Thursday, September 24, 2009

PAS CABAR DAP.






Bismillah hirRohman niRohim.

“Tanda orang munafik itu tiga walupun ia puasa dan salat serta mengaku dirinya muslim. Bila ia berbicara ia berbohong jika berjanji ia engkar dan jika dipercaya ia khianat.”

Hari ini PAS mengkianati Amanat Hadi…

Dari hadis di atas dapat ditafsirkan bahwa orang munafik ialah orang yg bertolak belakang antara lahir dgn batinnya.

Iaitu lahirnya Islam sedangkan batinnya ingkar.

“Dalam surah Al Baqarah membahagikn kategori manusia kepada 3 golongan.”

“Pertama golongan beriman, yang menjadikan Al Quran sebagai petunjuk jalan kehidupan.”

Golongan kedua adalah golongan kafir-mereka yang secara terang menolak ketuhanan ALLAH.

Golongan ketiga adalah golongan munafik,yang nampak lahirnya seperti Muslim.

Mereka berjanggut serban, mereka melabel diri mereka Islam, tetapi merekalah golongan gunting dalam lipatan, golongan yang sebenarnya menghancurkan Islam.

Mereka musuh dalam selimut, dan mereka ini lebih merbahaya daripada kafir kerana mereka berselindung dibalik serban dan janggut,

Mereka berhujjah menggunakan Al Quran…

Mereka ini di la'nat ALLAH, dan tempat mereka didalam neraka wail, neraka yang paling bawah”

-Zulkifli nordin.

"Mereka ini tidak pernah bersetuju dengan Islam apatah lagi agenda untuk menegakkan negara Islam dan hukum Islam.

Penolakan mereka selama ini amat jelas.

Tidakkah kita pernah mendengar kata-kata “Langkah mayat aku dulu jika mahu menegakkan negara Islam”, " Malaysia mesti kekal menjadi negara sekular”,
“Negara Malaysia bukan kepunyaan orang Melayu”, “Melayu adalah juga pendatang” dan berbagai-bagai kenyataan yang menyakitkan"
Kata Dr. Ridzuan lagi bagi membuktikan sikap prejudis golongan yang suka mengunakan ayat Al-Quran untuk meraih sokongan.”
-Dr Riduan Teh Abdullah

"Akidah merupakan asas utama perjuangan kita dan yakinlah ia merupakan satu rahsia kekuatan Islam sepanjang zaman," Hadi Awang

"Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang, kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS, asalkan tidak mendirikan negara Islam" - Nik Aziz Nik Mat

"Bukan sahaja dalam menifesto, dalam perlembagaan PAS sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan sebuah negara Islam, dia (DAP) boleh tengok sendiri dan baca perlembagaan itu."- Mursyidul Am Pas Nik Aziz Nik Mat

“Haram orang Islam memangkah calon yang kafir. Ini kerana Allah mengharamkan melantik orang kafir menjadi pemimpin”.- Hadi Awang

“PAS tidak pernah berjanji nak hapuskan kilang arak dan judi. Beliau juga mencabar sesiapa dapat buktikan pemimpin PAS pernah membuat janji sedemikian.”- Dato' Dr.Hasan Ali.

Kesimpulan dari petik-petikan diatas dapat dirumuskan seperti berikut:

Hanya yang membezakan manusia dan makhluk ALLAH yang lain adalah akal.

ALLAH menjadikan manusia dengan akal, lebih hebat dari makhluk ALLAH yang lain munafaatlah dengan sebaik mungkin.

Persoalannya setelah kita mendengar,membaca,melihat dan memahami isi kandungan segala petikkan diatas yang datangnya dikalangan orang-orang yang boleh dikategorikan sebagai orang-orang yang berilmu dan diantara yang dipilih menjadi pemimpin oleh bangsa.

Gunakan lah sebaik-baiknya akal yang dikurniakan ALLAH pada kita untuk menilai dimana kebenaran disebalik penjelasan dan pegangan prinsip asas perjuangan mereka yang sebenar.

Siapakah yang bedusta dan berbohong pada Allah swt dan bangsa.

Masih kebalkah mereka terhindar dari segala ciri –ciri dan sifat-sifat munfik yang Allah gariskan pada kita yang ada pada mereka.

Salah satunya berbohong dan berdusta pada sekelian bangsa dan Allah ta’ala?
Bukan kah mereka melabel diri mereka pemimpin Islam hari ini?

Masih percayakah kita pada segelintir golongan yang memiliki ciri-ciri munafik ini…..???
Kita tidak bijak untuk menghukum mereka…tetapi ciri-ciri munafik sudah jelas ada pada diri mereka mengikut garis panduan yang Allah sedia.

Cuma yang lebih maha mengetahui untuk menghukum mereka hanyah Allah yang Maha Kuasa diatas tipu daya mereka pada kita.

Apakah mereka bukan dikalangan orang-orang yang memutar belit ayat-ayat Alah serta hukumnya?

Apakah hari mereka [PAS] bukan dikalangan orang-orang atau segelintir pemimpin yang mendusta dengan Ayat-ayat Allah Ta’ala bila bersahat dengan kafir harbi[DAP]?

“Haram orang Islam memangkah calon yang kafir. Ini kerana Allah mengharamkan melantik orang kafir menjadi pemimpin”.- Hadi Awang

Terbukti bilama PAS sanggup berdusta dengan ayat –ayat Allah Ta’ala hari ini dengan rasa angkuh sombong sombong….

“Pas tetap setia dan berjuang dengan DAP dan pakatan pembangkang meskipun parti itu tidak menghormati prinsip tertentu perjuangannya.”-
Salahuddin Ayub Naib Presiden PAS.

Oleh itu janganlah kamu takut kepada manusia, tetapi hendaklah kamu takut kepada-Ku; dan janganlah kamu menjual (membelakangkan) ayat-ayat-Ku dengan harga yang sedikit; dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah, maka mereka itulah orang-orang yang kafir." (Surah al-Maidah, ayat 44)

Menulis sekadar untuk membongkar kemungkaran segelintir mereka melabel diri mereka Islam yang memperalat dan mempergunakan Agama menipu bangsa disebalik Prinsip perjuangan politik kotor mereka demi kuasa.

Inilah segelintir golongan gunting dalam lipatan, golongan yang sebenarnya menghancurkan Islam dan perpaduan bangsa hari ini.

Kesimpulannya:

Benarkah akidah asas utama perjuangan Pas ?

Benarkah PAS mengkafirkan UMNO semata-mata kerana hukum? Atau ia hanya tipu daya PAS sahaja.

Benarkah Nik Abdul Aziz menolak UMNO kerana UMNO menolak Islam dan mengambil kebangsaan[Assobiyyah] atau nasionalisme (unsuriyyah)?

Komentar :

ada 2 comments ke “PAS CABAR DAP.”
Che Leh Jangok said...
pada hari 

Soalan 1: Nak kan kuasa perjuangan PAS bukan akidah jelas dan cuma bagaimana dapat kenyataan yang benar itu dapat diperjelaskan.
Dengan segala bijaksana meneruskan amanah menyampaikan tanpa henti; tanpa hujung = Sidiq; Amanah; Tabligh; Fatonah.

Soalan 2: Politiking je. Helah paling keparat untuk memenangi kuasa. Cuma kini mereka sendiri dok buat dan berhelah pula untuk menunjukkan yang mereka boleh buat padahal yang mereka buat sekarang malahannya lebih parah dari yang berlaku seperti tuduhan mereka ketika menuding jari kepada UMNO. Mereka belum menarik balik tuduhan dan selaran itu. Maka hukum yang mereka lontarkan itu kembali kepada mereka. Analogi: Seseorang mengangkat satu gelas berisi air kosong melaungkan bahawa itu adalah arak. Kemudian dia minum air itu. Apa hukumnya bagi orang itu.?

Soalan 3: Politiking yang jelas: Lagi jelas dalam kes Nik Ajis ni. Tolah UMNO tetapi mengambil DAP pembawa hukum rimba. Menerima Eli. Menerima Karpal yang pernah kata "over my dead body" terhadap negara Islam. dan dan dan ...... ...... ......

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...
pada hari 

SALAM:BRO CLJ.
PUAK2 KEPARAT NI TAK NAK TERIMA HAKIKAT YG MRK NI HANYA NAFSU SJ YG LBH..DR ILMU.

BILA NAFSU MENGATASI ILMU..RUANG BANGANGNYA MELEBIHI RUANG CERDIK..

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.