Saturday, May 29, 2010

CUIT OSTAT AZIZAN SIKIT….!!


CEO KEDAH CORPARATION HILANG ?? Kah..kah..kah..

Dia pi mana pula dah... Ostat? [sini] kah..kah..kah

Si Mat Akashah…ni…dengaq cerita dia hilang betoi ka?

Hilang pi mana..? karut…!! Cukup karut..!!Mat ni…

CEO boleh hilang…kalau hilang pasai apa Kedah Corporation tak cari…??? Kah..kah…kah..

Elok Kerajaan Kedah Belanda Istihar saja….MAT AKASHAH HILANG !!

Sapa..sapa... kot kot terjumpa Mat Akasah ni tolong hubungi Ostat Azizan Razak…kan lebih senang Ostat dari kita harap dia balik sendiri..


Mana tau kot-kot dia dok berehat atas Gunung Mat Cincang ka?..Gunung Raya ka?…atau tengah bertafakur kat kuboq Mahsuri ka….?

Donia la.. macam-macam boleh jadi Ostat..........lebih-lebih lagi bab-bab duit ringgit.

Kalau dua tiga ringgit...tu kira sedekah Juriah...kalau dah juta-juta ringit...hilang!! kita kena pi menegok tu...Ostat!!

Dilangkawi ada orang boleh melempaq Ostat...tengok mana pi Mat Akasah ni CEO Kedah Corporation nei....


Pasai dengar cerita Kedah Corporation rugi sakan…rugi pasai berniaga ka?..

Rugi..pasai tak berniaga ka….betoi ka cerita [nei]

Kalau rugi pasai beniaga.. besa la tu…ostat…

Tapi kalau rogi pasai tak berniaga…tu dah jadi luaq biasa…

Bangrap C macam Syed Sobri pun masih besa….pasai ada yang buta perot masih dok nak pilih dia...

Buat leboh raya pun boleh rogi…

Orang YAN juai nira nipah pon boleh kaya…..

Donia ni... macam-macam ostat…yang tak meniaga tau..tau..rogi pon ada…!!!

Kah..kah..kah..tak meniaga pon boleh rogi….sikit punya gila ka yang dok ada di Kedah Belanda....

Kah..kah…kah…last-last hilang diri….kah..kah..kah…

Yang Rogi satu bab....

Yang Hilang tu pula satu lagi bab...

Bab hilang ni yang karut....Ostat !!boleh buat kita tidoq tak lena...

Tak temasuk lagi kes-kes dok kira.. nak lompat parti...dengaq boleh Ostat pecaya ...Jangan !! puak-puak tu bukan dia kira dosa pahala...yang tau dosa pun depa redah macam paria...!! Tipu rakyat tak kira dosa pahala...ni kan pula puak-puak yang dok nak cari kaya !!

A. Siapa Pengurusi Kedah Corporation Berhad engages in timber business and provides logging services. The company is based in Kedah, Malaysia.

B. Siapa CEO Kedah Corption sekarang ini..?l

C. Kemana Pergi Mr Akashah Ismail? Siapa Mr Akashah Ismail ini?

D. Apa sudah belaku pada Kedah Corporatioan disaat ini ?

E. Benarkah Kedah Corporatioan mengalami kerugian yang amat terok..?

F. Apakah Kedah Corporation mengalami krisis hingga CEO nya tidak kelihatan..?

G. Benar atau betoi ka Kedah Corporatian belaku penyelewengan melibat jumlah million Rm Malaysia..?

H. Apa punca kerurugian Kedah Corporation dibawah Pengurusi hari ini…ATAU sebelum ini..?

I. Jika rugi…apakah ia berpuncanya dari UMNO ?

J. Rakyat Kedah Sejahtera Nikmat untuk semua berhak mengetahui kisah cerita sebenarnya al kisah “ KEDAH CORPORATION” yang dikononya mengalami kerugian milion2 Ringgit…

K. Benarkah Al Kisah Kedah Corporation sedang mengalami tsunami yang lebih hebat dari tsunami di aceh yang menyapu bersih….???

L. Atau adakah Cerita Kedah Corporatian sedang dilanda tsunami kerugian milion2 Ringgit Malaysia itu hanya sekadar senda seloka…


Kah..kah..Kah..CEO boleh Hilang macam tu saja........
Betoi KA??

Komentar :

ada 8 comments ke “CUIT OSTAT AZIZAN SIKIT….!!”
Anonymous said...
pada hari 

Nih.. GMC, hangpa ingat hangpa tulis panjang macamnak gila ni ustat azizan MB nak jawab? mampoih dia tak jawab. Bila tanya dia terus, dia nanti jawab "tak tau tak tau saja lah..". "pi tanya lepa lah". "CEO Kedah Kop pi mana, mana saya tau...".

Demikian ustat azizan yang jadi MB Kedah yang tidak bertanggung jawab ini. Kedah Corporation ini adalah sabuah GLC dibawah MBI dan Pengerusinya ialah MB sendiri. Modal asalnya adalah duit Kerajaan yang mana Kerajaan itu hak rakyat. Jika kehilangan wang rakyat RM4juta lebih, kemudian kerana kehilangan wang sebanyak itu, CEO nya pulak menghilangkan diri, mengapa Kerajaan Negeri tidak mengeluarkan kenyataan bahawa tindakan akan di ambil kapada CEO ini?. Jawab ustat azizan. Mungkin ustat azizan pun sekongkol atau ada syer sama melarikan wang tersebut?.

Rakyat tidak akan berdiam diri, samada ustat azizan masuk dalam atau letak jawatan sebagai MB Kedah. Serah jawatan MB ini kapada Dato' Taulan Rasul Exco Ugama/Pelbagai Ugama yang mungkin jujur sikit lah.

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...
pada hari 

Betul ka Bro Anon? kalau betul ini kes berat...

kencing malam said...
pada hari 

pejuang umno masih tidok.diluak sana meloko je.banyak isu yg boleh ditembak.yg dok kalut pasai nak jadi calon pru13 pulak dah.pemimpim umno mandom.bangkit laaaaaaaaa.banyak rezeki untuk umno ni dan isu pas banyak.lepas bising pasai projek tak ada.hampa turun ganti dgn orang lain pula.

a ali /46sekupang said...
pada hari 

baguih GMC! hang duduk tinggi-tinggi tak sia-sia nampak semua.yang macam nilah yang dikatakan perihatin,macam lang terbang usar mana ada ikan, anak ayam hang sambar.dalam dok terbang tu tak nampak si mamat ni,kut-kut melintas, mana tau dalam tong sampahkah macam bayi yang kena buang?.

Anonymous said...
pada hari 

i love PAS.PAS for all.

Anonymous said...
pada hari 

ajijan tak tau pa pa sb dia mmg tak tau pa pa !

Anonymous said...
pada hari 

hampa kata dia tak tau apa.sebenarnya dia lebih cerdik drp hampa yang kata tau banyak.

santana said...
pada hari 

orang umno saja lah yang tak suka kat us azizan.orang biasa yg lain ok sahaja.hampa tunggulah pru 13 atau PRK dikedah.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.