Friday, April 16, 2010

KRONOLOGI KEARAH KEHANCURAN PKR/PAS KEDAH….SEJAK 60 HARI MEMERINTAH KEDAH..


Munafiq itu mereka yang mengmbil orang-orang kafir buat kawan baik. Sehidup semati. Sesirih sepinang, sebantal, setelaga setimba, sehidup semampuih .
Semerintah negeri, sedewan. Sama-sama jadi wakil rakyat, sama-sama memerintah NegeriFatwa Mantan Ketua Dewan Ulama PAS..

Siapakah kaum muslimin dan muslimat tersebut….mereka itu adalah pemimpin –pemimpin PAS hari ini…

Adakah diantara alim ulamak PAS,ulama mee segera,mee goreng maupun ulama laksa cina atau ulama Brandi.. berani tampil untuk menafikan apa yang telah digariskan oleh Mantan Ketua Dewan Ulama PAS ini….bahawa puak-puak pemimpin PAS hari ini bukan golongan munafik ????

Ataupun tampil menafikan… Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963 ini.

"Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram"

Atau ….menafikan pengakuan Ir Nizar ini…

“Dimanakah dalam mana-mana Transkrip PAS yang menyatakan bahawa PAS nak melaksanakan Negara Islam…saya minta pandangan dan minta jawapan..Dimanakah Transkrip PAS dalam memorendumkah…dalam Pelembagaan PAS sendiri ada menyatan PAS nak melaksana Negara Islam??” Ir Nizar Jamaludin

Atau….menafikan kenyataan Azizan Razak ini…

“Apabila ada pihak mendesak supaya MB PAS Azizan Razak supaya Haramkan judi.MB Azizan Razak member alasan PAS perlu ambil kira kaum lain..Maksudnya Undi mereka (Cina/India) penentu Penting kemenangan PAS…”

Belum mencapai 100 hari PAS memerintah Kedah Belanda sudah ada segelintir EXCOnya yang berhati perutnya yang busuk melebihi bangkai bewak….dan bijak memutaq belit dan berbohong kepada rakyat…!!

Inilah sifat munafik seawal PAS memerintah Kedah…


Allahuakbar !!

Dan bermulalah….era .pemerintahan Kerajaan Kapiaq harbi….di Kedah Belanda yang dipimpin oleh sekelian mereka yang munafik…seperti yang dijelaskan oleh Mantan Ketua Dewan Ulama PAS- Haji Awang Abu Bakar, Ketua Dewan Ulamak Pas Terengganu di Gong Duek, Besut Terenngganu, 1 APRIL 1981) “

Dan Akhir sekali….kebenaran yang diucapkan oleh Allahyarham Ust Ibrahim Mahmod beberapa hari sebelum belakunya Peristiwa Memali…bahawa…

“Sekarang ini ujud golongan yang masih kemaruk untuk berdamai dengan musuh-musuh Islam……

Adakah orang(pemimpin) sedemikian “RUPA” boleh berperang pada jalan Allah???”

Siapa puak-puak yang sedemikian rupa tersebut hari ini ?…….

Mereka tidak lain dan tidak bukan….puak-puak munafik yang lidahnya bercabang dua seperti bewak…dengan alasannya begini pula hari ini…


“Bagi kami (PAS) , tidak ada masalah bekerjasama dengan DAP , kerana keadilan itu untuk semua, dan ini adalah antara tuntutan perjuangan dalam Islam,"

Bagaimana dengan hukum dari Dewan ulama ini……

"Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram" –

Lihat bertapa munafiknya puak-puak kapiaq harbi tersebut hari ini…dan bertapa Thoghutnya dan sialnya puak-puak haram jadah ini hari ini…menipu bangsa !!!

Kronologi musibah yang menimpa Kerajaan PAS Kedah sejak 60 hari PAS mentadbir Kedah….

Bermulanya era kucar kacir kerajaan Thoghut Kedah Belanda..yang dipimpin oleh puak-puak munafik….

ARUMUGAM LETAK JAWATAN EXCO, ADUN
Posted on Monday, February 09, 2009 @ 09:07:03 MYT by dmiab

ALOR SETAR: Di sebalik desas-desus menyertai Barisan Nasional (BN), Anggota Exco Kedah, V. Arumugam mengosongkan jawatan tersebut dan juga sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) kawasan Bukit Selambau.
Ia diumumkan oleh Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak di sini pukul 9 malam tadi.

5 Ketua Bahagian PKR Kedah keluar parti..
Oleh: ROSLAN BIAN

Jika dua malam lalu, Datuk Seri Anwar Ibrahim jadi penipu besar kerana tidak jadi buat pengumuman dan pendedahan besar babitkan Datuk Seri Najib Tun Razak, petang Isnin, beliau pula pasti terkejut dengan pengumuman dan pendedahan oleh lima ketua bahagian PKR di Kedah yang isytihar keluar parti itu.

Sebabnya, mereka hilang percaya kerana terlalu banyak pembohongan dilakukan Ketua Umum PKR itu selain sekali lagi beliau menghadapi tuduhan salah laku moral selepas bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan mendakwa diliwat oleh Anwar

ADUN Lunas Radzhi keluar PKR - bunga-bunga kerajaan Kedah akan tumbang?
« on: August 24, 2009, 02:03:18 AM »

KUALA LUMPUR: Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Lunas di Kedah, Mohammad Radzhi Salleh pagi tadi mengumumkan keluar daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan menjadi wakil rakyat Bebas. http://www.anwaribrahimclub.com/forum/index.php?topic=3135.0

PKR Bahagian Padang Serai bubar

Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak menyifatkan tindakan ADUN PKR kawasan Lunas, Mohamnad Radzhi Salleh meninggalkan parti itu adalah cerminan wujudnya ketidaksefahaman dalam pakatan pembangkang.

Menurutnya, tindakan ADUN itu jelas membuktikan masalah dalaman pembangkang dan ia tidak ada kena mengena sama ada dipengaruhi oleh UMNO atau tidak. – 23/8/2009

TERKINI
Oleh Clara Choo

PETALINGJAYA, 6 Mac — Parti Keadilan Rakyat (PKR) memutuskan untuk memecat Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baru Zulkifli Noordin (gambar) — wakil rakyat pertama parti itu dipecat atas masalah disiplin.

Beliau juga diminta mengosongkan kerusinya yang dimenangi pada 8 Mac 2008. http://www.themalaysianinsider.com/index.php/bahasa/55463-pkr-pecat-mp-zul-noordin

Thursday, April 1, 2010
MANA GOBALA…..

Taman Selasih . Satu demostrasi telah diadakan di kawasan lapang jalan masuk ke tapak pasar malam menuntut YB Gobala , Ahli Parlimen Padang Serai untuk berbuat sesuatu bagi membaiki keadaan jalan masuk yang masih belum ada sebarang tindakan sejak sekian lama dari pihak berkuasa dikawasan tersebut.


200 AHLI PKR KELUAR PARTI

MANA LIM SOO NEE

200 ahli PKR Taman Tunku Putra keluar parti 13/04/2010 2:57pm KULIM 13 April - Hampir 200 anggota Parti Keadilan Rakyat (PKR) cawangan Taman Tunku Putra di sini keluar parti itu beramai-ramai atas alasan tidak lagi yakin dengan pucuk pimpinan PKR.

ADUN Bakar Arang dari PKR keluar parti
15/04/2010 3:58pm

ALOR SETAR 15 April - Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Bakar Arang, Kedah, Tan Wei Shu hari ini mengumumkan keluar dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan menjadi Adun Bebas kerana kecewa dipergunakan untuk kepentingan individu tertentu.


"Saya sayang pada Anwar. Tetapi tengok sekarang, Najib pun bekerja, (jadi) saya sayang pada Najib juga,"



"Cakap besar saya tak pandai, cakap bohong saya tak pandai, cakap mengampu saya tak pandai, cakap manis janji saya tak pandai.

"Saya cuma tahu bercakap benar, tak seperti orang lain (yang) bermuka dua dan lidah bercabang,"

"Tetapi yang saya pandai, (sama ada) boleh buat atau tak boleh buat dan mahu buat atau tak mahu buat. Itu saja saya tahu.sini

Komentar :

ada 10 comments ke “KRONOLOGI KEARAH KEHANCURAN PKR/PAS KEDAH….SEJAK 60 HARI MEMERINTAH KEDAH..”
Anonymous said...
pada hari 

ntah ape2 le ko tulis nih... edit gambo pun xreti

Anonymous said...
pada hari 

don't judge the picture but read the contents you idiot.

Anonymous said...
pada hari 

aku dah baca content tu and lepas ni aku takkan pangkah BN sampai bila2.

Anonymous said...
pada hari 

pejuang melayu cakap owg putih la..takjubnya aku..lepas baca ni pon aku xkan undi BN sampai bila2

Anonymous said...
pada hari 

haiz.... klu btol la BN tuh BAGOS sgt... npe gule jd masalah.. mcm mne kelantan nk maju jika BN ambik SEMUA duit minyak hak kelantan...cbe cite skit...

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...
pada hari 

salam Bro2 Anon yang sudi meninggalkan komen di Blog GMC ini.Apa pun Tahniah kerana sudi juga membaca isi kandungan kerja-kerja puak-puak munafik tersebut.Sekurang-kurangnya tidak memihak pada BN dapat juga Ano2 membezakan siapa puak-puak munafik yang sebenarnya hari ini..

Dan siapa sebenarnya bapak segala fir'un yang berselindung disebalik serban dan jubah.

salam GMC untuk kalian...ada masa singgah lagi.Insyaallah akan GMC dedah kegiatan karut puak-puak serban ini.

Insyaalah. Hidup DAP !!

Anonymous said...
pada hari 

alasan yg bodoh,brpe bnyk wang rakyat dkebas pmimpin bn,sape yg munafik,adakah mereke yng terng-terangan menjahanamkn akidah anak mude dngn hiburan melampau,yang hanye pndi mencbr agr hukumn islam djlnkn tapi bile kes kartika yg hanye kene bbrape sebatan mnuduh hukuman tsbut zalim,mmprmainkn hukum allah yg ade dlm quran sbagai hudud pas,bersetongkol dgn israel,

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...
pada hari 

Cermin-cerminlah diri pemimpin anda...andainya Hukum yang dikeluarkan oleh Dewan ulama sendiri...dan ciri-ciri munafik yang dijelaskan oleh Ketua sendiri masih tidak dapat menerima hakikatnya entah lah !! hukum sapa lagi yang perlu diikuti...!! munkin ulama Keling bau Cave dan Khalifah Guan Eng saja yang masih tinggal lagi..

Jangan lari dari fakta munafik !! yang sudah dijelaskan GMC hanya menyampai apa yang ketua ulama Politik Dajal sampaikan..saja untuk renungan.


Hidup DAP !! Hidup Al- Juburi.

Anonymous said...
pada hari 

dah enko mmg pnyokong umno yg sesat!!!jdi ko nak ckap umno tu bagus,umno tu islam,umno tu pjuang agama....aku xbpihak mana2 tapi kalau btol pun pas camtu,umno lebih dari tuh...umno islam konon tapi x terap islam dlm pmerintahan dan perundangan...mcm yg bro anon yg atas tu cakap....bini najib sendiri aurat xreti jaga...!!!umno terapkan SEKULARISME dalam pmrintahan negara!!!negara kita bukan negara islam....

apa pun jom kita masuk ni - www.mykhilafah.com

aj said...
pada hari 

ramai orang yg dah mula x percaya dengan pas dan PR sekarang ni...tapi stidak2 percaya saya terhadap mereka,lagi saya x caya kepada umno-bn...inilah pendirian saya....dan saya yakin banyak orang yg berpendirian seperti saya...

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.