Tuesday, October 6, 2009

LAKSA CINA DAN ARAK DIBAGAN PINANG.





salam GAP !

Tahniah diatas pendedahan GAP.

Ramai...cukup ramai....waktu sembahyang di masijid yang berdepan dengan Medan Selera MPPD itu pun sesak melimpah ruah hingga ke Jalan raya...mungkin waktu GAP mengambil gambar itu para penyokong-penyokong anak tempatan turut serta berjemaah bersama penyokong2 ala Taliban tersebut.

Dan selepas solat pula puak-puak Taliban ini memenuhi gerai-gerai makan MPPD mereka sama-sama berebut dan berasak menjamu selera…tanpa mengambil kira apa parti lagi.

walaupun berkibar megah bendera umno disisi gerai tersebut.Ini membukti hal-hal makan dan minum puak-puak Taliban ini tidak ambil pusing janji perut kenyang kapiaq atau muslim itu soal politik.

Soal makan minum, segelintir pemimpin serta penyokong PAS mampu melatak apa saja,siapa saja yang menyediaka makanan tersebut janji perut membuntal kenyang selepas berkawat kehulu hilir berselimut lambang PAS dan DAP.

GMC ingin menjawab satu persoalan salah seorang komentar yang diajukan dan dituju dalam blog GAP….

“TakerRules95 said...
“GAP ni minum arak sebab tu la dia asyik tulis TAKEBEER je ada org PAS minum arak ke?”

Bukan tujuan untuk membela GAP tetapi sekadar untuk menjelaskan satu persoalan dari komen tersebut…

“ ada org PAS minum arak ke?”

Tahniah pada TakerRules95 diatas pesoalan yang diajuka pada GAP.Supaya pertayaan tersebut dapat dijadikan pengajaran dan iktibar bertapa bijaknya segelintir pemimpin PAS ala Islam tulin ini menipu dan belakun didepan kita….

Untuk membuktikan dan menjawab persoalan tersebut “ada orang PAS minum arak ke?” maka TakeRule95 nilailah dengan akal yang waras diatas persoalan yang dibuat itu….

untuk membuktikan puak-puak taliban ini termasuk segelintir pemimpin PAS sendiri yang masih berada dibumi Bagan Pinang ini tidak ambil pusing tentang haram dan halai pemakanan.

Bila mana salah seorang pemimpin PAS ini sanggup melantak Laksa cina kapiaq harbi yang dijual diwarung kali lima jalan…tanpa merasa jijik dan mual…bayangkan !

Allahuakbar..andainya Laksa kaki lima yang dijual oleh si kapiaq harbi ini sanggup ditelan tanpa merasa jijik dan mual masakan tuak dan arak yang dihidang secara exclusive tidak mampu di teguk lebih-lebih lagi bila berada didalam kelompok tersebut…

Apa lah bezanya sangat Laksa yang segala perencah,serta peralatan bahan-bahan serta magkuk yang digunakan oleh si kapiaq harbi tersebut dengan arak ?walaupun pemimpin PAS tersebut tidak minum arak?

Persoalannya mampukah TakerRule95 menelan Laksa cina si kapiaq harbi yang dijual dikali lima..

Tidak terbayangkah pada kita tahap kesucian serta haram dan halalnya makan tersebut. Dari tahap kesuciannya pada kita yang mengaku seorang muslim yang sanggup menelan laksa mangkuk buatan cina si kapiaq harbi. yang dijual dikaki lima?…

Sanggup pula dibedal oleh pemimpin ternama PAS tersebut?

Apa bezanya laksa mangkuk kaki lima yang dijual oleh si kapiaq harbi dengan tuak dan arak yang sudah sah haramnya pada pemimpin PAS tersebut yang menjadi sanjungan penyokong mereka hari ini?

Siapakah gerangan pemimpin PAS itu…bertanyalah pada penyokong PKR padang serai jika GAP terserempak dengan mereka di Bagan Pinang.

Siapa tidak mengenali pengemar laksa cina sikapiaq harbi ini? ia adalah salah seorang pemimpin sanjungan PAS hari ini.

Apa bezanya tuak,arak anjing dan babi pada pemimpin PAS tersebut bila kuahnya@ karinya kita bedal tanpa rasa jijik dan mual?


Selamat berposting GAP !

wassallam apbs.

Komentar :

ada 6 comments ke “LAKSA CINA DAN ARAK DIBAGAN PINANG.”
Anonymous said...
pada hari 

Korang rase kalau cina tu masak babi dia guna periuk mana ye? Tah tah periuk yang sama kot..goli den..take beer, take beer

YANG GAMBI said...
pada hari 

Mungkin juga, laksa cina ini tak campur daging babi, masak pun mungkin dari berlainan kuali. Tetapi persoalannya, mangkuk, gelas, sudu bukankah dari tempat yang sama dan adakah sudah disamak mengikut hukum membersih najis babi.....

Puak-puak PAS khawarij ini hanya Islam dibibir bukan sepenuhnya.......

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...
pada hari 

salam.
Allahuakbar! pemimpin PAS yang tersohor tersebut bukan berada ditengah kota rome atau berada tengah2 kota kapiaq harbi...tapi dalam daerah yang majoriti orang-orang Islam..

Persoalannya tidak terasa jijikkah atau terasa loya kah bila laksa cina yang entah apa rencah dimasukkan kita melantak tanpa merasa segan dan silu...

Hari ini bila berada di pentas kita dengan pastas menyebut kalimah-kalimah Allah swt...

Allhuakbar ! inikah kepimpinan ulama?
dan inikah manusia yang akan membimbing bangsa Melayu dan Islam.

Bayangkan jika Laksana cina dikaki lima sanggup dia melantaknya...bagaimana dengan amalan-amalan yang lain,seperti puasa dan sebagainya????

Fikir-fikir dan renung-renunglah...

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...
pada hari 

salam.

Pokoknya sejauh mana bersih dan prihatin penual laksa cina kaki lima untuk mengasing bekas dan kualinya untuk menjamu seorang melayu?

Sejauhmana tahap kebersihan disisi agama sebuah warung kaki lima kepunyaan kapiaq harbi menjual laksa untuk bangsa mereka?

Fikir-fikirlah...

mazlano said...
pada hari 

Orang PAS memang dah sesat. Tak bolih pakai punya. Lebih teruk daripada pengikut ayah Pin.

Anonymous said...
pada hari 

ada bukti ke org pas, jgn tuduh tanpa bukti. itu fitnah namanya

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.