Saturday, October 10, 2009

PAS TIDAK MENCERMINKAN CARA BERPAKAIAN...


semanggigunung said...

GMC,

PAS, berdasarkan namanya sepatutnya memberi focus lebih terhadap Islam. Melaksanakan yang baik dan menghapuskan yang buruk., seperti yang dituntut oleh Kawasan-Kawasan PAS dalam negeri Kedah, sebagai contoh. Kerana pada pendapat aku itulah yang difahami oleh kebanyakan ahli PAS. Kalau sudah berkuasa laksanakanlah tuntutan tersebut sebaik mungkin.

Apa yang telah dibuat oleh TGHA, Presisen PAS sekarang ini, lebih sesuai dan mendatangkan menfaat, jika tidak keterlaluan, sehingga mencetus rasa benci sesasama Islam. Sepatutnya TGHA melalui amanatnya tidak menyerang UMNO, seolah-olah UMNO menolak terus Islam. Walhal sehingga kini UMNOlah yang sentiasa mengambil berat tentang Islam. Kan lebih baik pada masa itu jika PAS mengambil pendekatan untuk tidak menyerang UMNO, sebaliknya membantu memperkemaskan usaha UMNO mendaulatkan Islam.

Setelah menentang UMNO habis2an sekaligus memecahbelah perpaduan sesama Islam; menghukum salah bagi UMNO berbaik-baik dengan rakyat bukan Islam, kini PAS sendiri melakukan apa yang PAS tak setuju UMNO laksanakan. Dan Allah itu maha adil……..

PAS sebenarnya sedang menghancurkan diri sendiri. Apa yang diluahkan sebagai najis kini PAS secara sedar sedang menjilatkannya kembali.
Kami di Kedah mula sedar dan mengenali PAS secara dekat.

Apa istilah yang harus aku katakan terhadap kerakusan PAS di Kedah, aku sendiri tak pasti. Sebenarnya apa yang PAS tuduh dan hukum UMNO selama ini, berbalik kepada PAS sebagai pihak berkuasa dan kerajaan negeri Kedah.

Bohong – ada contoh-contohnya, yang disuarakan sendiri ahli PAS.
Zalim - ada buktinya – permohonan untuk membangunkan sector-sektor tertentu oleh rakyat Kedah diketepikan dengan berbagai alasan bodoh (bersekongkol dengan UMNO ?)walhal ia boleh mendatangkan wang kepada Kerajaan.

Dendam – mana-mana pengusaha yang beroperasi sejak sebelum Mac, 2008, direntikan dengan tiba-tiba dengan bermacam sebab – menyebabkan individu yang berkenaan terpaksa mengharungi masalah kewangan dan undang-undang.

Tidak konsisten – dulu tak boleh berbaik-baik dengan rakyat bukan Islam, apatah untuk memerintah negeri dan Negara, sekarang segalagalanya boleh….

Itulah PAS yang berada jauh dari perjuangan asal.

Komentar :

ada 1
Aku,Pasbuih Dan Siamang said...
pada hari 

SALAM:semanggigunung.

Kawan harap pengakuan Bro sebagai rakyat Kedah sendiri dapat manjadi satu penilaian hakaikat dan realiti membuktikkan PAS sememangnya benar seperti yang dimaksudkan oleh Anwar sendiri gagal,tiada memunyai kemampuan dan tiada mempunyai perancangan untuk membangun rakyat dan Islam...

Mereka hanya bijak mengkritik apa yang sedia...tapi mereka tidak berkemampun mengujudkan sesuatu yang baru lebih baik dari apa yang ada hari.

Mereka adalah golongan yang bijak mengkritik,berbohong dan menipu bangsa..


Islam mereka adalah Islam ayat "KERUSI"..seperti yang pernah ditegaskan oleh Anwar dulu,Islam pada dasarnya untuk mencari kedudukkan,kuasa dan pangkat.

Hari ini jelas Allah swt maha kuasa telah mengembalikan segala-gala keburukkan itu pada diri mereka hari ini..begitu juga apa yang belaku pada Anwar adalah satu balasan diatas kebiadapan dan keceluparan suatu masa dulu..kini mereka adalah satu golongan yang serupa berada bersama-sama kapiaq harbi yang mereka sama-sama benci dan menolaknya satu masa dulu..

lihatlah bertapa Allah itu maha kuasa..mengembalikan segala keburukkan dan kemungkaran itu pada mereka kembali seperti apa yang belaku didepan mata kita hari ini.Tapi sedarkah sekelian mereka..Hakikatnya mereka "BUTA"...

Sedarkah mereka...amanat "DAJAL" juga telah membinasa mereka sendiri...peristiwa memali menyumpah diatas kebiadapan dan kurangnya segelintir pemimpin mereka hari ini...

Akhirnya hari ini PAS berbohong dan memutar belit apa yang dijanjikan pada Rakyat..mereka berada dalam kelompok yang lebih hina dan jijik..

Dan hari ini PRK Bagan Pinang,PAS tanpa menoleh dan meneliti apa yang mereka lakukan di KEDAH tidak dijadikan sebagai ikbar,malah mereka meneruskan agenda menipu....

Pada pengundi-pengundi Bagan Pinang buatlah satu keputusan yang tepat.Janganlah terperdaya dengan tipu helah sekutu si kapiaq harbi ini.

Cukuplah Kedah melalui,dan merasai bagaimana sekutu si kapiaq harbi ini bermuka dan menipu rakyat.

Menyesal dulu pendapatan,menyesal kemudian tiada gunanya.

Apa pun ke Hadrat swt kita memohon agar segala penindasan PAS terhadap mereka yang teraniaya,tertipu dengan putar belit pemimpin-pemimpin PAS ini akan mendapat pembalasannya.

Kerana Allah swt tidak pernah berjanji untuk memberi kemenangan pada golongan-golongan yang bijak menipu dan memutar belit ayat Allah demi kepentingan politik "Dajal" mereka sepert PAS hari ini.

Insyaallah.

wassallam. apbs.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.