Monday, September 21, 2009

BERSUMPAH LA NON.....






Isu liwat Anwar tidak lebih dari isu yang bersepak-sepak sedang belaku dilorong-lorong chow kit road saja hari ini.

Sedarkah kita apa agenda perjuangan Anwar hari ini berbanding sebelum ini.Hari ini Anwar jarang sekali malah tidak terdengar Anwar berbincang tentang kedaulatan Islam seperti dulu lagi.

Akhir-akhir ini Anwar lebih memperjuangkan dasar Demokrasi
Apakah Islam selama ini tidak demokrasi lagi dalam agenda baru anwar bersama Amerika?.

Sejak bila Anwar menyedari Islam selama ini tidak demokrasi?

Jika عبد الرحمن الكواكبي‎,Al Kawakibi berjaya tumbangkan Khalifah Uthmaniyah, Sedarkah kita Anwar sekarang sedang berusaha' kearah untuk menumbangkan ketuanan Melayu/Islam di Malaysia.

Apakah perjuangan Anwar hari masih seperti dulu? Apa sebenarnya agenda perjuangan Anwar hari ini berbanding dulu dalam mempertahankan ketuanan Melayu ?

Setelah Anwar tersingkir dari UMNO mengapa segala-galanya berubah dari titik tolak perjuangan asal nya?

Mengapa hak keistimewaan orang melayu nak di hapuskan.Sedangkan sebelum ini Anwarlah orang yang cukup lantang mempertahankan hak orang Melayu.

Ingatkah kita satu masa dulu di satu majlis yang diadakan didataran Merdeka? Siapa yang menabik dada bersuara Angkuh ,bongkak serta sombong bersama-sama kuncu-kuncunya yang berjaya dicucuk hidung didalam umno bertempik gegak gempita untuk membela politik bangsa?

Siapa yang menabik dada terlebih sudu dari bubur berbanding penyokong UMNO sendiri.

Mengapa hari ini Anwar sudah berubah laku dan tiba-tiba mencabar kembali bangsanya sendiri dan berdamping pula dengan musuh yang paling dibencinya dulu termasuk PAS.

Sedarkah Anwar dan sekelian bangsa Melayu,hari ini Allah swt sedang menguji keangkuhan Anwar satu masa dulu?

Mengapa bangsa sanggup pula bersama Anwar mencabar ujian Allah swt padanya hari ini?

Apakah bangsa merasa suara rakyat berjaya menutup segala kemungkaran yang dilakukannya selama ini? Atau suara rakyat mampu melawan kuasa Allah swt yang sedang menguji keangkuhan Anwar hari ini.

Hari ini mengapa Anwar mempertahan “SUMPAH LAKNATNYA” jika itulah satu-satunya jalan terakhir untuk kembalikan keyakinan bangsa terhadapnya yang dianggap ia satu konspirasi jahat pihak tertentu untuk merosakkan masa depan politik dan nama baiknya?

Mengapa Anwar terpaksa bedolak dalik sudah sekian lama…Mengapa sanggup mempertahankan “SUMPAH LAKNATnya” hingga sanggup menerima segala cacian dan cemuhan dari bangsa.

Mengapa Anwar menolak segala saranan para Ulama samada yang memihak padanya maupun bukan menyebelahi mana mana politik?

Mengapa Anwar lebih yakin dengan perundangan yang dikatakan tidak adil dan telus terus membica kesnya.

Bukankah lebih mudah mengembalikan keyakinan bangsa terutama orang melayu dengan bersumpah sahaja.Dari terus mencipta onak yang boleh merosak perpaduan bangsa.

Hari ini seluruh Bangsa, rakyat termasuk sahabat handai serta kawan dan taulan serta bekas pelajar-pelajarnya sedang menunggu.

Dimana kebenarannya dan keluhuran Anwar selama ini…yang pernah ditabalkan oleh PAS sebagai al khahfi yang licik membica hal-hal Agama!

Supaya tampil menafikan tuduhan keatasnya dengan cara bersumpah seperti yang disarankan oleh Nik Aziz dan disokong oleh bekas mufti Perlis?

Ayuh bersumph sajalah..

Komentar :

ada 4 comments ke “BERSUMPAH LA NON.....”
Che Leh Jangok said...
pada hari 

Kalau GMC berharap nak tengok / dengar Anuar bersumpah, alamatnya kecewalah GMC. Tak akan berani dia. Dia tahu apa yang rahsia dalam kehidupan dia sendiri.

Dia tak berani tu menunjukkan dia masih percaya kepada janji Allah bahawa orang yang menghadapi tuduhan dosa besar jika ia bersumpah dengan sumpah syarie itu Allah akan menunjukkan kebenarannya dimuka bumi ini lagi.

Ini yang dia tak nak kerana dia kasihan kepada pengikut2 dia. Nanti malulah pengikut pengikut termasuk mereka dari pihak yang sedang membolot untung dari kedegilgilaan Anuar seperti Mat Sabu yang pernah menggunakan istilah "Anuar Al Juburi".

Kemana mereka ini nak sorok muka mereka dari manusia. ... ... ... ... ...

Che Leh Jangok said...
pada hari 

Pinjam satu gambar untuk lanjutan tajuk bicara dilaman hamba. TK. Budi mu dikenang,

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...
pada hari 

salam:

Sekadar seruan rangsangan pada penyokong penyokong dan pengampu-pengampu dia.

walaupun sudah kita terlebih dahulu pasti dia tidak mempunyai teloq untuk membuatnya...walaupun sekadar menyebut nama allah sahaja...

Para- sahabat dan rakan taulan dia amat mengenali siapa dia....lebih-lebih lagi saudara-serta sahabat handai nya sendiri....

itulah dia degil dan anggkuhnya anak kelahiran To" kun yang bijak bermuka-muka selama ini..bukan baru... sejak di yayasan anda dan sejak berusrah bersama rakan-rakan Abim dulu lagi.


wassallam apbs.

Anonymous said...
pada hari 

al maklum lah sudah impian melambong tinggi tak boleh di tarik balik
alang alang menyelok pekasam biar sampai ke lengan tangan
alang alang berjuang (kerna Malu) biar sampai jadi President Malaysia yang pertama
dapat tak dapat lain cerita...
boleh cerita kat sungai buloh

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.