Tuesday, October 13, 2009

BILA SANG-GEDEMBAI DAP BERSUARA....




“DAP Lim Kit Siang dalam blognya mengakui kemenangan besar BN di Bagan Pinang telah menghapuskan mitos Pakatan Pembangkang boleh menang mudah dalam pilihanraya umum ke 13 nanti.”-

[Agenda Daily.]

PAS perlu bersedia menghadapi Tsunami dalam Pakatan Sendiri…

Azmin Ali menulis di dalam blognya menyatakan, UMNO perlu membuat persiapan awal untuk menghadapi PRU ke 13 dengan menonjolkan barisan calon-calon UMNO di kalangan perasuah kerana itulah ‘cita rasa rakyat Malaysia’”

GMC INGN MEMBUAT ANALISA RAMBANG BILA kemenangan besar BN di Bagan Pinang baru-baru ini PAS lebih perlu membuat persiapan awal untuk menghadapi PRU ke 13.

Kerana suara sumbang dari LIM KIT SIANG memberi satu petanda Awal PAS bakal hilang “TALIAN HAYATnya”…

Insyaallah.

Suara dari AZMIN ALI adalah suara cemas Pakatan….walaupun sebelum ini Guan Eng telah membayangkan Bagan Pinang member laluan sukar pada Pakatan…

Dan Hari ini LIM KIT SIANG melengkap rangkap maksud yang tergantung dari LIM GUAN ENG.

Manakala PAS membuat tafsiran berdasarkan AMANAT dan FATWA Khayalan dan Fantasi.

Tersungkur dan tertiarapnya PAS di Bagan Pinang memberi Spekulasi mudah pada DAP bahawa “AMANAT DAJAL” PAS tidak dapat membantu memperkukuhkan kedudukkan Politik DAP jangkamasa panjang lebih-lebih lagi untuk menghadapi PRU13.

Dan sekali gus membukti angapan Anwar terhadap politik PAS selama ini yang lemah.Diatas factor-faktor tersebutlah maka Anwar dihari ini masih berdolah dalih untuk menerima pelawaan PAS selama ini.

Kerana Anwar tidak sanggup terpalit dan tercalit indentiti jumut Pemimpin-pemimpin PAS yang ada hari ini yang akan merosakkan kreadibilitinya sebagai pemimpin yang tersohor berbanding pemimpin PAS yang ada.

Pada Anwar pemimpin-pemimpin PAS hanya mampu setakat menjadi pelawak “SARKAS” dan bersedia bila-bila masa untuk diperalatkan oleh sesiapa sahaja demi kuasa.

Kerana majority pemimpin PAS tidak mempunyai pengaruh,pengalaman serta kemampuan serta tidak dapat membantu usha Anwar meneruskan Agendanya untuk mentadbir Negara.

Rata-rata pemimpin mereka hanya bijak memaki hamun dan mudah menepikan prinsip perjuangan dan musuh disogok dengan kuasa.

Hari ini Bagan Pinang sudah cukup untuk Anwar dan Lim Kit Siang membuat kesimpulan dan penilaian terhadap sekutu mereka.

Adakah PAS hanya “Biawak Hidup” atau sebaliknya pada Pakatan mereka hari ini.
Dan PAS hari ini perlu bersedia dengan kemungkinan-kemungkinan yang bakal dihadapi sebelum PRU13.

Jika Bagan Pinang telah dianggap “MITOS” Pakatan Rakyat.

Lebih-lebih lagi “Pristiwa Memali” akan berdarah kembali…diatas pembohongan PAS hari ini..

Komentar :

ada 3 comments ke “BILA SANG-GEDEMBAI DAP BERSUARA....”
BUDAK CAWANGAN said...
pada hari 

Setujuuu

Ekeng A/L Etong said...
pada hari 

Ekeng pernah menulis, adat dalam permainan ada kalah dan ada menang. Kadang-kadang pasukan handal boleh kalah pada pasukan lemah dan begitu juga sebaliknya. Kerana suatu hal yang tidak dapat dinafikan ialah:- faktor nasib.

PR memang PRU13 dulu bukan kerana kekuatan tapi disebabkan kelemahan BN. Menang kerana kelemahan lawan tidak menjamin kemenangan berikutnya!

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...
pada hari 

salam:

Setuju dgn Pendapat Ekeng.

Bukan krn kekuatan PR.

Tetapi waktu PRU12 tahap kebencian rakyat terhadap BN 110%..memuncak..pada waktu itu rata-rata rakyat terutama penyokong UMNO melepas talak 3.Ini bukan satu tuduhan tetapi kenyataan yang belaku dibeberapa tempat di Kedah.

PRU12 UMNO seolah-olah tidak hirau bahang kebangkitan PR bagai "api membakar sekam" masing pemimpin peringkat bahagian,cawangan merasa begitu selesa.

Hinggakan ada kws2 yang menjadi kubu kuat BN di Kedah segelintir pemimpin UMNO mengambil mudah dengan cara memasang Skrin layar ucapan2 pemimpin UMNO peringkat pusat berucap.

Dengan alasan UMNO tidak perlu berceramah pagi petang pada pengundi.Kononnya rakyat sudah yakin dengan kepimpinan UMNO.

Inilah sikap segelintir pemimpin2 UMNO yang mengambil mudah dalam PRU12 yang lepas.

Terbukti dikawasan2 yang UMNO mengambil sikap sambil lewa....termasuk kubu kuat UMNO di Kedah tertiarap dan tersungkur terok !

Inilah punca kebancian rakyat terhadap sikap UMNO dalam PRU12.

Hari ini jika pemimpin UMNO masih mengambil sikap yang sama seperti PRU12..dan Bagan Pinang dijadikan kayu pengukur kekuatan UMNO.

Insyaallah...UMNO akan tertiarap,kerana masih ada segelintir Pemimpin UMNO di Peringkat Bahagian dan Cawangan hari ini masih belum bangun dari tidur!

Ini bukan tuduhan tapi kenyataan,kerana Rakyat lebih peka dari segelintir pemimpin UMNO yang masih "PEKAK" dan "TULI".

Segala Keluhan,rintihan serta saranan rakyat pada mereka bagai melalui dicelah kangkang mereka begitu saja..tidak diambil hirau dan perhatian..

Inilah "BAPAK" segala punca...kebencian rakyat pada segelintir mereka.

Insyaallah GMC akan cuba menyelak kepincangan2 yang sepatutnya UMNO perlu tangani dengan kadar segera.

Kepincangan2 inilah yang menjadi asas Isu2 pada pihak pembangkang menyelongkar keburukkan UMNO.

Hari ini UMNO masih belum sedar dan terjaga...segala cabuk yang perlu sembohkan segara agar lalat dan langau pembangkang tidak menghurung dan mengisinya dengan LAVA @ Renga...yang akan membawa cabuk tersebut terus berulat dan reput.

Masalahnya reput dan berulat itu akan memberi kesan pada seluruh bangsa...bukan setakat individu yang berkenaan reput dan cabok !

Kerana UMNO bukan hak mak bapak Individu mereka yang punya...tetapi UMNO hak seluruh bangsa Melayu.

Ia perlu dijaga dan diawasi...oleh seluruh rakyat yang bernama Melayu.

Segelintir pemimpin UMNO menganggap UMNO adalah hak MAK BAPAK Mereka yang punya...apa bila mereka menganggap UMNO hak bapak mereka yang punya..natijahnya PRU12..tertiarap dan tersungkurlah UMNO ke longkag...

Hari ini UMNO perlu dan misti sedar dan kena berubah dari bersikap UMNO hak Bapak mereka...kepada UMNO hak Rakyat jelata bernama Melayu...

GMC harap PRU12.Sudah cukup mengajar UMNO erti perjuangan dan pengorbanan...bukan erti merosakkan perjuangan melayu...Insyaallah.

Mudah2an hari ini seluruh pemimpin UMNO "WAJIB" berubah jika mereka benar-benar sayang pada bangsa...

Seperkara yang pemimpin UMNO dari pusat hingga ke tapak kaki perlu sedar....Rakyat bukan "BARUA" pada segelintir mereka yang terpaksa mengampu dan menjilat bila sesuatu kemungkaran dilakukan semata-mata untuk perut dan tembolok segelintir mereka.

wassallam apbs.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.