Friday, April 27, 2012

BUSUKNYA KADIR SYEIKH FADZIL.!!!! KAH..KAH…KAH… tUiiiHHH !!


CUCU TOK MINAI DAH MULA BUKA LANGKAH....!!

KAH..KAH..KAH..KAHHH

SIAPA CUCU TOK MINAI INI....????

KAH..KAH..KAH..KAHHHH

CUCU TOK MINAI SAHABAT LAMA KADIQ...!!!!!

KAH.KAH..KAH...

INILAH KISAHNYA...LUAHAN RASA TOK'KADIQ YG PUTUS ASA.....!!

KAH..KAH...KAH...

LUAHAN RASA SEORANG BEKAS AHLI JAWATANKUASA UMNO BAHAGIAN KULIM /BANDAR BAHARU SEPERTI YANG DINYATAKAN KEPADA CUCU TOK MINAI(CTM): -

KADIR:MENGHARUNGI PERJUANGAN DIRI SENDIRI SELAMA 30 TAHUN.

KAH..KAH..KAH..

BUSUKKKKNYA ...KADIQQQQQQ....!!!!!!!!!


KADIR:MENGHARUNGI PERJUANGAN DIRI SENDIRI SELAMA 30 TAHUN...

Sejarah telah membuktikan bahawa Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir adalah seorang pengkhainat kepada ketuanya dahulu dan kini pengkhainat kepada parti,

Sepanjang menjadi Ahli Parlimen Kulim/Bandar Baharu(KBB) dan Ketua Umno Bahagia itu kami rakyat dan ahli Umno banyak mempersoalkan kepimpinanya selama ini,

Kalau nak diperinchikan tentang kelemahan dan kepincanganya semasa menjadi Ketua Umno Bahagian itu dia sendiri tidak terjawab dalam soal itu, tetapi malangnya rakyat dan ahli Umno diperbodohkan dengan skrip lakonan untuk kepentingan dirinya sendiri untuk mengekalkan dinastinya.

Bercakap tentang pembangunan di daerah Bandar Baharu tidak ada perubahan yang dibuat selama ini sehinggakan Pekan Bandar Baharu di gelar PEKAN PUAKA (Ghost Town) dan sesuai dijadikan pangkalan ternakan burung walet.

Rakyat Bandar Baharu sedar bahawa Abdul Kadir takut untuk membangun pekan tersebut disebabkan akan wujudnya golongan cerdik pandai dan akhirnya akan menentangnya nanti perkara ini dia pernah nyatakan kepada salah seorang Pegawai Daerah dan kawan rapatnya pada suatu ketika dahulu.

Secara jelas Abdul Kadir adalah insan yang bertanggung jawab membantutkan perkembangan minda generasi pelapis yang berkebolehan dan berkelayakan memang telah terbukti ramai individu-individu yang dianggap boleh menggugatkan kedudukkanya akan dicantas kerjaya politik seseorang itu.

Abdul Kadir dulu sering mendabik dada bahawa Kawasan Perusahaan Berteknologi Tinggi Kulim( KULIM HI TECH PARK) (KHTP)hasil dari usahanya semasa menjadi Ahli Parlimen Kulim /Bandar Baharu

Namun semua rakyat sudah maklum bahawa KHTP adalah projek kesayangan(Pet Projek) mantan Perdana Tun Dr Mahathir Mohamad,tapi kini telah diserabutkan oleh Presidennya yang baru Mohammad Sobri Othman(suku sakat Ostad Azizan) juga menjadi burung tekukur (kuuuu ku kuuu ku) hak aku,hak ku macam TS Abdul Kadir juga.
Sayugia maklumkam bahawa KHTP dari sudut geografi politiknys adalah terletak dalam Parlimen Padang Serai.

Tidak sedarkah dia untuk membezakan antara Kawasan Parlimen Kulim/ Bandar Baharu dengan Padang Serai dan perlu ditegaskan disini bahawa perancangan pembangunan di KHTP dia TIDAK PERNAH TERLIBAT pun dalam perbincangan tersebut perkara
ini disahkan sendiri oleh salah seorang yang menjadi nadi pengerak kepada pembangunan KHTP,rakyat tidak sedungu sebagaimana dia fikirkan dan kepandaianya tidak memandaikan rakyat Kulim /Bandar Baharu.


Polisi TS Abdul Kadir dalam menangani penyokongnya dalam KBB “everbody are bloody-fools” lalu dia mentadbirkan Bahagian seperti bertugas dengan “bloody-fool”lah, Semua ajk Bahagian,Wanita,Pemuda dan Puteri termasuk anggota cawangan adalah “bloody-fools”, Inilah brand yang dijenamakan kepada pengundi-pengundi di Parlimen KBB selama 30 tahun dia menjadi Ketua Bahagianya.

Pengundi-pengundi “bloody fools” inilah yang memenangkannya selama 3 dekad lalu dan TS Abdul Kadir adalah Wakil Rakyat yang “Bloody Fool”kerana mewakili pengundi-pengundi yang “bloody-fool”,Inilah anggapan tokoh politik yang kononnya amat berjasa kepada pengundi-pengundinya yang dianggap “bloody-fool”

Selama 30 tahun menjadi Wakil Rakyat Parlimen KBB sebenarnya Abdul Kadir tidak memperjuangan nasib rakyat KBB dan kini beliau keluar daripada Umno malahan berceramah di atas flatform parti PAS(Parti Ajaran Setan) baru nak memperjuangkan nasib rakyat ?

Sudah terlambat dengan usianya yang menjangkau 73 tahun tetapi tidak terlambat lagi untuk dirinya bertaubat dan membuat amal ibadat sebagai bekalan hari mati kekal menjadi kewajaran pada dirinya belajar hukum hakam tentang agama Islam yang mana di haramkan dan yang mana dihalalkan,mungkin Abdul Kadir kurang matang memikirkan selama ini dia memperjuangan jawatan untuk kepentingan dirinya sendiri,

Kemewahan yang dikecapi dirinya dan keluarganya adalah hasil daripada dia berkedudukan dalam UMNO mahupun ketika dalam kabinet, apakah dia akan mendakwa bahawa kemewahan itu datang daripada harta milik keluarganya berkebolehan dalam bidang bisnes ?

Tidak perlu dinafikan wahai kekandaku T.S K.K.K bahawa itu semua hasil daripada punca mana kalau tidak kerana mempunyai jawatan dalam kabinet dulu.

Rakyat Kulim /Bandar Baharu kini ramai yang bersyukur setelah dia keluar dari UMNO, semua kebodohan dan ego dirinya selama ini dengan sendirinya tersingkap untuk kita saksikan .

Mungkin menjadi satu fobia kepada rakyat KBB kini disebabkan jawatan Ketua UMNO Bahagian KBB yang kini dipimpin adiknya menjadi kebimbangan kalau-kalau nasib rakyat KBB akan menerima tahap sama seperti era kepimpinan Big Brothernya Abdul Kadir

Mungkinkah isu PISANG BERBUAH DUA KALI akan berulang lagi di KBB ?.Sungguh malang nasib rakyat KBB jika episod ini akan berulang seolah-olah kepimpinan atasan UMNO sudah ketandusan pemimpin di Kedah ini..

Cuba anda bayangkan jika episod ketika Abdul Kadir yang kini berceramah diatas pentas parti PAS di kawasan parlimen KBB dan adiknya pula selaku Ketua Umno bahagian KBB mempertahankan dasar-dasar kerajaan yg di tunjangi Umno sudah tentu KBB mencipta sejarah politik tanah air yang hebat sebagai calon BN pula.

Namun soalnya bolehkah adiknya menerima hakikat itu ? Sudah tentu abang tidak akan mengganggu- gugat kedudukan adiknya disana dan abang masih mempunyai cita-cita dalam politik walaupun pada usia ibarat zaman tua nak ke zaman kanak-kanak pulak tu!


Menebalkan muka dan berceramah diatas pentas PAS ,dan daripada sumber yang boleh dipercayai bahawa Abdul Kadir cuba menangi hati Presiden PAS DS Hj Abdul Hadi Awang dan Timbalan Presiden Pas Mohamd Sabu(Al-Jilat)untuk mendapatkan kerusi untuk bertanding mungkin DUN maka cita-cita nak menjadi Menteri Besar Kedah sudah ada dalam bayangan pemikiran Abdul Kadir mungkin dia beranggapan pengalaman dirinya melebihi dari calon-calon Pas yang sedia ada sekarang dan kelak akan menjadi calon pontensi unruk jawatan Menteri Besar Kedah.

Yang jelas sekarang lakonan adiknya dan Abdul Kadir sudah terbina satu skrip yang tersusun yang mana watak yang dimainkan untuk kepentingan diri masing-masing.

Sebagai abang (Abdul Kadir ) sudah tentu sayangkan adiknya sebab itu jawatan Ketua Bahagian KBB diserahkan bulat-bulat kepada adiknya (Abdul Azizi ) tanpa perlu bertanding dan berkerja keras untuk mendapatkan jawatan tersebut bak kata orang “cuci kaki berjalan masuk” itulah sifat murni kekeluargaan yang ada pada Abdul Kadir(bahiya) terhadap adik-adiknya.

Isu ini juga telah menafikan kewibawaan orang lain demi menjaga kedudukan adiknya dengan itu secara sekelip mata berjaya menyandang posisi Ketua Umno Bahagian KBB mengekalkan dinasti Sheikh Fadzir.

Abdul Aziz yang tidak perlu melangkah sebarang hiraki sudah pasti akan menjaga jawatan tersebut dengan sebaik mungkin demi meneruskan perjuangan dinasti Sheikh Fadzir dalam UMNO KBB

Saya amat tertarik dengan kenyataan Abdul Kadir baru-baru ini “TAK PERLU GUNAKAN DUIT UNTUK POPULAR DAN MENDAPATKAN JAWATAN” sebenarnya dia tujukan kepada siapa kenyataan tersebut ?

Apakah dia telah lupa sandiwara yang dimainkan oleh Abdul Kadir terkena batang hidungnya sendiri,kita sedih dan amat sempati dengan penyakit nyanyuk atau bahasa saintifiknya penyakit ALZHEIMER yang dialami oleh Abdul Kadir disaat usianya 73 tahun itu.


Maka sebagai orang Islam marilah kita sama-sama mendoakan supaya ingatannya kembali sedar seperti sedia kala walaupun pada usia ibarat pokok sudah keguguran daunnya..

Dalam kenyataan yang sama bahawa dia membuat tuduhan yang tidak berasas langsung dalam isu pengundi Kulim /Bandar Bandar perlu disogok untuk mendapatkan undi BN dan isu ini mungkin SENGAJA ditimbulkan untuk menarik perhatian pelbagai pihak ketika zaman merudumnya telah tiba itu.

Soalnya sekarang sudah banyak wang dia belanjakan semasa bertanding di parlimen KBB itu dulu selama tujuh penggal ? Maka “sudah terang lagi bersuluh” Abdul Kadir lah pengamal rasuah sebenarnya untuk mendapatkan undi BN,

Perlu ditegaskan disini pucuk kepimpinan BN menentang sama sekali mana-mana calon menggunakan wang untuk mendapatkan undi jadi apa yang dia lakukan adalah diatas kehendaknya sendiri BUKAN kehendak parti.

Masih segar dalam ingatan saya ketika dalam satu mesyuarat ajk UMNO bahagian dia mengeluaran kenyataan berbunyi “AKAN BURUK TANGAN I INI KALAU SAYA BAGI UNDI PADA CALON DUN” pada ketika itu calon DUN adalah musuhnya iaitu Datuk Azimi Daim juga calon yang bertanding atas tiket BN dikawasan DUN Bandar Baharu pada PRU12 lalu.

Inilah sifat buruk yang dimiliki Abdul Kadir sehingga sanggup sabotaj parti sendiri demi memastikan musuhnya tewas walaupun bertanding diatas tiket yang sama iaitu BN untuk kepuasan sendiri.

Lalu dengan nada yang sama dibawa masuk ke peti undi cawangan untuk pastikan calon DUN kalah.

Peranan kerja jahat ini dilaksanakan oleh balaci-balaci yang pendek akal terdiri daripada kalangan ajk bahagian, pemuda, puteri dan wanita .ketika itu.

Sayang kumpulan desperado ini dipergunakan demi kepentingan Abdul Kadir dan ketaatan mereka kepada ketua yang akhirnya ketua itu menjadi pengkhainat kepada parti.

Apa pasti kini dengan kerja keras yang dilakukan oleh Abdul Aziz sekarang perlu membersihkan saki baki pemikiran yang buruk pada zaman kepimpinan Abdul Kadir yang masih ada dikalangan ajk UMNO bahagian KBB dan dengan kerja keras yang dilaku Abdul Aziz sekarang semoga beliau mendapat perhatian yang serius dari pucuk kepimpinan parti supaya beliau diberi peluang sekali lagi untuk dicalonkan sebagai calon parlimen apada pru 13 ini insyallah.


Memandangkan Abdul Aziz sebagai Pengerusi BN Kulim/Bandar Baharu,dia telah secara terbuka mengumumkan nama-nama calon yang direstui Bahagian iaitu beliau sendiri,Pengurus Besar Keda Datuk Arpan , Ketua Puteri Bahagian Datin Nor Sabrina Mohd.Noor dan Naib Ketua Bahagian Datuk Osman Md.Aji (calon kitar semula) seperti Abdul Aziz juga)

Ada juga ramalan menyebut jika nama Abdul Aziz tidak terpilih pucuk pimpinan BN maka Abdul Kadirlah pula yang akan bertanding mungkin atas tiket PAS atau Bebas di kawasan Parlimen KBB dalam usaha mengekalkan dinasti Sheikh Fadzir itu.

Mungkin ini percaturan yang akan dilakukan Abdul Kadir dengan formula “high politic”nya kerana dia masih menjangka dia masib berpengaruh seperti dulu.

Untuk membuktikan bahawa kononnya pengaruh Abdul Kadir masih kukuh di KBB saya secara peribadi mencabar Abdul Kadir supaya bertanding sebagai calon PAS atau Bebas di Parlimen Kulim/ Bandar Baharu pada pru 13 akan datang ini.

Ini sekiranya dia masih beranggapan berpengaruh untuk menang kerana sudah 30 tahun meanbur budi dikawasan parlimen itu walaupun kelak dia akan mendapat undi tetapi undi yang TIDAK MUNGKIN memenangkanya.

Maksudnya mendapat undi dengan jumlah yang tewas,disini tidak dapat kita bayangkan bertapa gamatnya apabila Abdul Kadir berceramah sebagai calon atas tiket pembangkang dan adiknya berceramah sebagai calon diatas tiket BN di Parlimen KBB mungkin boleh mencipa rekod GUINNESS WORLD RECORDS MALAYSIA.
.

Abdul Kadir sedar selama ini telah ramai musuh-musuh politik dalam UMNO KBB dibunuhnya dalam kerjaya politik mereka ,rejim Abdul Kadir tidak akan teragak-agak untuk melaksanakanya demi kepentingan mereka boleh mendapat imbuhan dari Abdul Kadir nanti dari segi projek dll,

Senarai mereka yang terkorban dalam kerjaya politik angkara rejim Abdul Kadir (1) Alias Samsudin (2) Hadzir- kini masuk semula (3) Dato Azimi Daim (4) Sobri Ahmad dan ramai lagi tidak dapat disenarai disini mereka-mereka menjadi mangsa politik serakah Abdul Kadir demi mempertahankan kedudukannya supaya tidak tercabar dan selamat.

Namun telalu banyak kemungkaran yang dilakukan oleh Abdul Kadir demi kepentinganya,adalah menjadi harapan supaya Abdul Kadir menyahut cabaran saya untuk BERDEBAT dalam soal kepimpinanya semasa menjadi Ketua Umno bahagian KBB dan ahli parlimen didulu dia boleh mempertimbangkan tarikh yang bersesuaian bagi tujuan tersebut.

Rakyat KBB hanya perlu kenangkan jawatannya sahaja tetapi TIDAK PERLU KENANGKAN JASANYA semasa kepimpinanya ini adalah sebabkan Abdul Kadir sendiri tidak pernah kenangkan jasa UMNO kepadanya selama ini sehinggakan sanggup menjadi pengkhianat mengeluarkan kenyataan yang tidak berasas dengan tujuan memburuk nama baik parti.

Hakikatnya kita sedih dengan lalok yang dialami oleh Abdul Kadir sekarang ini dan merasakan cukup simpati kepada adiknya (Abdul Aziz ) Ketua UMNO KBB yang terpaksa berkerja keras untuk memulihkan keadaan diatas perbuatan abangnya sendiri.

Dari sudut hubungan Abdul Kadir dengan orang dan pengundi cukup baik tetapi dari sudut pembangunan serta membela nasib rakyat KBB tidak dilaksanakan disebabkan baginya kedudukkan dan jawatanya adalah segala-galanya dalam hidupnya.

Masalah kepentingan rakyat dia letakkan sebelah hanya dia akan berjumpa apabila dekat nak pilihanraya maka punch linenya adalah standard “APA KHABAQ LAMA TAK JUMPA” soalnya memang orang yang dia tegur itu tidak pernah dia jumpa sebelum itu pun ini bermakna memang dia sendiri akui lama dia tidak berjumpa dengan pengundi,PR dia pandai tetapi kalau diperhalusi memang PR kurang matang.

Mungkin selepas ini rakyat KBB perlu mempertimbang balik dan mengkaji sebelum memberi sokongan kepada pemimpin-pemimpin kini dan yang akan datang ssebelum kita memberi sokongan kepada mereka dan melihat latar belakang mereka adakah mereka mempunyai misi tersendiri atau untuk rakyat.

Kita tidak mahu lagi memberi sokongan membabi buta yang akhirnya membawa rebah dan rakyat menjadi mangsa serakah mereka,pemimpin boleh datang dan pergi tetapi kita sebagai rakyat tetap akan memastikan parti BN terus membela nasib rakyat KBB,.

HIDUP BN
HIDUP UMNO
HIDUP UMAT ISLAM .Amin

[CUCU TOK MINAI]

Komentar :

ada 8 comments ke “BUSUKNYA KADIR SYEIKH FADZIL.!!!! KAH..KAH…KAH… tUiiiHHH !!”
Anonymous said...
pada hari 

Kah kah kah kah kah... akhirnya kata-kata seorang mamak jugak yang puak Fuckatan nak dengar. Dulu bukan main kutuk lagi mamak kat Malaysia ni. Lupe pulak, Mamak bergelar Al-Juburi adalah mamak yang paling hebat bila berkata-kata, dulu dia mamak, sekarang dia bapak LGBT...

Kah kah kah kah kah

Telebih Sudah said...
pada hari 

Mohon dipautkan blog saya di blog hebat ini. Blog anda telah dipautkan.

http://assassincyber.blogspot.com

TQ

Anonymous said...
pada hari 

Memang betul...tindakan tok kadiaq menyusahkan adiknya datok aziz dalam membina kepercayaan ahli2 kepada dinasti kadiaq.....setakat hari ni memang berbeza antara kadiaq dan datok aziz dalam meneraju umno KBB....dikatakan org tok kadiaq ni hanya anak angkat pada sheik fadzir....

Anonymous said...
pada hari 

GMC ...ada sorang lagi orang kuat mamak kadiak ni.nama nya ialah Mamak Husin Raman.Dia ni pun kaki pelaga orang dan kaki pancung.Dia lah jadi Panglima Mamak kadiak.nama nya Panglima Mamak Husin.

Sorry lah untuk dinasti Mamak Kadiak termasuk mamak Aziz.

Bye bye.......

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...
pada hari 

t/k diatas info/komen2 oleh semua pgunjung2 blog gmc andainya ada maklumat dn cerita yg nk dikongsi sila e-mail gmc.by.

Anonymous said...
pada hari 

Setuju....

UMNO KBB kalau nak bagi eloj dan aman damai
1.mamak husen eloklah undur pi beramal kat masjis atau surau.
2.mamak aziz pun kena serah jawatan pada anak watan KBB.
3.mamak azmi daim pun wajib undur diri.dulu jilat mamak kadiak.kemudian kena pancung dgn mamak kadiak dan mamak husen.dengak kata la ni dah kamcin pula.itu lah mainan politik depa.
4.himpun semula anak watan yg pernah dipancnung oleh mamak mamak ini semula.
5.orang ramai mula meluat lama dah pada mamak mamak ini hampir 20 tahun.akhlirnya pa jadi.
6.mama mamak penjilat mamak kadiak dan mamak aziz kena bertaubat dan minta ampun pada semua yg telah di pancung atau di inaya.

selagi ada dinasti mamak mamak mamak ini jgn harap KBB nak menang PRU 13 nanti.

UMNO KBB Kena BERSIH.

Anonymous said...
pada hari 

Kah kah kah kah kah.

Lepas ini UMNO Baling pula.

Mamah and the geng.

KBB nombor 2 di Kedah.

Anonymous said...
pada hari 

Lepas ini UMNO Baling pula.

Mamah and the geng.

KBB nombor 2 di Kedah.

setuju mamak ni pun masalah kalau dia kekal di baling alamat umno rebah lagi le.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.