Sunday, May 30, 2010

HABUAN MENJADI ALASAN - MENUTUP SALAH LAKU ANWAR....


Layakkah habuan dijadikan alasan Anwar…gara-gara ramai yang sudah meninggalkan perjuangan PKR .

Adakah kerana habuan juga Ketua Bahagian PKR Padang Serai selaku saudara Anwar sendiri sanggup meninggalkan 11 tahun pejuangan PKR selama ini…

Dan bukankah kerana habuan dan tawaran yang istimewa juga oleh Tun terhadap Anwar satu masa dulu Anwar sanggup berpaling tadah pada PAS….???

Apa pula bezanya dengan habuan dan tawaran pada mereka perolehi hari ini berbanding Anwar yang sanggup mengkianati PAS dulu...??

Bekas Ketua Bahagian Padang Serai tidak kurang juga simpatinya pada Anwar sewaktu dipenjara selain Ezam yang berpuluh kali dipenjara…dan apa pula habuan yang dijanjikan oleh Anwar atau PAS ketika itu…sehingga ada yang sanggup meninggalkan UMNO demi keadilan untuk Anwar semata.-mata…

Dan berapa pula habuan yang Anwar tawarkan kepada mereka hari ini…walaupun untuk daging darahnya sendiri…

Hebatnya dialog pelakun tambahan bertaraf isteri berjaya meraih ribuan bangsa menyokong agenda Anwar hari ini…berapa pula habuan yang dijanjikan oleh Anwar dan keluarga kepada mereka hari ini…

“ "Berat badan semakin susut, tidur makin tidak nyenyak, kadang-kadang mengigau sampai tendang pintu , Rambut semakin gugur kerana arsenik dan kerisauan” Wan Azizah

Kononnya setiap kali terdengar saja berita Anwar tersiksa dengan keracunan asenik … air mata daging darah Anwar ini berjurai serta merta tidak mampu menahan sebak didada….kononnya betapa pukimaknya pemimpin BN yang ada ketika itu ….

TUN menjadi sasaran kebencian mereka terhadap UMNO yang berjaya dipedaya oleh Anwar agar memusuhi politik bangsa sendiri.

Hari ini berapa pula habuan yang beliau terima dari Anwar atau dari sesiapa saja setelah belasan tahun dibazirkan usianya begitu saja…. akhirnya dengan sendirinya bekas Ketua Bahagian PKR Padang Serai juga merupakan darah daging Anwar sanggup meninggalkan perjuangan PKR begitu saja…

Sebelas tahun bermandi asid pancutan pili bomba FRU dijalan raya bersama Ezam dan lain-lainnya …itulah saja habuan yang diterima hasil dari perjuangannya yang sia-sia membela darah daging yang sanggup memperjudikan bangsa dan agamanya hari ini .

Hari ini beliau berundur secara rela tanpa dipaksa atau ditawar oleh sesiapa dan tidak pula dinilai jasanya oleh Anwar dan keluarga….walaupun sesaga….

Apakah hari ini beliau menjadi jutawan segera seperti yang Anwar dakwa….

Sedarkah Anwar….hari ini siapa yang sebenarnya menjadi jutawan segera diatas perjuangannya selama ini…

Adakah mereka yang pernah membela dan berkorban untuk dia dan keluarganya….atau mereka yang yang pernah mengucap padan muka padanya satu ketika dulu sewaktu dia diterajang kepenjara?

Dan kini bijak pula bermuka-muka disebalik agenda politik Dajal mereka!!!!

Apakah Anwar tidak sedar semua lakonan politik dajal PAS hari ini…..Cuma Anwar menanti ketika dan masa untuk mengajar pelakun-pelakun politik keparat yang meraih untung dari isu liwatnya hari ini…..

Tapi sedarkah PAS hari ini….Awar juga sudah berjaya menyuntik arsenic yang akan membunuh PAS secara senyap…DAP berjaya Anwar dijadikan sekutu untuk hilang suara dengan retorik perjuangan PAS selama ini…..

Anwar dan Wan Azizah cubalah ziarah daging darah dan rakan perjuangan yang pernah membela mereka jika ada masa…

Nilailah dengan mata kepala…jangan membuat tuduhan membabi buta pada orang yang banyak berjasa sewaktu dia dipenjara…waktu itu apa habuan yang mereka harapkan dari Anwar yang terperosok di penjara…

Berapa pula habuan yang Allahyarham Ustaz Fadzil terima semasa membela dan bertangung jawab pada keluarga Anwar sewaktu dipenjara hingga ada yang cuba memfitnahnya

Cuma yang terdengar hanya suara-suara sumbang “Padan Muka” dari mereka yang menjadi sekutu-sekutunya hari ini saja…

Siapa mereka ...?? bertepok dada Mat Sabu bertanyalah selera Mahfus…dan rakan2 dalam pemimpin PAS yang ada hari ini… …

Lain-lain sahabat seusrah dengan Anwar hanya mampu melihat dan bertepok tangan tersenyum sinis dengan ucapan biar "padan muka"…..

Hari ini mereka pula cuba menjadi hulubalang yang bijak bermuka-muka..kononnya ingin membela Anwar yang isunya sudah dipenghujug senja…….

Hari ini adakah jika allahyarham Ust Fadzil masih ada Anwar mampu membalas dan mengenang jasa baik terhadap keluarganya…atau Ustaz Fadzil juga akan menerima padah yang sama seperti Ezam dan lain-lainnya yang dituduh menjadi jutawan segera kerana melompat parti?…kerana meninggalkan perjuangan pkr hari ini.

Bagaimana pula keadaan Nasib Allahyarham Ust Fadzil seandainya beliau sendiri yang dipenjara sewaktu itu..mampukah Anwar bertindak sebaliknya pada musuh politik nombor satunya ketika itu… seperti yang dilakukan oleh Allahyarham Ust Fadzil … Ezam dan ketua bahagian Padang Serai daging darahnya sendiri…

Sanggupkah Anwar berkorban seperti mereka? Anwar dan keluarga seharusnya memikirkannya semula…mampukah Anwar sekeluarga berkorban seperti mereka hari ini…???

Apakah dalam persahabatan Anwar..lebih mementingkan habuan..dari jasa dan pengorbanan rakan –rakan ,darah daging dan bangsanya sendiri hari ini…

Sehingga Anwar sangup melakukan apa saja demi untuk menjayakan cita-cita peribadinya…tanpa mengambil kira siapa yang pernah berjasa padanya…

Sedarkah Anwar hari ini dia dikelilingi oleh mereka yang pernah ketawa dan mengucap padan muka sewaktu dia terpesosok dipenjara….???

Hari ini pula mereka tersebut bijak bermuka-muka beraksi hulubalang membela Anwar yang sudah kaya raya dan memiliki segala kuasa berangan-angan untuk terus berkuasa…..

Sedarkah Anwar…bahawa rakan dan taulan yang mendampinginya hari ini…itulah musuh yang paling hampir untuk menghumbannya bila sampai satu ketika…..

Masih adakah rakan taulan serta sahabat handainya setaraf Ust Fadzil,ezam dan lain-lainnya yang sanggup membelanya selepas ini lagi..

Apa yang dilabelkan oleh Anwar pada Akbar tabloid PAS ketika itu…??

Sewaktu itu Harakah pada Anwar hanya layak menjadi kertas untuk mencuci taik dipunggung DAP..saja…yang kononnya benci terhadap islam yang menentang keras hak keistimewaan orang melayu.

Jika bendera PAS…Anwar pernah hina dengan mengatakan bahawa PAS hanya mampu mengutip guni baja sabsidi kerajaan BN untuk bendera pilihan raya…..inikan pula Akbar tabloid PAS yang banyak mencemuh dari memujinya…ketika itu.

Hari ini apa pula habuan yang diterima oleh Anwar sekeluarga..hasil simpati rakyat kepada mereka…dan apa pula habuan yang diberi oleh Anwar dan keluarga pada mereka yang banyak berjasa padanya….??

“Jesteru itu, ianya bukan soal habuan. Apakah mereka lupa saya pernah bela Anwar selama 10 tahun, dan saya turut sama merengkok dalam penjara ketika Anwar hanyalah seorang banduan yang pastinya tidak boleh memberikan apa apa habuan kepada saya. Kalaulah habuan menjadi perkiraan saya, sudah semestinya saya tidak akan membela seorang banduan sehingga saya sendiri ke penjara” Ezam Md Nor.

Sedarkah Anwar dan Wan Azizah tanpa hubungan setia kawan allahyarham Ust Fadzil dan Anwar berapa kerat pemimpin PAS hari ini yang masih bersimpati pada Anwar berbanding mereka yang bertepok tangan gembira bila Anwar teperosok dipenjara …..

Mengapa tidak ada pemimpin PAS yang menjuarai Ezam membela Anwar ketika itu…kemana Mat Sabu..? Mahfus…? Dan jaguh2 PAS yang sanggup memaki hamun dijalan raya selain allahyarham Ust Fadzil….

Mengapa tidak lahir ratusan mat-mat Ezam dalam PAS yang sanggup merengkok dipenjara…?

Mengapa perlu ada Ezam saja..menjuarai membela Anwar…berapa juta pula Ezam ditawarkan “HABUAN” untuk membela Anwar ketika itu oleh pemimpin PAS atau Wan Azizah?

Berapa kerat pula pemimpin PAS yang lahir bersama mat Ezam dalam mempertahankan Anwar…berapa kerat pula pemimpin PAS yang benar-benar bersimpati dengan Awar ketika itu….?

Gerak adalah satu Usaha Ust Fadzil untuk mengejutkan semua bangsa…!!untuk bangun membela keadilan untuk Anwar…!!

Hari ini mereka yang dulu nya bertepok tangan sewaktu Anwar disepak keluar dari BN ,kononnya berada dibarisan depan cuba membela Anwar walaupun sebelum ini ..merekalah diantara hulubalang yang petama mengelar Anwar Al-juburi seolah-olah merekalah orang yang arif tentang perangai jijik Anwar sebelum ini …

Hari ini segala tuduhan tersebut sudah berubah bagi mereka…Anwar bagai manusia maksum…..apa sebenarnya disebalik agenda politik Dajal PAS hari ini bersekongkol dengan perjuangan Anwar yang sudah jauh terpesong….???

Hari ini jelas…Politik Anwar dan PAS seoalah-olah mengambarkan itulah hakikat sebenar perjalanan kehidupan Anwar dan keluarga.

Mereka saling tersepit dan terkapit diantara maruah dan kuasa dalam satu masa. !

Meninggalkan perjuangan PKR atau memusuhi Anwar bererti PAS cuba menempah maut...maka terburailah segala pekong dan cabok pemimpin PAS selama ini….

PAS kini seolah-olah sudah diseret bersama dalam kehidupan keluarga Anwar …mereka kian terjerat dan tersepit dengan isu liwat yang kian hampir dengan petunjuk dari Allah swt….

DAP menjadi rakan yang hanya mampu melihat dari jauh perbalahan keluarga tersebut dan menanti peluang dan ruang untuk menawar simpati dan tidak mustahil akan meninggalkan PAS dan PKR jika DAP terhidu agenda peribadi sekutu mereka hri ini…

DAP lebih bijak berpolitik berbanding PAS…dimana mereka lebih berjaya menarik penyokong2 melayu terutama PAS menyokong perjuangan mereka hari ini sewaktu kegawatan isu liwat Anwar ini…dari alim ulama PAS hinggalah mereka yang jahil…

Agenda PAS mengulamakkan pemimpin DAP menambahkan lagi keyakinan orang melayu terhadap DAP sekali gus menamatkan tomahan jahat Awar terhadap DAP satu ketika dulu pada orang melayu…

Dengan kenyataan mursyidul slipar PAS meletakkan DAP lebih mulia dari politik bangsa sendiri…menjadikan DAP juara dalam perjuangan mereka hari ini.

Begitulah hebat dan liciknya Anwar memperlembukan pemimpin PAS dengan bantuan DAP untuk mempertahankan maruah dan kuasa yang tersepit dalam satu masa.

Kini Anwar dan dan PAS terus bermimpi lagi….DAP bakal menjadi PM!!

Inilah janji akhir Anwar pada DAP dan PAS yang terlalu kemaruk pada kuasa...tersepit dan dan terkapit dengan isu liwat Anwar yang sudah dipenghujung senja...untuk menjemputnya ke penjara..!!

Komentar :

ada 2 comments ke “HABUAN MENJADI ALASAN - MENUTUP SALAH LAKU ANWAR....”
Anonymous said...
pada hari 

selamatkan negara ini dari munifk anwar ibrahim,,,,

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...
pada hari 

mudah2an ....

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.