak-cangak macam rusa masuk kampung.macam apa yang pernah dilakukan oleh beliau.kah..kah..kah perubahan yang baik.

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...
pada hari 

T/kasih sahabat2 ana yang meninggalkan komen baik yang tak bernama maupun yang bernama samaran apa pun Ana ucap sekali lagi terima kasih.

Sengaja GMC guna "ana" tu bagi nampak mirip kepada "PAS lama" sikit!

kah..kah.kahhhh

PAS baru pula..i ucapkan terimakasih kat u all atas kesuian meninggalkan sikit komen.Atau cara PAS baru ucap macam ni...wa mau ucap telima kasih atas lu olang semua kasi komen disini..

kah..kah..kahhhh

PAS balu..PAS lama..!!!

kah..kah..kahhhh

Sial !!

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.