Wednesday, September 2, 2009

SUDAH SASAU KAH NIK AZIZ- SAYA NAK PAS !





“Saya nak Pas.
Tak payah rombak barang yang sudah ada tapi kalau nak rombak juga boleh syaratnya parti baru ini dasar utamanya Islam. Kalau tak setuju Islam cakap di mana tak betul Islam. Boleh bubuh (letak) nama lain, tak ada apa yang penting dasarnya Islam”- sinar NIK AZIZ NIK MAT.

Mungkin sekutu Nik Aziz saja iaitu DAP mampu menjelaskan dimana tak betul Islam pada Nik Aziz.Tidak masakan Karpal Singh boleh mencabar sepertimana Nik Aziz mencabar dimana tak betul Islam pada orang Islam sendiri.

Nik Aziz perlu sedar yang tak betul itu bukan Islam tapi orang yang memperalat agama untuk kepentingan politik itu yang tak betul dan sasau.Dan satu lagi orang Islam yang bercakapnya tidak serupa bikin dengan dasar Islam itu sendiri.

Hari ini bangsa sudah mula bercakap apa yang tidak betul dengan dasar politik PAS bukan “dasar Islam”.

Nik aziz jangan cuba putaq belitkan fakta seperti EXCO-EXCO PAS yang dok di negeri Kedah la.sanggup berbohong menipu bangsa…tidak kurangnya pula sanggup menolak hukum Allah ta’ala.

Siapa PAS dan siapa NIk Aziz dan siapa haiwan yang mampu mengubah dasar agama Allah swt? Tidak ada sesiapa yang mampu mengubah dasar allah swt kecuali iblis laknatullah yang cuba memesong dasar Islam yang telah sedia ada kerana kemaruk pada kuasa.

Islam dan PAS terlalu jauh perbezaannya bukannya sama makna!.

Islam ad-Din, agama. Manakala PAS bukan agama…PAS parti politik atau “satu pertubuhan” yang telah dipinda dari pertubuhan asalnya oleh manusia yang gila kuasa seperti pemimpin-pemimpin PAS hari ini.

“PAS kemudiannya telah didaftarkan sebagai sebuah organisasi pada 31hb. Mei 1955 dengan Nombor Pendaftaran. 733 di Pulau Pinang.”- sejarah penubuhan PAS.
“ Beliau adalah Ustaz Uthman Hamzah bekas anggota Hizbul Muslimin dahulu. Beliau mencadangkan nama Persatuan Ulama Se Malaya “DIPINDA” kepada Persatuan Islam Se Malaya, atau sebutan ringkasnya PAS”- Sejarah penubuhan PAS.

Inilah sebenarnya rupa dan wajah PAS...PAS bukan Islam.Dan Islam pula bukan PAS!

Butakah Nik Aziz dengan sejarah politik sendiri yang hanya mandaftar manjadi ahli Pas seusia 36 tahun.

Islam tidak pernah dipinda dan tidak pula mempunyai nombor Pendaftarannya atau nombor pertubuhannya sejak zaman Rasullullah hingga ke hari ini.Kecuali PAS!

Islam adalah agama hak Allah swt untuk sekelian bangsa berada dalam satu agenda.

Bukan satu Petubuhan berbagai agama dan sekelian bangsa menghurung satu warna tunduk dan patuh bagai lembu pada satu Mursyidul amnya saja.

Itu Pertubuhan politik orang melayu yang dilembukan oleh musuh-musuh ISLAM yang kemaruk untuk berkuasa.

Tetapi ilmu dan semangat ingin memerintah tidak selaras dengan keupayaan ilmu mengenai pemerintahan Islam yang mereka ada.

Seperti yang dimaksukan oleh Asy-Syahid PAS sendiri.

Pemimpin Islam tidak setolol dan sebahlol pemimpin PAS hari ini.

Sedar kah Nik Aziz. PAS satu “pertubuhan” dan[Bukan Agama] .

Pertubuhan yang telah pun dipinda dan dicat semula oleh pemimpin-pemimpin termasuk NIK Aziz Mursyidul amnya dan mengumpul segala bangsa serta berbagai agama bersatu dibawah satu warna.
Sujud dan patuh pada satu fatwa atau amanat gila yang mampu berubah mengikut selera politik mereka.

Dasar Islam tidak sesasau dasar politik PAS yang berubah mengikut cita rasa pemimpin PAS yang gila kuasa.

Fahamkah para sekelian pemimpin-pemimpin PAS yang telah dilembukan oleh DAP hari ini.Bezanya PAS dan Islam hari ini.

wassallam apbs.

Komentar :

ada 4 comments ke “SUDAH SASAU KAH NIK AZIZ- SAYA NAK PAS !”
C L J said...
pada hari 

Keturunan dari Lawrance of Arabia ke ?

Anonymous said...
pada hari 

SPR boleh ke benarkan Agama Islam bertanding PRU kalau nama PAS di tukar ke Agama Islam?
=> Pas sanggup sangat nih...... ( boleh semua jabatan Agama Islam termasuk JAKIM, IKIM dsbnya benarkan penjawat-penjawatnya terang-terangan menyokong parti yang dia orang nak...... Parti Umno (BN) ker gamaknya yang mereka pilih......

Sian UMNO..... BEnd.....

ntah laaa..... said...
pada hari 

lagakan jer dia dlm debat dgn ulamak yg power dr kerajaan... setakat orang yg bukan ahli dlm bidang ugama yg cakap baik tak yah...

Anonymous said...
pada hari 

salam:

Elok juga pandangan KINYiil hari ini setiap amanatnya belum si sanggah secara bersemuka.Hanya sekadar fatwa di luar gelanggang saja.



wassallam

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.