Friday, July 2, 2010

KEDAH BELANDA BERJAYA MENJADI TARIKKAN PELANCUNG ASING....KAH..KAH..KAH..


KUALA LUMPUR, 1 Julai: Ahli Parlimen Jerai, Mohd Firdaus Jaafar (gambar) meminta Kementerian Pelancongan menjelaskan agenda kerajaan Pusat dalam menggiatkan aktiviti perlancongan di Kedah.

Menurut beliau, Majlis Tindakan Pelancongan Negeri seakan tidak mendapat kerjasama langsung dari urusetia pelancongan yang dilantik oleh kementerian dalam mempromosi semula Pusat Rekreasi Gunung Jerai, sejak setahun yang lalu.

"Berkaitan kerja sama urusetia pelancongan dengan Exco (kerajaan) negeri, saya lihat seperti tidak ada kerja sama langsung," Mohd Firdaus Jaafar.

Kah..kah..kah..apa lagi yang nak dimajukan oleh kementerian pelancungan melalui kerajaan Pusat ?

Bukankah sebelum ini PAS ingin menjadikan Kedah sebagai “KEDAH BELANDA” yag mampu menarik pelancung luar datang melihat dan menikmati industry tanaman “LUMUT” dalam bendang di Kedah yang teknologinya diambil dari Amerika Syarikat O LEH exconya yang BANGANG???

Seterusnya Kedah juga memiliki ladang ternakkan “BABI” Mega.. berteknologi tinggi yang mampu menarik perhatian pelancung luar datang melihat bagaimana teknologi moden dalam industry ternakkan “BABI” Mega yang diusahakan oleh satu-satunya Kerajaan Islam acuan PAS.


Selain daripada itu... tidak cukup lagikah premis-premis judi dan arak yang ditambah kelulusannya dilangkawi dan Sungai Petani juga mampu menarik lebih ramai pelancung-pelancung menikmati arak di Negeri ala madinah Kedah Belanda.

Disamping itu dengan ujudnya pusat-pusat karaoke keluarga yang berdaya maju di Kedah Belanda yang mula beroperasi dari pukul 12 tengah hari sampai dini hari …kini Industri ini tumbuh bagai cendawan dimusim hujan sedikit sebanyak dapat menyumbang serta meningkatkan pendapatan pada kerajaan Negeri dalam Industri pelancungan di Negeri Kedah Belanda..

Selain ternakkan burung walid yang diusahakan bagai haram jadah dipremis-premis perniagaan di pusat Bandar dan disekitar kawasan penempatan penduduk menjadi Kedah sebagai Belanda diUtara Tanah air…yang cakap mereka tidak serupa bikin..dengan undang2 yang ada...

Selain daripada itu dengan adanya ZOO Kedah yang memproses kulit bewak,babi dan lain2 temasuk menjual darah buaya juga sedang dalam perancangan untuk diujudkan di kawasan Kulim…termasuk ternakkan ayam berskala besar berhawa dingin diatas tanah yang diwartakan sebagai Padang ragut.... juga dapat menarik pelancung dalam dan luar melihat sendiri teknologi moden ala lidah bewak pemimpin PAS abad ini.

Pendek kata diKedah Belanda di bawah kepimpinan Azizan Razak belum pun mencapai setengah pegal memerintah PAS bejaya melunaskan hutang berbilion2 ringgit dengan kemasukkan pelaburan dan pelancung asing dari segenap pelusuk dunia.


Itu belum temasuk permintaan ubi kayu rebus serta emping padi bersama nyok kukur yang dihidangkan di hotel2 betaraf 5/6 bintang di Kedah Belanda seperti yang disarankan oleh MBnya untuk memperkenalkan makan orang Melayu dizaman jepun pada pelancung2asing….

Kah…kah..kah…Kedah Nak maju Industri pelancungan konon……perlu perhatian kerajaan Pusat

Gunung Jerai pun jika biar pada PAS boleh berubah menjadi Gurun saraha…kah..kah..kah..

Bersihkan dulu parit Wan Mat Saman yang menjadi Sejarah Negeri…

Dulunya tempat orang kedah mandi...temasuk puak2 PAS hari ini.

Hari ini parit sejarah dah berubah jadi longkang babi...

Kah..kah..kah….

Tak cukup lagi Industri karaoke yang Kedah majukan hari ini????...

Temasuk Ladang "BABI" MEGA berteknologi tinggi....sampai ada pemimpin PAS sendiri sanggup keluar Parti kalau halang cina makan BABI di Kedah Belanda???

kah..kah..kah...inilah puak-puak munafik yang ada di Kedah Belanda hari ini...kah..kah..kah..


Komentar :

ada 12 comments ke “KEDAH BELANDA BERJAYA MENJADI TARIKKAN PELANCUNG ASING....KAH..KAH..KAH..”
Anonymous said...
pada hari 

isu ini baguih.umno buatlah program kecik-kecik.ceritalah pada rakyat yg pas tu kaki bohong.aku tengok mesuayarat umno pasai apa depa tak taroh pas isu pembohongan pas.depa cerita pasai lain.pasai jalan,jkkkk.baiki surau pasai perpaduan.lemas aku tengok.apa pun syabas dan tahniah.

Anonymous said...
pada hari 

firdaus kawasan sendiri tak terjaga,apa yg yb buat untok kawasan jerai selama 2 tahun memerentah, habok pun tak ada,klu naik perjabat YB tanya apa peruntokan untok raayat,asik soroh pi perjabat zakat dan kebajikan,tak payah cakap la itu pusat punya,raayat kawasan YB masih memerlukan pertolongan,bantu lah meka jngan dok kutok org aja,raayat kawasan YB......

Detguaq said...
pada hari 

Kata UMNO musuh pas! tapi dok merengek macam betina gian ni pasai apa?

geduk gedeh said...
pada hari 

parangai kawan kita dalam umno memang payah nak ubah dah.dia kira peruntokan sahaja.nak buat kerja pada parti umno disaat jadi pembangkang dikedah ni pun dok kira khulus lagi.tak payah lah dok panjat pejabat yb pembohong tu.sabarlah sat...

Mctheory said...
pada hari 

Adui.. la.. dah 6 tahun aku merantau.. nampaknya UMNO Kedah tak pernah nak berubah. . adui la. . bungkuih lagi la nanti..

Anonymous said...
pada hari 

umno kedah masih dlm terlalu syok sendiri.ada bahagian mesyuarat perwakilan dikedah buat cabutan nombor bertuah.cerita dari kawan aku.semalam puak pas naik tocang.belanda menang 2-1 dgn brazil..kedah belanda juga hebat

paklahbom said...
pada hari 

belanda menang 2-1 dengan brazil.padan muka hampa.

faizal said...
pada hari 

salam..

dalam membina kekuatan tidak dinafikan untuk melihat kelemahan pihak lawan tetapi harus diingat persepsi rakyat terhadap UMNO masih rendah dan beranggapan UMNO itu parti perasuah.oleh itu wajar umno kerja keras dan membuktikan sebaliknya dengan didikasi dan kesungguhan bekerja mengikut acuan islam

Anonymous said...
pada hari 

sdr faizal.apa nak buat itulah umno hari ini.pembangkang dalam umno sendiri pun tak boleh selesai lagi.pemimpin lemah tak pandai selesai masaalah.yang cekap tendang sesama ahli yg tak sebulu.kemudian kalau ada projek.paham sahaja lah.

Anonymous said...
pada hari 

umno.berpolitik sambil berniaga.he he he

Anonymous said...
pada hari 

belanda menang lagi.hebat kedah belanda

Anonymous said...
pada hari 

bukan lagu itu.sebenarnya berniaga sambil berpolitik.umno peduli apa.yang penting isi perut dulu.he he he he.nak hidup.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.