Thursday, May 20, 2010

PEMUTIHAN UMNO PADANG SERAI DISALAHGUNAKAN...kah..kah..kah...


“Proses pemutihan ahli UMNO yang diarahkan oleh Majlis Tertinggi parti itu kepada pimpinan di peringkat bahagian dan cawangan, didakwa telah disalahgunakan oleh pihak tertentu untuk kepetingan politik mereka”Mohd Hadzir Ismail


Betoi ka proses pemutihan tersebut disalahgunakan? Apakah benar dakwaan ia disalahgunakan untuk kepentingan politik segelintir mereka…

Bukankah tersungkurnya UMNO/BN Padang dalam PRU12 itu salah satu puncanya kerana yang hitam itu lebih banyak dari yang putih…? Yang salahguna kuasa melebihi dari yang sebaliknya….7 juta peruntukkan tidak diagih dengan saksama pada yang putih dan yang hitam?

Seandainya tidak belaku salahguna kuasa…tidak ada kepentingan perut dan tembolok sukar UMNO/BN Padang Serai tumbang.Sehingga satu ketika rakyat pernah beranggapan jika lambang dacing dikalungkan di lehir lembu sekali pun UMNO/BN pasti menang. Hari ini usah dipertikaikan "Istilah salah guna kuasa" yang melucukan itu......

kah..kah..kah...UMNO PADANG SERAI TELUS SEBELUM INI....kah..kah..kah...

kah..kah..kah..UMNO Padang Serai tak salahguna kuasa sebelum ini kah..kah..kah..

Biwak pun ketawa mendengar kenyataan ini.....!!!


Mengapa bila belaku “Proses pemutihan ahli UMNO yang diarahkan oleh Majlis Tertinggi parti itu kepada pimpinan di peringkat bahagian dan cawangan untuk menyepak dan menerajang yang hitam pekat,putih kelab yang membawa tersungkurnya UMNO/BN Padang serai untuk menghadai PRU13 tiba-tiba ada suara yang mendakwa proses tersebut disalahguna…?

Apakah sebelum proses pemutihan ini UMNO/BN Padang serai ...IA putih melepak….tidak belaku salahguna kuasa dan berkepentingan politik segelintir kroni-kroni..???

Kah..kah…kahhh UMNO/BN Padang Serai putih melepak….PUNDEK !!!

Kah..kah..kah…7 juta lebor kerana kroni….kah.kah..kah..

Cermin cerminlah diri wahai……bekas pemimpin UMNO/BN Padang serai….apa yang telah anda lakukan sebelum ini pada pengundi Melayu padang Serai….tembolok melayu mana yang lebih cekang….dibawah pemerintahan kamu…….????????????

Disini.

Komentar :

ada 45 comments ke “PEMUTIHAN UMNO PADANG SERAI DISALAHGUNAKAN...kah..kah..kah...”
mantancikgu said...
pada hari 

yang buat kenyataan itulah sebenarnya yang perlu dikaji semula taraf keahliannya untuk terus kekal dalam umno semula.

Anonymous said...
pada hari 

7 juta ? sapa yang bolot, waw..hebat padang serai

paklahbom said...
pada hari 

taruh sama dia.padan muka hangpa semua padang serai

Anonymous said...
pada hari 

apa lagi masuk poket dia laaa

paklahbom said...
pada hari 

pecat cikgu det.pecat rahman,pecat halim bas,pecat zuber.padan muka hangpa pemua

dap said...
pada hari 

Biaq tak ramai tapi kuat. Apa guna ramai kalau semuanya hampas. Yang dok buat kerja bukannya ramai sangat. Pemutihan tu memang baguih untuk membersihkan UMNO dari ejen musuh yang ula menyusup ke dalam UMNO sejak tahun 1999 angkaa Pekida. Kalau pemutihan tu benar-benar kepada sasaranya oklah, tapi kalau pemutihan untuk membuat. mencabtas ahli yang tak sehaluan dengan ketua cawangan dan Ketua Bhg. lagi baguslah. Lama kelamaan umno tinggal berapa kerat sahaja. dalam pilihanraya jumlah yang mengundi tu yang di kira. Takan tak ada spa yang tak teringin nak lapor kat SPRM bab RM7 juta tu, tak patut kita nak jaja sana sini dok biaq dato' bebas macama taka ada masalah saja...mai kita pakat-pakat buat laporan kat SPRM

Masalodeh said...
pada hari 

Kalau macam nilah dok adanya dalam UMNO khasnya dalam UMNO Bhg Pdg Serai, tok sah mimpi nak menang dalam PRU ke-13 nanti. Depa yang kena cantas tu bukan habis d situ saja, depa akan mengundi calaon pembangkang. Padan Muka UMNO. Pembangkang tidak perlu bersusah payah nak kempen, UMNO sekarang ni pun dah dok tolong pembangkang. Tengoklah laporan ataupun ulasan daro bologgers ni, sikit punya dahsyat hentam sesama sendiri [mungkin dia ni ejen pembangkng kot] cuba mencetuskan spekulasi supaya umno sesamaumno bercakaran. UMNO Bhg Pdg serai mungkin seronok sebab ada sahabt yang bantu depa menghentam bekas lawan depa ampai tersungkur, Puas hati,,

kawan paklah bom said...
pada hari 

bubuh paklah bom.bubuh...biaq lingkup umno

Anonymous said...
pada hari 

Boh paklah boh ! Ni lah contoh melayu yg blh bela melayu mcm paklah bom ni mrg mcm ppaklah ni malaikat peritah pn tk betoi.org mcm ni duduklah dlm jemaah apa pun misti lingkup.

Anonymous said...
pada hari 

demokrasi dalam umno padang serai dah mati dan terkubor.dah makan cili kot tu yang terasa pedas.cuba hampa adakan majlis dailog terbuka sekali dengar rintihan ahli cawangan dibawah.takut apa berani kerana benar.

Ranjitsingh said...
pada hari 

Masalodeh

sbnrya jgn salahkan org atau blog butakah mata hang atau hg buta huruf.hg ni pn suku sakat cikgu det tu juga lah.sbnrnya hg dan paklahbom tu satu puak umno tu jg lah cara berhujah pn org dah kenai.

tmn mutiara said...
pada hari 

sekarang hampa marah pada ust hasaan pasai kritik dalam mesyuarat.apa ni sampai tak boleh tegur langsung.

Anonymous said...
pada hari 

Berani ka umno pdg serai berdailog ! Elok raman dgn halim saja berdailog.bg jd sepakat lps tu bawa cikgu det sama.cikgu det tu msh dok kemarok lg jwtn dulu tehegeh2 tk mau lwn la ni nak buat kenyatan itu tk betoi ini tk betoi. Betoi dulu mulut di tu dulu sblm nk suruh kaji semula proses pemutihan.Awat time dia jd ketua bahagian dulu dia telus ka ? Apa sudah jadi dgn cikgu halim org kuat cikgu det? 7juta pruntukkan dulu sapa kaya semua kroni2 dia yg kaya. Har ni cikgu det tk puas hati la bila kroni2 dia tk dpt lagi sumbang apa2 habuan lagi.Pada cikgu det hg dah kaya dan dah kenyang dok diam2 la tk payah dok kata org tak betoi .

akroman said...
pada hari 

hari tu yang keluar pkr 17oo sokong bn.umno tolak 1000.ada lagi 700.umno kuat laa.

member halim bas said...
pada hari 

betoi laa tu.laa ni kroni rahman dan zuber pula dok pulun.halim bas nganga.

Anonymous said...
pada hari 

halim bas nga2 ? 4 /5 biji bas PLKN nga2 lagi ? Kalau sebiji 8ribu kali g biji sebln takmai Rm40ribu sbln ! nga2 lagi tak trmsk stesyen minyak dan 4/5 syarikat dia lagi. Awat semua tu mai kot mana? Yg nganga paklah bom saja yg jd penyokong bodo last sekali msk pas peburuk umno.

org luar said...
pada hari 

Bila lagi hampa nak repot kat SPRM pasai cikgu det makan duit.....aku nak tau gak.Tapi yang aku tau zubir gagau tu buat banglow lapan bilik atas tanah rezab JPS dulu rumah PPRT saja,pi la hampa tengok kat jalan pegawai kulim.Raman sabotaj pula buat banglow besar kat kg.kejai.Dulu pakai proton cabuk ja la ni wow pakai Macedes besaaau...cermin golap lak tu...waw..depa dua-dua ekoq ni org luar mai dari Baling bukan org Pdg.Serai...tapi ahli UMNO Pdg.serai seronok bagi kat org luar....Sorang dari kg.kejai..sorang lagi dari ulu tawar...org pdg.serai takdak teloq....keh..keh

Anonymous said...
pada hari 

SEBENARNYA YANG KOMEN TENTANG KEBURUKKAN UMNO INILAH AHLI2 UMNO YANG BERMASALAH DALAM UMNO PADANG SERAI.MEREKA TERDIRI DARI 3 PUAK.PUAK CIKDET,PUAK HALIM HASSAN DAN PUAK RAMAN.SEMUA PUAK2 INI KEMAROK JAWATAN.YG TERLEBIH KEMAROK CIKGU DET.ELOK HANG DAH TUA CIKGU DET OI.NASIHATLAH PUAK2 MUDA BUKAN MENJADI BARUA MEROSAK UMNO LAGI.TAK CUKUP LAGI KA UMNO PDG SERAI HANG PELINGKUP?

paklahbom said...
pada hari 

dengar kata 15 persen pun ada.padan muka hangpa.

Anonymous said...
pada hari 

cikgu det tu tk pyah dok jadi barua dah la.dok senyap2 dulu tak pula dok sibuk nk bg sumbangan awat la ni tiba2 jadi pemurah tk tentu hala . Dgn sumbagan byk tu cikgu Det oi tak mampu nk tutup bangkai yg hang buat dulu. Awat cikgu Det tu tringin nk jd ketua lagi ka? Bg la org lain pula.sbnrnya cikgu Det kena ambil iktibar apa yg jd kat kroni dia cikgu halim mohamad yg becerai berai krn buat kerja tak betoi last2 bini pn lari dan lagi satu Yeh Awang apa kelulusan dia dulu kerja tarik kereta la kaya raya dan hr ni pula kena kencin manih pula.itu semua petunjuk awai dok bt kerja tak betoi.Ciikgu Det tu pula didunia ni pn tuhan dah tunjuk mulut pn dah herot jgn lah brtmbah herot lg di akhirat.

labu besaq said...
pada hari 

Hoi org luar,hang jangan buat fitnah tanpa fakta. Zubir buat rumah tu aku tahu tahun 2002. Waktu tu cikgu Kassim jadi s/u dan dato' Det Ketua Bahagian.Macam mana dia gagau.Hang ni memang bahalol.
Rahman repair rumah tahun 2005.Duit mak dia dapat pampasan tanah kena jalan.Waktu tu Dato Det ketua bahagian.Hang bahalol kali ke2. Kalau nak cerita kelentong pun jangan la sampai orang nampak.
Dato' Det mula jadi calon dia naik van c20 buruk.Lani ada banglow,ladang kelapa sawit. Dia memang gagau.Sepatutnya dia berterima kasih kepada umno yang telah mengangkat dia dari 0 jadi senang dengan membantu bahagian.Tapi dia yang dok pelingkup bahagian dengan halim bas yang bercita-cita nak jadi wakil rakyat.
Halim bas paria punya nak jadi calon sanggup berpakat dengan gobala paria.

Anonymous said...
pada hari 

SETUJU DENGAN BRO LABU BESAR.CIKGU DET DAH PATUT BERTERIMA KASIH PADA UMNO MCM TU JUGA DENGAN TIMBALAN RAMAN HALIM.,YANG SUDAH KAYA RAYA KRN UMNO BKN KERANA GOBALA ATAU KERANA PAS.TAK CUKUP LAGIKAH KEKAYAAN YANG UMNO DAH BAGI BERSYUKURLAH PADA ALLAH KALAU TAK MAU BERTERIMA KASIH PADA UMNO PUN.KALAU CIKGU DET DULU NAIK C20 CABOK NAK MAMPUIH HARI KAYA RAYA.BUATLAH KEBAJIKAN PULA PADA RAKYAT LUNAS YANG MASIH RAMAI YG MEREMAT DAN BANTULAH UMNO YG TENGAH TENAT BUKAN TERUS NK PIJAK BG MAMPUIH LEPAS KESENANGAN KITA DAPAT.BELAJAQLAH BETERIMA KASIH CIKDET DAN HALIM OI.AWAT SELAMA NI GOBALA PARIA TU KA DOK BANTU HANG? BELAJAR BETERIMA KASIH.

paklahbom said...
pada hari 

mana-mana ahli umno padang serai yang diopecat oleh rahman dan zuber sila mai rumah aku ambil borang ahli pas..padan muka hangpa

taman sena labu besar said...
pada hari 

tahniah cikgu det pasai berani bercakap benar demi umno.depa lain penjilat penyakit kuku rahman.

orang lb said...
pada hari 

rahman pembohong.kata nak bagi kerja kt man pak lang omak.merana budak itu.janji kosong.dia bagi pada kroni dia juga.

member yusri said...
pada hari 

ye ka.anak yeh boroi ldg bukit selarong pun dia janji.bohong lagi.rahman kaki pembohong

ahli umno kelang lama said...
pada hari 

tahniah rahman.tahniah zuber.pejabat umno pun sewa kedai cina/

Anonymous said...
pada hari 

LAAAAAAA 50 TAHUN MERDEKA MASIH SEWA KEDAI CINA KE.MASYAALLAH.

paklahbom said...
pada hari 

sewa pula kedai cina DAP.padan muka hampa

Tebal muka said...
pada hari 

Nilah orang UMNO bergaduh, bercakaran sesama sendiri, PAS, PKR dan DAP dok tepok tangan. mampiuhlah Melayu UMNO, kalau macamnilah sampai bila UMNO Pdg Serai nak aman, toksahlah dituduh menuduh sesama hangpa, bukan ada untaungnya, cuma esatak puas hati pasai boleh kutuk kawan, buat fitnah kat kawan, habuk pun tarak...

hotwheel said...
pada hari 

ni aku tanya halim bas siapa pihak yang gagal .umno bhg pdg serai atau hang.aku nak habaq kat hang kami umno cawangan tmn mutiara tak gagal dlm kes tnb.kalau nak tahu tanya kami yang tanya orang lain buat apa.

Anonymous said...
pada hari 

Jawatankuasa Pilihanraya Peringkat Parlimen Padang Serai Halim Bas tak dilantik sebagai Timbalan Pengarah,Asri Jangkang tak dilantik sebagai Ketua Penerangan.....ayoyo mana depa pi...sudah kena kerat dengan Raman ka...oyoyo

Anonymous said...
pada hari 

kena kerat??? padan muka hangpa.yang dok jilat halim bas.oyooo yo.macam puak2 pas juga.

Anonymous said...
pada hari 

sepatutnya rahman tu yang kena pecat dulu pasai sabotaj pru 12.semau orang tahu.rahman sendiri pun tahun.man pak lang omak dengan yeh boroi bt selarong kirim salam.depa kata rahman pembohong besar.janji tak betoi.

hotwheel said...
pada hari 

tmn desa aman fauzi apa cerita.sekarang sudah ada
bas sekolah.sikit hari lagi boleh jadi macam halim bas.

Anonymous said...
pada hari 

hotwheel.rahman dah bagi 10 biji kereta lembu pada dia untuk bawa budak sekolah.itulah sumbangan rahman pad fauzi desa aman.zuber bagi bangsal lembu pada fauzi.tahi lembu dihantar pada halim bas untuk diekseport keluar negeri.

Gunung Mat Raya said...
pada hari 

Salam perjuangan APDS,
Sejak seminggu dua ini, Datran Helang "lengang" pasai hangpa tak ada di sini.

Cerita Bukit Malut dan Kg. Ulu Melaka yang didiami manusia berambut perang dan bermata biru nampak gayanya tak ada yang penting. Kami mengharapkan suntikan semanat dari hangpa. Dah hangpa tak ada di sini nampaknya teman-teman buat hal masing-masing.

Hangpa merajuk apa lama-lama. Balikla....

Aku kadang-kadang terfikir juga yang hangpa dok cerita pasai tempat orang tu, buat apa. Biarpi kat depala.

Aku tau cerita hangpa pasai UMNO Bahagian Padang Serai tu bertujuan baik. Macam hangpa kata baru-baru nila, untuk menyedarkan bagsa kita, pemimpin dan ahli, supaya berpegang teguh kepada prinsip perjuangan.

Aku tengok dalam terjahan hangpa terbaru, mendapat komen ramai juga. Sayangnya semuanya "gila-gila" tabuh sama sendiri. Yang tak patut didedahpun dibuka seluas-luasnya. Habis nama kaan-kawan sendiri di "hampuk" dan diterajang semau-maunya.

Macam mana kita nak buat UMNO bertambak kuat.

Tak bolehka depa semua guna pendekatan yang lain, Janganlah guna kaedah "lepas geram".

Tapi, macam hanpa katalah, mungkin yang buat komen ala lepas eramtu bukanla dari kalaga UMNO sebenarnya.

Depa ni ambik kesempatan nak perburukkan UMNO.

Aku benar-benar erharap agar depa rentikanlh cerita benci dan dendam ni. Tukarkan kepada cerita cinta dan sayang sesama sendiri.

Mudah2an tujuan matlamat hangpa, APDS akan diberkati.

Bekalan elektrik di rumah angpa kena potong dua hari sudah. kah, kah, kah.

paklahbom said...
pada hari 

padan muka hampa semua umno padang serai.

Anonymous said...
pada hari 

paklahbom ni dia kecewa masa dalam umno mai pula dlm pa sapa pn tak mau jadi dia mcm gila meroyan lah

Anonymous said...
pada hari 

mana rahman.man paklang omak dengan yeh boroi ldg bt selarong kirim salam.hang kaki pembohong besar.janji tak betoi.

ahli kg tn putra said...
pada hari 

saudara rahman memang kaki pembohong pun.hantar sorat kat pejabat umno minat bantuan nak lanjut p elajaran keipta senyap je.talipon pun tak jawap.

Anonymous said...
pada hari 

Assalamualaikum....kpd orang lb dan sebagainya....saya man paklang omar tak pernah kata sesiapa pn yang berbohong...cuma terkilan tu ada ler....tp nak buat cm mana dah itu yg ditetapkan untuk saya...saya akur...mungkin ada hikmahnya....apa2 pun saya tetap berterima kasih kepada semua ahli2 umno dan semua kepimpinan 4 peringkat yang banyak membantu saya....mudah-mudahan ALLAH SWT menunjuk jalan yang benar pada suatu hari nanti....dan saya berdoa agar semua ahli umno kembali kepada perjuangan asal umno dan bukan hanya berjuang untuk kepentingan diri sendiri.marilah semua pemimpin umno lihat kebawah...lihat bangsa kita...lihat ahli kita....cuba merasai denyut nadi rakyat...jgn hanya kita pandai bercakap sahaja.....marilah kita semua muhasabah diri kita sendiri....mudah-mudahan ALLAH SWT memberkati kita semua...

Anonymous said...
pada hari 

orang yang dok tulih dalam blog..semuanya kuda kayu..dah ada semuanya tak cukup lagi..apa yang depa mau aku tak tau..kalau tak mau sakit jiwa pi duduk dalam utan sorang2,tak payah dok dok kata semua orang tak kena..awat dia tu betoi sangat.orang macam ni lah patuh kita mau cantas dulu...

Anonymous said...
pada hari 

Aku kalau ada kuasa kat padang serai..aku akan cari orang macam ni..sampai lubang cacing..aku bagi merempat..baru dia tau langit tu tinggi ka rendah,paklah bom,labu besaq,tmn mutiara aku tau sapa hang pa semua..tugguuu..nanti hang mendapat semua..merempat kot tepi jalan.

Anonymous said...
pada hari 

Pak lah bom,labu besaq dan taman mutiara..PUK..
mak hang pa semua bagi orang kapiaq tu.uh... sabit tu lah hang semua jadi macam ni..hahahahaha padan dengan muka hang pa..kalau berani mai semuka ngan aku..aku nak sepak muka sorang2..Aku dok padang serai jugak hang pa tau dak!!!!..hang semua teloq tak..jantan dayus..teloq ada simpan kat rumah saja.Heheheheheh.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.