Monday, September 14, 2009

MELAYU TUNJUK BELANG...INDIA NAIK TOCANG!






"Semalam golongan paria dalam MIC mencadangkan diletakkan 'kalungan selipar' pada gambar bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad ekoran kenyataannya yang didakwa mencampuri urusan dalaman MIC."

”Sukar untuk memisahkan MIC dengan Samy Vellu kata Muniandy, salah seorang perwakilan.yang juga mendakwa kenyataan Dr. Mahathir menjatuhkan maruah Presiden parti itu, Datuk Seri S. Samy Vellu."

Paria naik tocang..Melayu main belakang.

Sebelum zaman British lagi melayu sudah bijak main belakang..talibarut salah satu kerja yang sinonim dengan orang melayu sejak dulu,kerja ini lebih paria dari paria yang.. “di letakkan oleh British diestate-estate untuk menoreh getah pada siang hari dan dibina kedai tuak untuk mereka menikmati tuak pada malam hari.”

Kerana puak-puak talibarut ini tidak perlu menorah getah atau mendulang bijih timah atau mengangkat senjata dalam perjuangan…

Talibarut-talibarut melayu ini adalah pedagang-pedagang menjual rahsia bangsa…untuk mengisi uncang dan tembolok anak pinak mereka.

Jadi tidak hairanlah hingga ke hari ini kerja-kerja talibarut ini lebih sinonim dengan orang melayu berbanding cina dan india.

Hari ini siapa yang terlebih paria dan terlebih terpacak tocangnya?Melayu,cina atau India.

Mengapa kita marah pada paria yang kencing belari kerana sejak dulu hingga kini melayu masih kencing berdiri…tidak pernah pun kita menganggap melayu “PARIA” apakah kerana Melayu itu Islam? Benarkah melayu itu Islam? atau Islam itu melayu.

Apakah dengan keistimewaan ini lalu kita mengambil jalan mudah menganggap kita yang lebih Islam dari orang lain?

Hari ini tanpa segan dan silu mereka mendakwa ….“Nik Aziz secara tidak langsung tetap mendakwa PAS lebih Islam dari orang lain”.

Siapa pencipta …‘mahafiraun’. Dan sekarang..‘Najib Altantuya’.
Apakah ini budaya melayu dalam Islam.

Melayu jangan buta… babi didepan mata…warnanya jauh berbeza dari apa yang ada.

Hari ini kononnya melayu menjunjung dasar “Membangun Bersama Islam”.

Renung-renunglah siapa terlebih “PARIA” pada Agama,bangsa ,dan pada pemimpin bangsa sendiri?

Komentar :

ada 2 comments ke “MELAYU TUNJUK BELANG...INDIA NAIK TOCANG!”
Anonymous said...
pada hari 

Wahduh, British bikin mereka lebih dari hamba abdi, Queen E punya gambar diusung merata corok walaupun dah masuk tahun 2000? Sikit punya puja kerabat SLAVE MASTERS mereka dulu.

Usung gambar Gandhi merata.. tapi apasal itu kerabat Ghandi tak pandai kasi makan sama dia orang sampai BERJUTA2 terpaksa merayap merata dunia cari makan?

Sini mari, makan apa saja dapat, bukan sekadar nasi buangan upah kerja, rumah kandang kerbau tukar jadi bangalo, kereta lembu tukar Merc dan BMW..

banyak cantik, mau selipar kasi orang?

No wonder the caste system survived even over 2000years. Memang perangai sudah tersedia macam ni berkurun zaman lamanya!

KASTA

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...
pada hari 

salam.
Terima kasih anon diatas komen anda,pedas dan cukup pedih pada yang memahami.

Tapi sayangnya orang melayu sendiri rumah kandang kerbau TIDAK tukar jadi bangalo...merempat pula ditanah sendiri,bangsa sendiri dicaci keji.

Dasar bangsa di letak ketepi konon nak adil pada semua anak negeri.

Agama sendiri dicaci masih betoleransi kononnya mereka belum faham dengan agama suci.

Itulah kononnya dasar melayu yang cukup tinggi nilai budi demi kepentingan parti.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.